Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lekker off-topic weer bezig jongens. @y20 om even inhoudelijk wat tips te geven : Je bent aangehouden voor het rijden onder invloed van een verboden stof. Het proces is als volgt, je zou tussen 4 en 8 weken een brief gehad moeten hebben van de politie met je thc waardes. Boven de 3,0 mg betekent rijbewijs zsm opsturen naar het CBR en vervolging van justitie. Onder de 3,0 mg betekent een aantekening op je kenteken en vernietiging van je proces-verbaal, CBR komt dus niet aan te pas en je zaak wordt geseponeerd. Tips die ik anderen zou kunnen geven over dit proces in geval van een overschrijding van de grenswaarde : - Ga er sowieso van uit dat je je rijbewijs een jaar kwijt bent. Je zou het kunnen proberen om de oplegkosten (400) en uitvoeringskosten (800) direct te betalen, en dus niet een jaar te willen wachten, echter loop je het risico dat de bloedtest positief test op het THC-COOH metaboliet die zich opslaat in lichaamsvet. Daarnaast hanteert het CBR een “1 year drug free” policy omdat die losers vinden dat de kans op terugval in 1 jaar het grootst is. Dus al ben jij clean van dit metaboliet of ben jij incidentele gebruiker, kan je nog steeds als drugs misbruiker aangewezen worden omdat dat jaartje sinds de aanhouding niet voorbij is. Wees wijs en vraag een betalingsregeling aan van 6 maanden voor die 800. - Stop per direct met blowen. Hoe eerder jij stopt hoe sneller THC-COOH uit je lijf is. Gewoon streng zijn voor jezelf en je rijbewijs prioriteit geven. Probeer cranberrysap, detox kuurtjes en sporten (in geval van een betalingsregeling van 6 maanden heb jij een goede buffer om je metabolisme te versnellen door te sporten, gezond te eten en veel naar de wc te gaan dan kom je het snelst van die thc-cooh af in combinatie met onthouding van cannabis). Stay off the weed !!!! - Bij de psychiater lieg je letterlijk alles bij elkaar. Je bent een recreatieve gebruiker, op het moment van aanhouding HAD je recreatief gebruikt. Je rookt alleen op speciale gelegenheden en je rookt nooit alleen een hele joint op, je rookt mee met meerderen en voelt je al high na 2 trekjes ( zo kom jij niet tolerant over). Voorderest zijn jouw antwoorden kort maar krachtig. NEE, je hebt het rijbewijs niet nodig voor je werk, je redt jezelf prima met het openbaar vervoer. Het is wel een gemak om deze te hebben ( Anders kan de psychiater weer zeggen dat jij je rijbewijs voor drugs op het spel zet). Tevens ga jij verzorgd naar de psychiater, trek een nette broek aan en een trui of vest niet al te chiq maar ga niet aankomen in een trainingspak. Scheer jezelf, knip je nagels, kam je haren of zet wat gel maar kom verzorgd over. Praat ABN. - Spaar je centjes want het is een duur grapje en vraag je scooterrijbewijs aan, deze behoud je namelijk nog terwijl je in deze molen zit van het CBR en zorgt nog enigzins voor vervoer. - Zet ook wat geld opzij voor de vervolging van justitie. Als je niet al te stout bent geweest en dit jouw eerste keer is krijg je een first offender dwz een geldboete van €850 (dit staat los van het CBR want justitie). ____ Ik wil tevens opmerken dat bovenstaande tips alleen betrekking hebben op het volgende : - Je reedt enkel onder invloed van cannabis, dus niet meerdere stoffen. - Je hebt geen snelheidsovertredingen of klappers gemaakt terwijl je onder invloed was. - je bent aangehouden voor rijden onder invloed van cannabis VOOR april 2023. Iedereen die aangehouden is NA april 2023 komt weg met een cursus educatieve maatregel drugs (EMD) en mag zijn rijbewijs behouden tijdens, en na deze cursus ( super rot tegenover alle gedupeerden voor april 2023 die omwille van een wetswijziging hun rijbewijs kwijt zijn voor minimaal een jaar, including myself maargoed.) Nog 1 laatste tip die ik kan meegeven, het CBR verricht per 1 april 2022 alleen nog een bloedonderzoek voor thc en mag alleen onderzoek verrichten naar de stof waar je voor bent aangemeld. Waar de losers voorheen dus ook keken naar alcoholwaardes en dergelijke andere stoffen kijken ze nu alleen nog naar de thc waarden in je bloed. Geen urinetesten meer. Dit geldt overigens alleen voor thc, alle andere drugs worden wel via urine gecheckt. Dus niks mis met een drankje om je hoofd koel te houden in de tussentijd, just don’t overdo it en kruip niet achter het stuur als je hebt gezopen ik ben mijn roze pasje sinds augustus vorig jaar kwijt, moment van aanhouding was in juni en mijn keuring zal plaats vinden in juni dit jaar. Ik heb het ruim een jaar uit weten te stellen door die betalingsregeling en (godzijdank) de langzame administratie bij het CBR. Hoop dat ik hem dan terug heb. Mochten jullie vragen hebben dan help ik een ieder hartstikke graag, ik ben dit kromme systeem meer dan zat, het is een gigantische geldklopperij als je het mij vraagt."
"@samsko sorry voor de late reactie ben weer na een tijdje op DF. Om even terug te komen op je vraag, het is heel erg afhankelijk van je situatie. Ik neem aan dat je nu wel wat hebt gehoord van het CBR en je je pasje op hebt moeten sturen. Als je die cursus hebt gekregen is het even zuur maar liever wat geld neerleggen en de cursus doen en zo je rijbewijs houden dan hem sowieso een jaar kwijt zijn ivm een medisch onderzoek. Als je toch het medisch onderzoek voorgeschoteld hebt gekregen ga er dan sowieso van uit dat je hem een jaar kwijt bent. Als je al een paar maanden clean bent heb je inderdaad geen reden tot het vertragen van het onderzoek dus deze kan je dan gelijk doen (€400 oplegkosten + €800 onderzoekkosten) . Let wel op dat je écht clean bent zonder uitzonderingen want dat kan je echt nekken. Ik kan je aanraden een brochure rijden onder invloed van drugs aan te schaffen om je zo voor te bereiden op de anamnese. Als je je rijbewijs echt snel terugwilt kan ik je ook aanraden te kijken naar een cbr advocaten kantoor wat gespecialiseerd is in dit soort zaken. Ze zullen je advies op maat kunnen geven door naar jouw situatie te kijken. Kost je wel wat maar dan heb je (denk ik) meer kans van slagen. Als je clean uit het onderzoek komt en de vragen goed beantwoord hebt, EN je verklaring in het proces verbaal van de politie niet al te specifiek is geweest over je gebruik, heb je een kleine kans van slagen. En anders word je afgekeurd (dit kan zelfs als ze geen thc vinden in je lijf maar je wel zakt voor de strikvragen). Mocht je afgekeurd raken/zakken dan mag je pas na een volledig jaar vanaf het datum van het eerste onderzoek weer een tweede onderzoek aanvragen. Hoop dat dit heeft geholpen !"
"Nou, voor hen die dit topic nog volgen. Ik heb mijn medisch onderzoek grofweg een maandje geleden gehad bij bureau rijbewijskeuringen te rotterdam. het volgende : Ik ben voor mijn onderzoek 8 weken gestaakt met het gebruik van cannabis. Veel water gedronken, gesport en cranberry sap gedronken om zo mijn lichaam zo veel mogelijk te helpen om alles te reinigen. Ik heb zoveel mogelijk vragen doorgenomen om zo in te kunnen spelen op de anamnese. Er worden standaard strikvragen gesteld dus als je de brochure aanschaft helpt dit echt enorm. Enkele vragen waren : Waar ik had gerookt, wanneer ik had gerookt, hoeveel ik had gerookt, hoe ik mij voelde na het roken, waarom ik heb besloten om te rijden onder invloed. Zoals ik al eerder aangaf, laat op het gesprek niet merken dat je een doorgewinterde blower bent of dat 1 blow te zwak is voor je want je valt dan gewoon door de mand. Na een paar trekjes ben je stoned duizelig en afgeleid that’s it. Dat is ook de bedoeling van iemand die onder invloed is. Deze vragen werden mij eerst gesteld door een assistente van de psychiater, vervolgens kwam de psychiater binnenlopen en deze nam het gesprek over. De psychiater ging inhoudelijk in op de antwoorden die ik de assistente had gegeven en probeerde alles uit te vragen en in twijfel te trekken. Vervolgens pakte hij het proces verbaal erbij (die ik ten tijde van de aanhouding niet heb ondertekend omdat de ambtenaar in functie en ik een meningsverschil hadden over datgene wat hij in mijn PV had genoteerd). Na het lezen van mijn PV gaf de psychiater aan dat ik daar verklaard heb aan de agent dat ik incidenteel in de avond blow om in slaap te vallen. En omdat de psychiater vond dat mijn PV een vorm van waarheid was en daardoor rechtsgeldig (raar want ik heb hem nooit ondertekend) heeft hij besloten om de conclusie te trekken dat mijn antwoorden naar hem en mijn verklaringen in het proces verbaal niet overeenkomen. Dat maakt mij een leugenaar en dat maakt dat ik heb geprobeerd “te liegen”. Op grond daarvan heeft hij de uitspraak gedaan : “je hebt het voor jezelf verpest jongeman..” conclusie : let op wat je tegen de politie zegt. Enfin, Daarna volgde het bloedprikken en sindsdien afwachten. Ik weet al wel dat ik niet door de anamnese heen ben gekomen MAAR als mijn bloedonderzoek negatief zal zijn (kans is groot) dan mag ik een herkeuring aanvragen, zal me waarschijnlijk €500 kosten. Bij de herkeuring checken ze je bloed niet meer en kijken ze ook niet meer naar het PV maar naar het vorige onderzoek. Dus ik heb me zinnen op het tweede onderzoek nu gezet. als ze wel wat vinden in me bloed mag ik nog een heel jaar afwachten voor een ander onderzoek. Wel heel k*t dat er zoveel tijd over heen gaat en zoveel tegenslagen."