Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, ik ben mezelf wat aan het inlezen op het gebied van zelf een plantje kweken, veel gelezen en eigenlijk ben ik nog geen steek wijzer... Wat is voor mij de situatie: Ik wil graag 1 of 2 plantjes kweken (het liefst in huis), maar ik lees veel dat je een zogenoemde kweektent nodig hebt, verlichting, ventilatie en voeding. Ik wil deze plantjes op zolder gaan zetten zodat mijn vrouw minder last heeft van eventuele stank. Maar heb ik echt een tent e.d. nodig? Is het niet mogelijk om zogehete "auto zaden" in een pot te doen en gewoon lekker laten groeien? (uiteraard voorzien van kraanwater) Ik lees ook veel over het opkweken in kleine bakjes en daarna verpotten, kan je het zaadje niet gelijk in een grotere pot doen? Ik ben ook echt niet van plan om gigantische hoeveelheden te kweken. Ikzelf rook zo nu en dan wat in mijn shag en daar ben ik al helemaal blij mee. M.a.w. het hoeven geen planten te worden met gigantische opbrengst, wat er vanaf komt gebruik ik zelf. Ventilatie is op zich het probleem niet, ik kan in deze ruimte aan beide zijden de ramen wat openzetten zodat de lucht er goed doorheen kan. Eventueel kan ik ook een ventilator gebruiken. En kan je dit in gewoon grond zetten of heb je hier speciale grond voor nodig? Ik snap goed dat dit het zoveelste topic is over beginnende kweek, maar ik kom gewoon niet echt goed uit alle informatie en/of vind het filteren ervan ingewikkeld voor mijn "situatie". Hopelijk willen jullie mij wat verder helpen, en alvast bedankt voor de reacties!"
"MeejheM zei: Feitelijk gezien heb je weinig nodig om wiet te telen. Zaken als automatisch bewateren, verlichting, een afgesloten ruimte op temperatuur en dat soort dingen helpen om de opbrengst van 1 plant op te krikken. Een kast of tent help de temperatuur en vocht vast te houden bij je plant, om niet je hele zolder een maand of meer te hoeven verwarmen. Autoflowers zijn best makkelijk, maar het is niet zo dat je ze gewoon in een pot binnen kan zetten en verder niet veel naar om te kijken hebt. Er is echt massa's aan informatie over wiet binnen telen te vinden, en er zijn genoeg mensen die er meer over weten als ik. Klik om te vergroten... Dank voor je reactie MeejheM. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk informatie in te winnen. Voor zoveel ik gelezen heb kan je autoflowers prima in het "raamkozijn" houden, maar ik kan de plant maximaal 8 uur direct zonlicht geven. Blijkbaar is 12 uur toch wel aan te raden. Het is blijkbaar mogelijk om het verder op te rekken met een spaarlamp er boven. Maar wat voor spaarlamp zou dit moeten zijn? Of is überhaupt mogelijk om de plant in een kamer te zetten waar wat zon naar binnen komt en permanent een spaarlamp erboven hangen? Ik bedoel dan niet dat ik een tent zou moeten aanschaffen, maar gewoon de plant op zolder zetten waar morgens aan de ene kant zon naar binnen komt en in de middag aan de andere kant, en dan een spaarlamp erboven? Beide kanten van de zolder kunnen ook ramen open, ik neem aan dat dat wel voor genoeg ventilatie zal zorgen en uiteraard genoeg water geven is geen probleem"
"Heel erg bedankt MentalFucked voor je mooie toelichting en uitleg. Ik ga eens kijken wat voor bloei- en groeivoeding er op de markt is. Aangezien het mijn eerste keer is dat ik dit probeer wil ik mij nog niet al te veel focussen op de opbrengst. Ik zou het al heel wat vinden als er maar 1 top vanaf komt. Dan ben ik voor deze keer al helemaal blij. Ik ben gewoon benieuwd wat en hoe het proces is."