Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Jolissa, ten eerste gefeliciteerd met het hopelijk nu 5 maanden clean te zijn van je speed verslaving! Het gevoel dat jij ervaart komt bij enigszins bekend voor en is geen makkelijk gevoel om mee om te gaan, want je verwacht wel dat als je stopt het goed zal gaan. Heb zelf 5 jaar lang speed gebruikt, waarvan de laatste 3 jaar overmatig/ dagelijks gebruik ( weken die voor het gevoel van het lichaam maar 1 of 2 dagen hebben geduurd), In de tijd dat ik actief gebruikte voelde ik me als ik ernaar terugkijk nooit heel goed, maar dat werd door het gebruik eerder een neutraal gevoel. Dit kwam denk ik mede doordat ik bezig was met andere dingen en niet met mezelf als mens bezig was. Toen ik stopte met speed gebruiken en mezelf niet meer wegcijferde als mens moest ik pas echt met dingen omgaan die me jaren lang dwars hebben gezeten. Zelf dacht ik dus ook dat ik me beter zou voelen na het stoppen, fysiek was dit het geval, mentaal is het anders. Ik was ook heel trots op mezelf dat ik na jaren lang overmatig gebruik van de een op de andere dag ben gestopt en het heb kunnen volhouden. Dat trotse / goede gevoel was er helaas niet lang en toen belande in in een enorme mentale dip waardoor ik werd geconfronteerd met de zelfhaat die ik voel. Ben nu ondertussen 2 jaar en 1 maand gestopt, voel me nog altijd niet gelukkig, maar voel me wel beter en ben weer van mezelf gaan houden als persoon zijnde."