Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het lijkt alsof vendors (die ik ken) vooral gespookt zijn door die benzodiazepines en die uit hun assortiment hebben gehaald (tijdelijk?). Ik zie dat een andere vendor in plaats daarvan de prijs van benzos juist heeft verdubbeld, presumably zodat mensen in hun paniek deze gaan kopen en zij meer verdienen. Note to self om daar niet meer van te kopen in de toekomst, wat een extreem slechte actie zeg. Ik vraag me af hoeveel mensen er hierdoor in een situatie komen te zitten waar ze in lichamelijk gevaar komen door benzo ontwenning."
"Manu76 zei: Waarom zeg je "hierdoor"? Mensen nemen een ongelooflijk gevaarlijke drugs die alleen op recept te verkrijgen behoort te zijn (en zelfs dat wordt vaak een drama) en nu is het aanpakken van de verkoop de schuldige? Ik begrijp je wel en er zullen zeker drama situaties ontstaan, maar let op, Benzodiazepinen zijn zeer gevaarlijk als je het een periode gebruikt. Dus de toekomstige beschermen en de verslaafden van nu zullen naar de dokter moeten en kijken of ze hulp krijgen indien nodig. Klik om te vergroten... Ik begrijp jou ook, en ik ben het met je eens -- het is zeker niet goed dat je zo makkelijk aan sterke benzo's kan komen en het is goed dat er nu gemerkt wordt dat ook "Lijst 2 drugs" schadelijk kunnen zijn. Ik denk bijvoorbeeld tieners/jongvolwassenen die benzodiazepines zo makkelijk kunnen gebruiken om te self medicaten voor een angststoornis (dit is natuurlijk gevaarlijk & niet houdbaar, maar gebeurt wel -- en ik denk niet dat al die mensen ineens professionele hulp gaan zoeken, of zelfs precies weten hoe gevaarlijk het afkicken van benzo's kan zijn). Benzodiazepines zijn expliciet niet toegevoegd aan de nieuwe NPS wet (minister Kuipers zei december 2023 dat hij er "buitengewoon weinig voor voelde" om ook naar middelen uit Lijst 2 te kijken), en nu lijken ze toch een doelwit te zijn, zonder waarschuwing en zonder wettelijke verantwoording."