Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal ik ben net begonnen met twee paddo growkit een is de Mexicaanse en een subtropische paddo pes amazonian paddo's als ik het wel goed schrijf zijn allebei een growkit Ik heb deze nu beiden tegelijkertijd gekocht maar na 3 weken weinig resultaten bij de subtropische pado Groeit er wel mycelium en bij de Mexicaanse zie ik een blauwe schimmel blauw groen Ik zal de foto proberen te uploaden Ik hoop dat jullie advies van mij hebben misschien doe ik iets verkeerd Dankjewel alvast de groen blouwe is de Mexicaanse de witte schimmel is de pes amazonian"
"Wat voor lamp is dan het beste ? Neem aan dat ze 6 uur licht per dag willen voor een dag en nacht ritme ik begreep dat de mycelium in het donker groeit en met dag licht moest bij sterken dit lijkt me van belang ik weet niet Presies hoe het in de natuur gaat maar neem aan ook dag en nacht ritme of zitbik er naast"
"Hallo ik ben een beginnende paddo kweker en heb geen verstand van schimmels en probeer het voor het eerst heb morge me ready to grow pakketje binnen mijn het betreft de cambodie paddo mijn vraag is welke kunstmatig licht lamp is het beste voor de dag ritme zal bij deze de foto sturen waar het komt te staan mischien nog tips de lamp hangt nu in het midden plat tegen de bovenkant zodat licht stralen niet belemmerd"
"In de fitting zit nu een reflectorenlamp in van nog geen 5 wat en geeft geen warmte gekocht bij de AH"
"Bij deze kleine update van de ruimte als het goed is heb ik vandaag ergens mijn pakketje binnen dus dan ook verdere fotos te bekijken het doosje in het hok zorgt er voor dat strax de zijkanten van de grow kit niet teveel licht vangt om op deze manier overige problemen te voorkomen het lijkt me dat de temperaturen goed zit en vocht weet ik niet presies heb de lamp naar achtere schijnen aan de bovenkant heb er een deurtje voor van piepschuim 1a2 cm dik en 2 doeken tegen infectie om zo neutraal mogelijk te werken. heeft iemand een goed advies over verbeteringen van de ruimte alle adviezen zijn welkom heb beetje verstand van bepaalde planten maar dit is mij erg nieuw"
"Heb de piepschuim plaat en lamp verwijdert maar mijn volgende vraag is als ik savonds filmpje maak kan het dan kwaad als ik lamp van de camera even aan zet weet niet of dit schades geeft"
"Ik begrijp hier uit dat een lamp dus een beetje overbodig is en dat ze graag in het schemer staan? Heb bericht gehad en morge komt het grow kit binnen"
"Okok heb het pakketje waarschijnlijk maandag of dinsdag heb het mis gelopen kan dit kwaad voor de mycelium? Heb het donderdag besteld zou zaterdag aan komen maar is niet gelukt dus dat word waarschijnlijk maandag of dinsdag dat het binnen is"
"Okok thnx voor de info dat steld me wel gerust maakte er me nog al druk om"
"Dit is 2 dagen na het plaatsen vroeg me af of het niet te droog zou zijn maar alles is onder de mycelium geen raare kleuren maar ik dacht altijd dat schimmels altijd iets aan de vochtige kant moesten zijn?"