Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag allemaal, Ik heb even jullie advies nodig. Ik merk dat ik de laatste tijd na wat biertjes veel zin heb in drugs. Ik raak al snel aangeschoten na alcohol en dan beginnen de cravings naar 3mmc al. Vaak ben ik ook in een omgeving met mensen die met regelmaat drugs doen, dus is de stap al snel gezet om toch maar wat te bestellen. De dag daarna baal ik er zo van en spreek ik met mijzelf af om de volgende keer nee te zeggen en niet aan de drugs te beginnen, maar ik weet niet wat het is, het gebeurt te vaak. Als ik bijvoorbeeld een weekendje bij mijn ouders ben en daar met mijn vrienden ga drinken denk ik er totaal niet aan. Maar als ik weer in een omgeving ben met mensen of contact heb met mensen op bv whatsapp die wel gebruiken is de stap al snel gezet. Nuchter heb ik totaal geen cravings. Het gebeurt alleen als ik alcohol drink. Hebben jullie tips?"
"k annihilation zei: Voor de hand liggend. Geen alcohol drinken. Zelf had ik dit probleem ook. Redelijk wat jaren volgehouden ook. Klik om te vergroten... Ben je toen helemaal gestopt met alcohol drinken?"
"Nathaniel zei: Heel goed dat je dit opmerkt en bespreekt. Dit is waar verslaving vaak begint. Drugs door drank, later drank door drugs, "om de scherpe randjes er af te halen". Tot je leven langzaamaan alleen nog maar bestaat uit drank en drugs. ( drugs en drugs in feite...) Bespreek dit vooral ook met je vrienden. En ja dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Merk op dat de drugs ervaring niet meer zo leuk is als vroeger. Geef aan drugs te willen bewaren voor die écht mooie feestjes of gelegenheden. Er zijn vast mensen in de groep die er stiekem hetzelfde over denken maar het ook spannend vinden erover te beginnen. Niemand wil die partypooper zijn... Wees er maar lekker trots op, partypooper en proud of it! Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Ik ga dit zeker meenemen. Ik heb het al eens besproken met een vriend en die dacht er exact hetzelfde over."
"Damius zei: Hey @quirkydragonfly. Bij mij ging het jaren lang op dezelfde manier. Alcohol was bij mij de absolute gateway naar andere drugs. Stoppen met drinken was key. Kan mij voorstellen dat dat misschien als een groot besluit klinkt. Te meer omdat ik uit je bericht lijk op te maken dat je ook ergens studeert / student bent. Maar hoe dan ook: probeer het eens een tijdje: niet drinken. Zal je sowieso veel goeds brengen. Klik om te vergroten... Heel erg bedankt voor je bericht! Ik denk dat het voor mij een goed besluit is om inderdaad een tijdje te stoppen met alcohol, want dit gaat niet langer werken zo. Ik studeer inderdaad, ook nog eens in Groningen waar erg veel drugs wordt gebruikt op dit moment. Mijn omgeving zit er vol mee."