Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: verslaafd broertje help aub!!! dani86 zei: waar zitten die klinieken om dwangmatig opgenomen te worden?? is daar een nummer voor te vindne op internet en is daar geen oordeel van een rechter voor nodig?? (dat is wat ik tot nu toe heb gehoord/ begrepen) hij is namelijk 18 en moet het zelf willen voordat ze wat doen!! en omdat het een gezin kwestie is doet de politie niks!! moet zo maar opgelost worden!! is het niet zo dat hij na 1 jaar afgekickt is maar wel een grote kans heeft om een terug val te krijgen?? Klik om te vergroten... Klinieken waar iemand opgenomen wordt omdat de familie het zo graag wil bestaan niet. Een dwangopname kan inderdaad alleen na tussenkomst van een rechter en eerlijk gezegd denk ik niet dat jullie dat in deze situatie voor elkaar kunnen krijgen. De motivatie zal echt vanuit hem zelf moeten komen. Hem op sluiten of van alles voor hem te gaan regelen, werkt niet. Zoals ook het controleren niet werkt of het in de gaten houden van zijn dealers. Hij lijkt me behoorlijk verslaafd en een verslaafde vindt nu eenmaal altijd wel een manier of een dealer. Heel frustrerend en pijnlijk, weet ook ik uit lange ervaring helaas. Beter is om te leren een lijn te trekken, om duidelijke grenzen te hebben en die ook te handhaven. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Hebben jullie, jij en je ouders, zelf wel eens ergens hulp gezocht? Kijk ook eens hier: http://www.cokevanjou.nl/ (O.a. de rubriek ''advies online) en hier: http://www.lsovd.nl/ En heel veel sterkte allemaal. Dit is echt zwaar."
"Re: verslaafd broertje help aub!!! dani86 zei: meest erge is dat als ik al slaap (ipv piekeren) dan droom ik over mijn broertje en zijn probleem. wordt er gek van....wist niet dat dit zo een effect op me kon hebben!!! Klik om te vergroten... Dit komt dus veel voor bij mensen die van nabij met een verslaafde te maken hebben. Je wereld vernauwt zich, alle aandacht wordt opgeslokt door het probleem en hoe het in vredesnaam op te lossen. Iets waar je jezelf helemaal in kan verliezen. Pas goed op jezelf Dani. Ik begrijp dat je je verantwoordelijk voelt, zeker nu je ouders weg zijn. Ook voor hun huis. Maar probeer toch het een beetje los te laten. Dit kan nog lang gaan duren helaas. Vergeet je eigen leven niet!"
"http://www.drankjewel.nl/ Ook hier zou je eens kunnen kijken. Gaat wel voornamelijk over alcoholverslaving. Heel veel sterkte in ieder geval."
"Je wilt hem dus testen terwijl hij opgenomen is? Dat gaat erg ver. Je wilt zekerheid, dat begrijp ik ook wel. Maar door het gedrag dat jij nu vertoont verlies je dat juist ook. Als hij wil gebruiken doet hij dat toch wel, verspil je energie daar maar niet aan. Richt je weer op je eigen leven."
"Leek35 zei: [... want met hen komt het toch nooit meer goed... Klik om te vergroten... En met jou? Hoe lang houd je dit vol? Heel lang misschien, daar kan ik over meepraten helaas. Wie is hier nu ''ziek''? Jij laat dit allemaal toe. Stelt geen grenzen, of handhaaft ze niet. Iets dat ik ook maar al te goed herken. Jij kan hem niet veranderen Leek. Veranderen kan je alleeen jezelf. En geloof me maar, dat kostl genoeg moeite."