Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Ik ben al heel lang verslaafd aan benzo's beginnend bij oxa daarna lora xanax etc, daarbij dronk ik ook heel veel. Vroeger blowde ik me ook de tyfus, maar daar werd ik zeer achterdochtig van op een zeker moment, en daarom me volop gestort op de alcohol en benzo's. Ook in het verleden wel paddo's, speed en xtc gedaan.. dit was TOEN leuk (10 jaar geleden), Nu heb ik allemaal drugs geprobeerd, maar niks werkte dit omdat ik ook antidepressievia gebruik, vandaar. Na een avondje flink te hebben gezopen heb ik 2 xtc pillen, 30 euro mdma cristallen, en 2 gram speed gekocht en een krat bier.Ben out gegaan op me bank en werd zeer angstig wakker en heb een zooitje benzo's (lora's) er in gegooid. Dit heb ik in 24 uur allemaal er door heen gejakkert, alleen ben ik zo fucking van de kaart geraakt en heb enorme last van hppd/ visual snow/ hele erge DP/DR. Dit is nu een jaar geleden en heb sindsdien niet meer gedronken. Nu slik ik 0.5 clona/ 20mg lexapro / 25mg seroquel. Maar dit helpt allemaal geen fuck me klachten blijven en ben zeer angstig altijd en ben randpsychotisch geworden door dat ene avondje. Nu is mijn vraag hebben meer mensen last van bovenstaande dingen? zo ja wat zijn beter werkende medicijnen? drinken jullie nog ? Ik ben ten einde raad en het leven is zo kut geworden. Het enige wat ik wil is bier drinken om alles nog wat dragelijker te maken, ik durf het alleen niet aan met deze medicijnen...."
"Alles via dokter recept, heb ook wel eens via internet gekocht... Die benzo's het is toch wel zo kut. Al je grenzen vervagen en ga je door tot het nokkie. Totdat het een keer goed fout gaat, en dat is het gegaan vorig jaar."
"Ik slik al jaren medicijnen voor angst en paniek klachten, dit komt door de wiet van vroeger en de xtc. Sinds een tijdje weet ik pas dat dit derealisatie en depersonalisatie is, helaas heb ik er nu ook hppd en visual crap bij. Om na jaren lang benzo's dagelijks te hebben geslikt is het bijna onmogelijk om te stoppen. Ik heb al vele pogingen gedaan om van de benzo's af te blijven maar dat is nooit gelukt langer dan een paar maanden. Wat je zegt is inderdaad waar.. sport en leuke afleiding helpt enorm.. Alleen met mensen praten is doodeng omdat ik de mensen niet normaal meer zie, maar als een soort poppen.. in een soort xtc trip, alice in wonderland achtig tafareel, maar dan zonder het euforische gevoel, het tegenover gestelde juist, doodeng. Ik weet dat het niet echt is, maar me hersenen zien het wel zo. iig. Ik ben helaas een voorbeeld hoe je je hele leven kunt verkloten door 1 etmaal drugs gebruiken, wees verstandig.. dit wil je niet."
"Svali zei: Tjonge, zit net even wat te lezen over derealisatie en depersonalisatie en het klinkt als een hele lange bad trip. Beleef je dit altijd zo of zijn er momenten dat het minder is of zijn het een soort aanvallen? Ook is er geen duidelijke behandeling voor qua medicatie aangezien er zeer verschillende reacties op zijn. Wel kan ik een aantal sites vinden die beweren deze aandoening op te kunnen lossen zonder medicatie, maar die zul je zelf ook al wel gevonden hebben. Therapie lijkt me ook lastig als je de therapeut ziet als een soort pop, dan kun je ook niet echt serieus aan het probleem werken lijkt me. Kortom, nogal lastig zeg maar. Toch is het een redelijk veel voorkomend probleem, er zijn op internet aardig wat groepen en stichtingen over. Vreemd dat er dan nog steeds geen reguliere behandeling voor is. In ieder geval veel sterkte ermee! Klik om te vergroten... Ik had het altijd al in mindere mate, het was leefbaar met de middelen die ik toen nam, en had ik nog af en toe een biertje kunnen drinken. Dit maakte me nog enigsinds blij... niet de goeie blijheid, maar toch. Ik had iets om naar uit te kijken. Het is nu veel erger geworden na dat ene avondje, het is steeds weer een herbeleving en flashbacks... Ik heb elke therapie gehad(heb wel 1 en ander opgestoken hiervan) en heb de hele apotheek opgegeten zowat, alleen clonazepam werkt goed voor de extreme angst. Er is een forum, waar meer mensen die dit probleem hebben en er zitten mensen bij die dit al 42 jaar hebben. Ik ben nog vrij jong en om zo nog 42 jaar door te gaan word een kwelling en daar heb ik absoluut geen zin in. Er is een man in London fulltime bezig met dit fenomeen en hou dit goed in de gaten.. Ondertussen hoop ik dat me hersens toch weer een beetje herstellen in de komende jaren dat het nog een beetje te doen is. Het is misschien harstikke leuk in het begin die wiet en andere space dingen, maar op den duur krijg je echt klachten."
"En ja veel mensen hebben zoiets van eigen schuld dikke bult. Had je maar ff rustiger aan moeten doen ipv lopen te zeiken, Daardoor krijg je ook weer een soort schuld gevoel en voel je je bijna op gelaten als je weer eens bij een dokter zit. Maar ik weet dat er meer mensen zijn met deze drugs indicated klachten En hoop een steentje bij te dragen in de zoektocht naar een goed medicijn.."
"universal*flow zei: Ok ik ken jou hele situatie natuurlijk niet. En als ik het zo hoor, echt heftig, ik probeer mij er in te verplaatsen, maar ik kan dat niet. Toch denk ik heel erg dat medicatie meer kapot maakt dan mensen denken. Ik zeg niet dat het voor jou ook zo is, maar veel te veel mensen grijpen naar medicatie terwijl zij eigenlijk zelf het antwoord in eigen handen hebben. Is er voor jou geen mogelijkheid eens te kijken naar wat natuurlijke producten, of alternatieve wegen. Ik wil niet te zweverig overkomen. ik heb persoonlijk echt een hele lage dunk van "regulier" psychologen en therapeuten succes! Klik om te vergroten... Ik las ergens ook een meisje hier die de wereld zag als een ansichtkaart, dat is derealisatie. Ik ben wel benieuwd hoe het met haar gaat en wat ze doet. Maargoed, ja psycholgen, willen alles van je weten waarom en dit en dat en zuks en zo. Dat verhaal weet ik wel, ik heb klachten en dat gaat niet weg door dat gezeur. Daarom wil ik iets dat me klachten dragelijker maakt, toen ik 17 jaar geleden met me eerste paniekaanval, naar een psycholoog had gegaan en niet naar de huisarts die me oxazepam gaf had het misschien heel anders gelopen... nu is er gelukkig voor de mensen meer bekend over paniekaanvallen en angst onzekerheid.. Dat je niet meteen aan de pillen hoeft maar dat een goed gesprek op jongere leeftijd misschien beter is. Ik heb accupunctuur geprobeerd, massages, slaapthee, breathe thee.. etc. Als je eenmaal die derealisatie of depersonalisatie hebt gezien, ga je er ook bewust op letten, en als het er niet is denk je hey waar is me derealisatie en het is er weer. Nu zou je zeggen niet aandenken, maar zo werkt het voor mij niet.. ik weet dat het er zit en bij spanning of als er iets moet gebeuren een verplichting ofzo, staat het direct weer op de voor grond. De enige remedie die een beetje helpt is, hardlopen, voor mij dan. Maar aangezien ik me zo vaag en vreemd (derealisatie. depersonalisatie) is naar buiten gaan ook al een hele stap. Toch moet ik het doen ik weet dat het enigsinds helpt"