Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dank allen voor de antwoorden. Wil na al die jaren eindelijk een oplossing en het is mooi dat mensen meedenken. Artsen denken niet meer verder als een bloedtest niets uitwijst, dan zal het volgens hen wel aan stress ofzo liggen. Wiet roken is geen optie, ik wil niet dat de geur hier in huis blijft rondhangen.Ik zou het niet erg vinden,maar ik woon niet alleen en wil dan geen stigma van een junk krijgen (ja,zo kortzichtig kunnen mensen zijn). 1) Misschien is tramadol meerdere keren per dag,maar alleen voor het slapen gaan zou toch wel een 'goed' begin zijn? ''Als je niet teveel tramadol neemt kun je daar best redelijk op functioneren. Ik ken zelf ook wat mensen die dit langere tijd dagelijks hebben gebruikt. Maar allemaal wilde ze er uiteindelijk wel vanaf, aangezien de nadelige effecten bij langdurig gebruik steeds meer gaan overheersen.'' Klik om te vergroten... 2) Welke van de volgende bijwerkingen zul je dan na lange tijd gaan merken ondanks de lage dosering: - suf, misselijk (komen 'soms' voor) - droge mond, zweten, hoofdpijn, duizelig, verstopping (komen 'zelden' voor). 3) CBD-olie klinkt interessant. Ik lees dat het ook bij reuma werkt. Helaas kan ik weinig vinden over CBD-olie en pijnbestrijding. Zijn er hier misschien topics over CBD-olie die ik over het hoofd gezien heb?"
"Fool zei: Misschien is deze website/stichting nog wel interessant voor je. http://www.stichtingmediwiet.nl/ Klik om te vergroten... ja dankje , ik vond deze site inderdaad. ik vraag me af of mensen hier ervaring hebben met alleen cbd-olie , dus zonder thc. http://groenvrij.24uurshop.nl/category/147870/cbd deze producten leken me wat voor mij. ik vraag me alleen af waarom de spuit bijna 3 keer zo duur is als t flesje. beiden bevatten 10 ml."
"ik zie dat t percentage cbd anders is. ik ga de olie bestellen en als het niet werkt,dan ga k toch maar op zoek naar tramadol. ik hou jullie op de hoogte."
"nou, wat was dat een gigantische tegenvaller ik las al dat cbd niet effectief is tegen gewrichtspijn, maar ook wat betreft de vermoeide stijve spieren merkte ik niks. de olie had ook geen effect op de kwaliteit van mijn slaap. zelfs als ik 5 druppels gebruikte was er geen effect. ik nam om de paar uur enkele druppels. ach,het was maar 25 euro nu toch maar via n arts tramadol regelen en anders maar een andere manier zoeken. conclusie : cbd-olie is niet effectief."
"Hoi ik heb weer een vraag. Ik gebruik nu 3 weken voor het slapen gaan 2 pillen zaldiar (75mg tramadol). In het begin werd ik zo uitgerust wakker maar nu niet echt meer. Ik voel me iets beter als ik wakker word dan zonder medicatie maar k voel me niet meer zo goed als eerst. Kan nu al gewenning opgetreden zijn ??? (Wat is de maximale dosering tramadol per keer)"
"Ok kennelijk ben ik toch niet immuun geworden voor mijn dosering !! Toch is er iets wat ik me afvraag. Ik wordt nog steeds uitgerust wakker,maar ik heb het idee dat ik niet vast slaap. Maar aan de andere kant , ik slaap zonder tramadol ook niet vast,alleen word ik dan wel verrit wakker. Klopt het dat je van opiaten niet vaster slaapt. , maar dat de kwaliteit van slaap wel beter is?"
"Fool zei: Van opiaten (en al helemaal tramadol) slaap je in principe helemaal niet beter, maar als je maar genoeg naar binnen mikt wordt je er wel flink suf van ja. Waarom gebruik je tramadol om beter te kunnen slapen en wiens idee was dat? Klik om te vergroten... Ik heb al jaren last van vermoeidheid. Ook al slaap ik 9 uur,ik ben toch moe. Het afgelopen jaar is het ook nog eens zo dat ik niet erg vast slaap,dus dat zorgt er ook voor dat ik me in de ochtend verrot voel. Mijn moeder werd al slaperig van 37, 5 mg dus ik nam toen maar 75 mg. Het resultaat is dat ik niet vaster slaap,overigens volgens mij ook niet slechter,maar ik word wel uitgerust wakker. Maar rond een uur of 19 vallen mn ogen nog steeds wel een beetje dicht als ik op de bank hang. Ik ben er ontzettend blij mee dat ik uitgerust wakker kan worden zonder stijve benen en armen of een andersoortige lichaamspijn. Op zich valt 75 mg toch mee,dat is toch niet zoveel? rudolf zei: Als je beter wilt slapen zou je beter naar je arts kunnen gaan en daar overleggen. Krijg je inslapers of doorslapers. Klik om te vergroten... Bedoel je slaappillen? Die zijn toch verslavend en je bouwt toch snel een tolerantie op? Of bedoel je iets anders met inslapers/doorslapers? Zou je een paar suggesties kunnen geven"
"Ik wil binnenkort weer aan t werk. Dat zou ik gezien mijn lichamelijke toestand willen vergemakkelijken door zo t/m donderdag voor t slapen 75 mg tramadol in te nemen en dan in het weekend niet. Maar dat lijkt jullie dus geen goede langetermijnoplossing Misschien moet ik inderdaad eens in zo'n slaapkliniek in het ziekenhuis onderzocht worden."
"Over de vermoeidheid an sich zei ze dat er na jaren onderzoek waarschijnlijk geen aanwijsbare lichamelijke oorzaak zal worden gevonden. De internist naar wie ik toch ben doorverwezen gaat de nodige onderzoeken doen maar verwacht ook niks te vinden dat niet in orde zal zijn. Over de slaapproblemen zal ik het nog hebben met mn huisarts. Toen ik nog vaster sliep dan nu, kon ik wel redelijk functioneren gedurende de werkweek en was ik dus niet zo moe als nu wanneer ik wakker word. Maar ja,darmklachten kunnen ook slaapproblemen veroorzaken."
"Hallo iedereen, Ik heb hier enkele topics gelezen over tramadol/zaldiar,maar die gingen eigenlijk over recreatief gebruik (of recreatief gebruik nadat het middel eerst vanwege medische redenen werd gebruikt) en dan ook nog eens in redelijk grote hoveelheden (150 mg). Ik wil het hebben over chronisch tramadol gebruiken tegen pijn. Ik heb al jaren last van gewrichtspijn en vermoeide, 'zware' armen en benen. Ik voel me dus nooit fit. Ik slaap ook niet vast, dus door slapen rust ik niet uit. Ik kende mensen die vanwege pijn Zaldiar/tramadol kregen. Hun medicatie heb ik wel eens gebruikt. Ik heb een keer 50 mg tramadol genomen voor het slapen en een keer 2 tabletten Zaldiar (67,5 gram tramadol).Ik heb lekker diep geslapen en werd uitgerust wakker. Ik was na het innemen absoluut niet duizelig of suf en bij het ontwaken ook niet. Maar ja gedurende de dag komen alle pijnen weer terug. Ik krijg zelf geen tramadol/Zaldiar voorgeschreven van de arts, helaas. Paracetamol helpt absoluut niet, ongeacht de dosis. Ik bedacht me dat het wel handig zou zijn als ik voor het slapen gaan, in de ochtend en tegen het eind van de middag 50-67,5 gram tramadol in zou nemen. Zo kan ik de hele dag door goed functioneren. Ik eet al niet te veel vezels en wil daarom geen codeine innemen, want je krijgt daarmee al snel last van verstopping. 1) Is tramadol het middel dat jullie mij in deze situatie zouden aanraden? Ik vraag NIET om medisch advies,maar slechts om info over pijnstillende effecten van het middel. 2) Lijkt het problematisch om voor lange periodes als het ware 24 uur op tramadol te functioneren (howel het gaat om minder dan 250 gram per 24 uur)? 3) Is het ook makkelijker om aan tramadol/Zaldiar te komen dan aan sterkere pijnstillende middelen? Ik vraag NIET hoe of waar ik eraan kan komen. (Mocht deze vraag toch ongepast zijn, dan kan de moderator die verwijderen.). Groetjes, Pfree"