Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Drugsforummers! Ik heb een probleem dat ik graag aan jullie voorleg, in de hoop wat geruststelling/hulp te krijgen. Sinds een paar maanden heb ik, na het gebruik van XTC, een paniekstoornis ontwikkeld. Ik heb dit al eens eerder gehad ( 7 jaar geleden) ook na het gebruik van XTC. STOM zul je denken om het dan tog nog een keer te gebruiken. Maar ik had zelf een soort van fobie ontwikkeld ervoor. 7 jaar later dacht ik: Ik wil mijn leven niet leiden met een angst, ook al is het voor iets dat ik kan missen als xtc. Dus op een festival besloot ik het gewoon nog eens te proberen. Ik was immers ouder en verstandiger. Maar helaas ik tripte em, en de symptomen die ik vroeger had kwamen terug. Sinds een maand ben ik maar weer in therapie gegaan voor de paniekstoornis, aangezien mij dat voorheen ook geholpen heeft. "Normaal" gesproken ben ik helemaal niet zo een labiel persoon, maar nu heb ik het even erg zwaar. Tijdens het carnaval heb ik namelijk weer eens coke gesnoven. Een halve gram. Toen ik wilde gaan slapen werd ik super paranoia. Nu de dagen erna ( inmiddels 2 weken) zijn mijn paniekaanvallen through the roof! ZEER vervelend en beangstigend. Ik dacht dat ik hartstikke gek werd. Mijn psychologe stelde me gerust dat ze er van verzekerd was dat het een paniekstoornis betrof.. dit heeft me geholpen de angst gedachten te ontkrachten en ik heb goede hoop dat ik er uit kom. Ik heb haar alleen niet durven vertellen over het coke gebruik 2 weken geleden. hierdoor is namelijk alles nog heftiger geworden en heb ik naast de angst gedachten.. dwang gedachten, of obsessieve gedachten. Ik blijf maar MALEN/TOBBEN over dat ik gek aan het worden ben. Ik word er zwaar moedeloos van. Nu las ik dat door coke je serotonine niveau verlaagd word. Dit is naar mijn mening een goede verklaring voor deze piek in mij angsten. Graag zou ik willen weten hoe lang het ongeveer duurt voordat dat serotonine niveau weer op pijl is. Wel merk ik dat het met de dag de para gedachten IETS minder worden. Maar ik word er zo angstig en moedeloos van. het is moeilijk optimistisch naar de toekomst te kijken. Graag had ik wat geruststelling van jullie gehad. Het is zo namelijk niet uit te houden. Ook wil ik niet aan de antidepressiva of zo een rotzooi gaan. Ik wil gewoon cold turkey van deze shit af. Zodat ik me iig met een gerust hart op mijn therapie kan richten.( ik heb ook besloten iig voorlopig GEEN drugs meer te gebruiken, geen wiet, geen coke ,geen xtc meer voor mij) bij voorbaat dank"
"De paniekaanvallen heb ik sinds afgelopen zomer. In mindere maten. Ben daarom ook pas recentelijk hulp gaan zoeken ervoor. Maar dus NA mn eerste bezoek aan de therapeut heb ik weer coke gebruikt, toen werden alle symptomen echt veel heftiger. PLUS ik kreeg die pieker gedachten erbij. Ik piekerde eigenlijk over mijn eigen gedachten, piekeren over dat ik gek aan het worden was. Iedere gedachte van mezelf analyseren, bang zijn dat ik een psychose had. Maar nu ik me besef dat het serotonine niveau hersteld moet worden.. Voel ik me gelijk een stuk rustiger. Rustiger dan dat ik me de afgelopen 2 weken heb gevoeld iig. Ik pieker iig momenteel niet meer. Mss is het te vroeg om een vreugde dansje te doen. Maar goed ik denk dat ik het maar gewoon moet uitzitten. Ik zit nog niet aan de 2 weken. Dus ik heb er vertrouwen in dat ik er wel bovenop kom( voor het eerst in 2 weken). Zouden jullie 5-htp aanraden als supliment om de serotonine aanmaak de boosten? Of beter zonder hulpmiddelen? dankje!"
"Ik moet zeggen dat het al weer wat beter gaat. Makkelijker relativeren weer. Niet normaal wat een serotonine tekort met je doet. Enge shit. Maar goed ik ga idd weer eens ff lekker naar de sportschool zo meteen. Dit weekend nog ff rustig aan, dan moet het wel weer in orde komen langzaam. thnx iig"
"Bedankt voor de reactie. Ik heb daar veel aan. Het gaat nu ( bijna 3 weken later) een stuk beter. Ik ben iig niet meer constant aan het piekeren. Ik ben een boek aan het lezen over paniekstoornissen en hoe ermee om te gaan. Alleen ben ik nog steeds erg angstig. Voornamelijk om gek te worden of de controle te verliezen. Ook heb ik het idee dat ik lichte depersonalisatie heb. Maar het kan net zo goed zijn dat ik me dit inbeeld. Constant ben ik bezig mezelf te analyseren om achter mijn kwaal te komen. Terwijl ik me er mss bij moet neerleggen en gewoon moet accepteren dat ik een ansgt/paniekstoornis heb. En dat ik heus niet schizofreen aan het worden ben of whatever. Het woord alleen al maakt me angstig.. Maar goed. Ik ga me morgen eens een kruik melk halen en wat bananen om dat serotonine niveau weer op pijl te krijgen. Hopelijk gaat het steeds beter.."