Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo, ik ben 24 en zoals mijn nickname zegt, ik heb nog nooit drugs gebruikt, alcohol gedronken of sigaretten gerookt (ben wel geen meisje meer :P). Nu is het zo dat ik problemen heb met focussen. Ik denk er dus aan om rilatine te proberen. Op zich is dat mss niet zo een grote stap, maar ik twijfel omdat ik over twee weken een belangrijke presentatie moet geven op mijn werk, en ik moet dat nu al voorbereiden. Zouden jullie het aanraden om dit nu te proberen? Stel dat het mij slecht bevalt, heeft dat dan over twee weken nog effect? Ik wil de chemische huishouding in mijn hoofd niet in de war sturen. alvast bedankt"
"Er werd geen ADD vastgesteld bij mij, want ik heb dat nog niet laten testen. Moet je btw een hele resem tests doorlopen, of kan dat gewoon na een consultatie bij de huisarts? Stel dat ik het probeer en de symptomen verergeren, verminderen die symptomen dan weer na die vier uur? Bedankt trouwens, ik kan zeker wat succes gebruiken :P"
"ik dacht dat ik al een antwoordberichtje had geplaatst, maar blijkbaar niet. Bij deze: Er werd geen add vastgesteld bij mij, omdat ik mij nog niet heb laten testen. Is één consultatie bij de dokter genoeg? Want ik heb al gehoord dat sommige dokters gewoon rilatine voorschrijven, als er iemand naar vraagt (zonder add-diagnose). Stel dat ik toch geen add heb, en de symptomen verergeren, zal dat dan ook afnemen na vier uur? Bedankt trouwens, ik kan zeker wat succes gebruiken :P"
"Hallo, oke, das heel duidelijk, bedankt . Maandag of dinsdag ga ik naar de dokter, ik ben heel benieuwd, ten eerste of hij het zal voorschrijven, en ten tweede hoe ik erop zal reageren. Ik hoop echt dat het gaat helpen, anders weet ik niet vanwaar die concentratieproblemen komen. Het kan idd zijn van angst, zoals je zei. Maar ik heb het al zolang ik mij kan herinneren, en ik dacht eigenlijk dat het normaal was, en dat het lag aan mijn gebrek aan discipline. Het viel ook niet op, omdat ik nooit slecht presteerde of zo. Bon, voorlopig doe ik het dan maar nog eventjes zo . groetjes"
"Hallo, blijkbaar heb ik woensdag een afspraak. Ondertussen ben ik wat meer gaan opzoeken over ADD. Ik moet zeggen, de symptomen zijn héél herkenbaar, letterlijk van de eerste tot de laatste. Ik heb mij vooral op dit lijstje gebaseerd (ik hou van lijstjes): http://www.levente.nl/kenmerkenADD.htm Blijkbaar zitten hier veel mensen met ADD. Dit is dan wel geen ADDforum, en tis mss een rare vraag, maar zou er mij iemand met ADD eens kunnen beschrijven wat er juist in je hoofd omgaat? Want tis niet omdat de symptomen heel herkenbaar zijn, dat ze dezelfde oorzaak hebben. Groetjes"