Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrilatine voor concentratie

rilatine voor concentratie

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
n
nuchtermeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,

ik ben 24 en zoals mijn nickname zegt, ik heb nog nooit drugs gebruikt, alcohol gedronken of sigaretten gerookt (ben wel geen meisje meer :P).

Nu is het zo dat ik problemen heb met focussen. Ik denk er dus aan om rilatine te proberen. Op zich is dat mss niet zo een grote stap, maar ik twijfel omdat ik over twee weken een belangrijke presentatie moet geven op mijn werk, en ik moet dat nu al voorbereiden.

Zouden jullie het aanraden om dit nu te proberen? Stel dat het mij slecht bevalt, heeft dat dan over twee weken nog effect? Ik wil de chemische huishouding in mijn hoofd niet in de war sturen.

alvast bedankt :)
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je dokter heeft kunnen vaststellen dat je add hebt dan zou ik het zeker proberen. Je gaat je dan erg rustig en geconcentreerd voelen.

Indien dit niet is vastgesteld, dan is er mogelijk een andere reden van je concentratie probleem (depressie,angsten,...) en dan gaan je symptomen verergeren bij rilatine gebruik.

Rilatine heeft een korte werking ongeveer 4u.

Hopelijk breng je het tot een goed einde,
succes!
n
nuchtermeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er werd geen ADD vastgesteld bij mij, want ik heb dat nog niet laten testen. Moet je btw een hele resem tests doorlopen, of kan dat gewoon na een consultatie bij de huisarts?

Stel dat ik het probeer en de symptomen verergeren, verminderen die symptomen dan weer na die vier uur?

Bedankt trouwens, ik kan zeker wat succes gebruiken :P
n
nuchtermeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik dacht dat ik al een antwoordberichtje had geplaatst, maar blijkbaar niet.
Bij deze:

Er werd geen add vastgesteld bij mij, omdat ik mij nog niet heb laten testen. Is één consultatie bij de dokter genoeg? Want ik heb al gehoord dat sommige dokters gewoon rilatine voorschrijven, als er iemand naar vraagt (zonder add-diagnose).

Stel dat ik toch geen add heb, en de symptomen verergeren, zal dat dan ook afnemen na vier uur?

Bedankt trouwens, ik kan zeker wat succes gebruiken :P
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er werd geen add vastgesteld bij mij, omdat ik mij nog niet heb laten testen. Is één consultatie bij de dokter genoeg? Want ik heb al gehoord dat sommige dokters gewoon rilatine voorschrijven, als er iemand naar vraagt (zonder add-diagnose).

Stel dat ik toch geen add heb, en de symptomen verergeren, zal dat dan ook afnemen na vier uur?
Klik om te vergroten...

Je kan het eens vragen aan je huisarts of hij het wil voorschrijven (normaal gezien moet je dan een vragenlijst beantwoorden, vragen zoals : had je als kind moeite om te focussen, was je druk, enz..althans dat was in mijn geval toch zo).
Ik heb het bij een psychiater laten vaststellen en daarvoor heb je te weinig tijd... :(

Indien je "slecht" reageert op de rilatine (hyper worden,het bekende speed effect) dan zal
dit na 4u eindigen (wanneer de rilatine uitgewerkt is).

Wanneer je er rustig en gefocust van wordt (bv. in staat zijn om enkele uren administratief werk te doen of in jou geval studeren) dan kan je het gerust blijven gebruiken. :)

Groet Gremlin
n
nuchtermeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo,

oke, das heel duidelijk, bedankt :) .

Maandag of dinsdag ga ik naar de dokter, ik ben heel benieuwd, ten eerste of hij het zal voorschrijven, en ten tweede hoe ik erop zal reageren.

Ik hoop echt dat het gaat helpen, anders weet ik niet vanwaar die concentratieproblemen komen. Het kan idd zijn van angst, zoals je zei.
Maar ik heb het al zolang ik mij kan herinneren, en ik dacht eigenlijk dat het normaal was, en dat het lag aan mijn gebrek aan discipline. Het viel ook niet op, omdat ik nooit slecht presteerde of zo.

Bon, voorlopig doe ik het dan maar nog eventjes zo :).
groetjes
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Graag gedaan :) .
n
nuchtermeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo,

blijkbaar heb ik woensdag een afspraak.

Ondertussen ben ik wat meer gaan opzoeken over ADD.
Ik moet zeggen, de symptomen zijn héél herkenbaar, letterlijk van de eerste tot de laatste.
Ik heb mij vooral op dit lijstje gebaseerd (ik hou van lijstjes):
http://www.levente.nl/kenmerkenADD.htm

Blijkbaar zitten hier veel mensen met ADD. Dit is dan wel geen ADDforum, en tis mss een rare vraag, maar zou er mij iemand met ADD eens kunnen beschrijven wat er juist in je hoofd omgaat?
Want tis niet omdat de symptomen heel herkenbaar zijn, dat ze dezelfde oorzaak hebben.

Groetjes
s
steadycaseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen idee hoe zinvol mijn reactie is, maar vroeger heb ik Ritalin geslikt en daarom deel ik toch mijn ervaring. Dit was zeg maar tussen de leeftijd van 8 en 16 of iets dergelijks (ben nu 25).

Bij mij werd ADD of ADHD vastgesteld. Het enige wat ik er nog actief van weet is dat ik er heel erg rustig van werd. Mijn moeder vergeleek het zelfs met een zombie. Het sloot mezelf op om rustig te blijven, een mentale gevangenis zonder tralies. Mijn cijfers op school waren wel een stuk beter in vergelijking met de periodes dat ik ze "vergat" in te nemen.
N
NikitaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Steadycase, helaas kan ik nog geen persoonlijke berichten sturen, maar wil dit toch even bij je kwijt. Nav wat berichten die ik van je lees, zeker omdat je nu in de probeerfase zit. Zo te horen, sta je nu nog positief in het leven en weet je wat je doet. Mijn vriend heeft ook ADD, hierdoor ben je vaak extra verslavingsgevoelig. Ik zeg niet dat jij dat ook bent, maar als ik je een tip mag geven, pas op met de dingen die je probeert. Proberen is leuk (heb ik zelf ook gedaan), maar zodra dit proberen overslaat in vaker gebruik kan het uit de hand lopen (zoals je hebt gelezen in mijn verhaal en in verhalen van anderen). Is maar een tip :wink:. Succes iig.
e
eefje123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zit hier ook al een tijd over na te denken. Geen heftige nawerkingen dus, misschien tijd om het 'ns te proberen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."