Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Haii, nadat ik door uitstel van het leren voor mijn tentamens hier terecht ben gekomen borrelde er wel een vraag langzaam naar boven, wanneer is drugsgebruik (voor mij en mensen in mijn omgeving is dit vooral 3mmc) niet meer recreatief maar echt een verslaving? Want ik heb meerdere vrienden die echt soms wekenlang elke dag aan de snuif zitten, en heb zelf een vriend die af en toe (net zoals ik) een keertje gezellig mee doet. Bij sommige vrienden weet ik dat ze verslaafd zijn en dan heb ik het er ook met hun over omdat ik me soms wel zorgen ga maken, van het op stap gebruiken naar de after en dan vervolgens hoor ik dat ze pas 24 uur na de after weer thuis waren en dat er 3 gram doorheen was gegaan pp. Van mezelf weet ik ook wel dat ik verslavingsgevoelig ben, (of nou dat denk ik want ik vind mezelf altijd obsessief met dingen) en ben daarom zelf ook extra voorzichtig. Over het algemeen gebruik ik alleen op festivals/raves alleen had dit weekend een feestje en soms zijn er uitzonderingen. Hoeveel ik gebruik op een avond zou ik eigenlijk niet goed weten omdat ik altijd wel een zakje deel met 1 a 2 mensen, maar ik schat dat ik dan rond de halve gram +/- zit En ik lees hier veel topics over dat een 3mmc verslaving er langzaam in kruipt en persoonlijk vind ik dat best angstaanjagend Van mijn vriend weet ik bijna zeker dat hij niet verslavings gevoelig is, en ik denk dat dat mij zelf ook helpt omdat ik dan niet iemand om me heen heb die het er constant over heeft oid Al heb ik ook niet het gevoel dat als het in huis ligt het per se op moet, en ook als ik met mezelf af spreek van dit is het laatste wat ik neem dan stop ik ook werkelijk. Dus dan vervolgens mijn vraag opnieuw, wanneer is drugsgebruik niet meer recreatief? En zijn er echt hele duidelijke aanwijzingen dat het er in sluipt? Of hoe merk je bijvoorbeeld een beginnende verslaving bij vrienden? (Want de vrienden waarvan ik weet dat ze verslaafd zijn is omdat ze a. het meestal binnen een half uur erover hebben of b. het echt meerdere dagen per week doen en dan ook echt doorhalen) En dan bedoel ik geen cravings oid want die zijn bij mij na een dag of 2 weer weg ( na mn dipje zegmaar) En ook geniet ik dan niet echt van de wondjes die ik in me neus overhoud, omdat ik de korstjes juist weer open krab haha Ik lees graag een antwoord op mn vragen"
"Ik waardeer jullie kijk en meningen hier allemaal op bedankt En om op sommige dingen in te gaan ja bij de desbetreffende vrienden kunnen het ook niet meer leuk hebben zonder te snuiven of iets anders te doen, en als ze dan ook snuiven dan vertrekt het gezicht door een combinatie van smaak en pijn wat mij juist weer een bevestiging geeft dat ik het nooit zo ver wil laten komen als dat zij het hebben gedaan. Ook zou ik niet weten hoe en of waar ik drugs zou moeten testen omdat ik idd ook al lees dat 3mmc bijna tot niet beschikbaar zou zijn dus dat is nog even googlen zelf ben ik ook erg obsessief met dingen en weet daarom ook zelf dat ik het niet vaak zou moeten doen en daar hou ik me ook goed aan (gelukkig dan) En misschien nog een vraagje want je hebt alternatieven voor het nemen van 3mmc (indien dat het is natuurlijk) maar krijg je dan wel hetzelfde effect? Oh en ik heb het dan nu over het door je drankje doen en dan achterover slaan Hoeveel moet je dan door je drankje doen? Gewoon hetzelfde als dat ik zou snuiven?"