Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ben net m'n smartstill aan het uitproberen en heb een absinth kit besteld. Wordt een spannende week"
"Met absinth is nks mis Ik heb verschillende merken uitgeprobeerd, en ben nu blijven hangen bij de Grande Absente (69 vol% alc, 35 mg thujon), maar ben errug nieuwsgierig naar m'n eigen brouwsel..."
"Niet dat ik Azarius links wil laten liggen (ze zijn veruit de goedkoopste met de kit), maar weet iemand welke kruiden er nou precies in die kit zitten?"
"ow ja, dat staat op 't stickertje op het zakje alsemkruid Sorry! Het mengsel begint overigens mooi groen te worden en ondanks het hoge alcoholpercentage goed te ruiken!"
"Ik heb m´n eigen mengsel (3 kits in 2 liter 90vol% alcohol) na twee weken gefilterd, met 2 liter water verdund en gedistilleerd tot 60%vol alcohol. Nu begint het op Absint te lijken"
"Wow, de boel gefilterd en geproefd. De tranen schoten me in de ogen van de sterkte. Goed bitter (ik doe er geen suiker bij) en met een kwart deel water heel goed te pruimen"
"En ook dit maar eens proberen met het brouwsel: http://helfrich.groenefee.nl/distillati ... nt-50.html"
"Ik heb net de kit binnen en de alsemkruiden in ongeveer driekwart liter alcohol van 80% gedaan. Heeft iemand enig idee wat voor een concentratie thujon dat op zal gaan leveren?"