Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"IK vond dit bericht toen ik zelf zocht naar symptomen van oedeem, speciefiek dikke benen, dat verband houdt met amfetaminegebruik, en zo kwam ik op dit forum en las de vraag over de mogelijke oorzaak van dikke benen. Ikzelf heb ook dit probleem en dat wordt snel erger, ook de laatste 2 jaar veel gewicht bijgekregen. Lang zocht ik allerlei oorzaken maar moet toegeven dat ook ik reeds aantal jaar amfetamines gebruik, ik krijg ze voorgeschreven omdat ik van de straatspeed af wilde. neem helaas geregeld meer dan de 20 mg dexamfetamines die me zijn voorgeschreven. Mijn mening over dikke benen hierdoor, en ik ga dat probleem ook heel speciefiek laten nazien door cardioloog, is dat na langdurig amfetaminegebruik dikwijls wat pulmonaire hypertensie heet voorkomt, en één van de symptomen zijn heel dikwijls dikke benen, algemener oedeem van benen en soms ook handen. Ik gok dat dat de meest waarschijnlijke verklaring is voor het probleem, maar men moet de arts er acht attent op maken dat hij doorstuurt liefst naar cardioloog om heel speciaal dat probleem na te zien, gezien er voor de rest weinig te zien is aan algemeen bloedonderzoek, gewone bloeddruk of andere courante onderzoeken. De aandoening is simpêl gezegt een verhoging van de druk op de slagaders richting longen die vertrekken vanuit de rechter hartkamer waardoor de rechterkant van het hart te hard moet pompen en op termijn deze rechterkant overbelast geraak en problemen krijgt. De oorzaak zit in het vernauwen van de slagaders richting longen, en de symptomen zijn eerder lage dan hoge bloeddruk, dus niet opvallend, maar ook oedeem in de benen, handen en buik (waardoor een dikke waterbuik kan ontstaan) en leverstuwing, (ook te veel druk richting lever) waarbij de lever vergroot kan zijn. Dit probleem is op zich vrij zeldzaam maar gekend bij amfetaminegebruikers of gebruikers van andere pep of exc , vermageringspillen enz... Ik zal later de resultaten posten nadat ik naar de dokter geraakt ben, en wil ook graag weten hoe het met de dame is die de vraag op dit forum stelde intussen, reactie is welkom, vele groetjes intussen, en hopelijk betert het voor wie er last van heeft."