Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"graag zou ik de discussie over absinth willen openen. zelf ben ik al jaren een genieter van absinthe en heb van het goorste chemische zwiterse mengsels tot heerlijk franse extra verte flesjes mogen drinken. even een korte geschiedenisles: de meeste mensen die over absinth horen horen van het hallucinogene effect of andere vreemde dingen die zouden gebeuren als je maar genoeg van dit ''groene gif'' zal drinken. waar de mensen over zullen spreken is het bestandsdeel thujon wat idd een hallucinogene stof is maar in de modernde absinth in zeer lage concentraten voortkomt. er word beweerd dat 100jaar geleden het thujon gehalte misschien wel hoger heeft gelegen maar misschien lag het ook wel lager als op dit moment. er zijn nooit metingen gedaan toen dus is dat maar speculatief. ik drink zelf absinth omdat ik de smaak en het effect van de alchol erg aangenaam zijn het is echt een drankje met hoog alcohol gehalte (ook verdunt) wat je heerlijk nipje voor nipje je keel mee kan verwarmen. wel heb ik na een avond stevig absinth drinken wel vaker last van een kater al wanneer ik een ander destilaat of bier heb gedronken (in gelijke hoeveelheden) maar het is zo'n lekker drankje dat het moeilijk te weerstaan is. in nederland is naar mijn weten 1 slijterij die een breed en kwalicatieve selecties absinth tekoop heeft (met webshop jeuh) zal de naam niet posten maar geintreseerden kunnen mij met een pb wel berijken. ik drink het liefste een extra bitter absinth van 69% alcohol met 35mg/L thujon. deze gaat (1 shot) in een absinth bokaal waar ik mijn absinth lepel boven plaats en daar 1 suikerklontje opleg. dan pak ik een 2e glas waar 2shots ijswater in gaan en deze schenk ik langzaam over het suikerklontje heen. als je even wacht zie je het suikerklontje lanzaam smelten en door je absinthlepel heen druipen. als al het water in de bokaal is roer je het mengsel kort met de absinth lepen en zie je een mooie melkachtige louche ontstaan. bon appetit. ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met absinth en hopelijk kan ik er nog wat bijleren."
"goedenavond, ik ben 2 jaar terug geleden met hallucinogene drugs te gebruiken maar wil met dit heerlijk weer binnekort eens een fijne paddotrip gaan hebben. vroeger heb ik met zowel verse als gedroogde paddos getript die ik van een vriend kreeg waar ik op het moment geen contact mee heb. wel heb ik nog 4/5 porties 0,8gr gedroogde kaalkopjes liggen die een jaar of 2 in gesloten plasticzakjes in een envelop in een lade van mijn bureau hebben gelegen. oftewel droog, koel, donker en niet ongebelangrijk luchtdicht. nu is het makkelijkste om hier natuurlijk een portie van te pakken alleen heb ik geen flauw idee of de dosis nog voldoende is en wat deze toch wel signifikante bewaartijd van de paddestoelen. graag zou ik weten of iemand een vergelijkbare situatie kent of ander deskundig advies voor mij heeft."