Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey allemaal, Terwijl ik hier nu al een tijdje in m’n eentje zit met wat sos, wiet en drank (bezoek is weg), schoot me ineens iets te binnen. Een paar jaar geleden was ik met drie vrienden op vakantie in Spanje. We hadden van tevoren afgesproken om geen coke te gebruiken die trip – we deden dat toen namelijk best regelmatig. Ik wilde er echt vanaf blijven en dat was ook de afspraak binnen de groep. Maar ja, na een paar biertjes begon het bij bijna iedereen (behalve ik) toch weer te kriebelen. Ze wilden scoren en vroegen het op het terras zelfs gewoon aan de ober. Die gaf ze een tip en stuurde ze naar een bepaalde plek. Daar troffen ze een gast aan die voor 70 euro een prop achter z’n kiezen vandaan haalde en het aan één van m’n maten gaf. We gingen daarna terug naar het hotel. Mijn plan was gewoon gaan slapen en m’n woord houden. Maar ja, ineens stormden ze m’n kamer binnen en zeiden dat het écht ongelofelijke coke was. Ik twijfelde nog, maar door het aandringen (“dit moet je echt proberen!”), plus de alcohol, liet ik me toch overhalen. We gingen naar hun kamer, ze legden een klein lijntje voor me klaar, en ik snoof het op. Binnen no-time kreeg ik een bizarre rush. M’n hele lichaam ontplofte van de energie – het was veel te veel, ik wist niet wat ik ermee aan moest. In m’n hotelkamer ben ik toen echt een beetje door het lint gegaan waardoor ik tegen wat spullen trapte/sloeg. Mijn beste maat kwam erbij en begon te schreeuwen: “SLA Mij DAN!!” – en tja, toen begon ik op z’n buik te slaan. Hij voelde er nauwelijks wat van, want ook zij zaten helemaal vol die oncontroleerbare energie. Zij gingen er daarna nog mee door, maar ik ben afgehaakt. Ik vertrouwde het niet. Ik had nog nooit zo’n intense ervaring gehad van coke, terwijl ik toen al best wat ervaring had (bijna elk weekend tijdens het uitgaan). Zelfs nu, met coke van goede kwaliteit, heb ik nog nooit iets gevoeld wat ook maar in de buurt komt van die trip. Slapen werd hem natuurlijk totaal niet, en dan na slechts 1 klein lijntje. Daarom ben ik eigenlijk best benieuwd… Heeft iemand enig idee wat dat toen geweest kan zijn? Ik vermoed zelf meth maar ik heb dat nooit (bewust) gedaan, dus ik zou het niet weten. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties."
"Goeieavond, Mijn naam is Nick, ik ben 22 jaar en blow nu 7 jaar waarvan 6 jaar elke dag. Ik zit al tijden in mijn hoofd met het stoppen van roken van wiet, echter loop ik tegen een aantal blokkades aan. Door in het begin van mijn puberteit te beginnen met wiet te roken bestaat mijn sociale leven uit contacten met andere blowers. Ik heb geen vaste vrienden groep maar spreek mensen hier en daar. Op 1 vaste vriend blowt iedereen uit mijn omgeving (op familie na). Wel blow ik alleen s' avonds wanneer al mijn verantwoordelijkheden voorbij zijn. Nu komt het grote probleem, ik heb vorig jaar een eerdere poging gedaan om te stoppen. Ik merkte hierdoor dat mijn contacten snel veranderden. Het klinkt erg sneu, maar met vele zou ik niet weten wat ik zoal zou kunnen doen behalve 'roken'. Ik probeer wel eens een avond niet te roken, dit lukt mij vrijwel nooit. Ik woon op 2 minuten van coffeeshop vandaan. Vaak lig ik dan om 23:00 in mijn bed..ik ga niks halen vandaag. Nou je kan het al raden..23:50 verward mijn bed uit en 23:55 sta ik weer te blowen. Ik wordt hierdoor vaak ook erg moe wakker en skip daardoor mijn eerste uren op school. Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad..het heeft mijn leven (deels) overgenomen en wilt het niet teruggeven. Ik hoop dat iemand een soort zelfde probleem heeft gehad en dit succesvol heeft overwonnen. Met vriendelijk groet, Nick"
"Psychedelibee, Dunnetjess33 Bedankt voor het reageren. Ik kan mij erg vinden in jullie commentaar. Ik kan zeker begrijpen dat het volledig stoppen met het roken van wiet ergens een psychologische rol zal houden van 'het mag niet, ik ben gestopt'. Ik geniet inderdaad op sommige momenten nog erg veel van een jointje gezellig met vrienden. Ik zal mij dus eerst gaan focussen op het minderen met 'alleen' te roken. Overigens heb ik vandaag via school een gesprek gehad met een begeleider, zij zal mij aankomende weken (of maanden) helpen. Ik ben begonnen op mijn 15de omdat mijn moeder kanker kreeg, dit was een erg vervelende tijd. Ik moet van haar afstappen van het idee dat wiet een probleemoplossend middel is omdat het voor slechts een paar uur is en problemen er niet minder van worden. Ik ben het hier niet totaal mee eens omdat het mij door zware tijden heeft geholpen, wel snap ik deels haar punt. Ik zal het van het weekend aankaarten bij vrienden en eerlijk zijn over dat ik iig wil minderen maar dat zij mij hopelijk nog wel vragen om te komen. al ben ik nieuwsgierig hoe aankomende periode zal worden betreft slapen. Voelde jullie je ook frisser naar mate je minderde? in de vorm van vroeger naar bed en met een goed gevoel je dag beginnen? Ik ben erg benieuwt hoe aankomende weken zullen lopen, maar ik ben dankbaar voor jullie bericht. Met vriendelijke groet"