Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Voor het afronden van mijn bachelor psychologie ben ik bezig met een onderzoek, en hier heb ik proefpersonen voor nodig! Ik zoek mensen tussen de 18 en 45, die 1 tot 4 gram cocaine per maand gebruiken, de zogenaamde recreationele gebruikers. Het liefst heb je geen ernstige medische of psychische klachten waarvoor je medicijnen nodig hebt, en ben je niet afhankelijk van andere drugs of alcohol. Al je gegevens zullen uiteraard geheim gehouden worden. Als proefpersoon ga je op de universiteit Leiden een aantal coginitieve computertestjes doen, die zo'n 90 minuten in beslag nemen, tegen betaling van ca. 30 euro. Lijkt dit je leuk om te doen, stuur me dan een berichtje via dit forum of anders naar [email protected]. Ook als je iemand kent die dit misschien zou willen doen dan hoor ik dat graag! In elk geval bedankt voor jullie aandacht. Groet Martine"
"Iemand die 4 gr coke per maand gebruikt, vind ik niet echt in de categorie recreatief gebruik passen.... Dat is dus grofweg gezien wekelijks een gram nodig hebben, of 1x per maand voor de "gezelligheid" even in je eentje 4 gr opsnuiven! Klik om te vergroten... Ben ik helemaal met je eens, en vind de randvoorwaarden ook vrij hoog.. Jammer genoeg is er op het moment nog vrij weinig onderzoek gedaan naar de gevolgen van drugsgebruik, en zijn de voorwaarden voor drugsafhankelijkheid die nu vastgelegd zijn in de DSM IV vanaf 4 gram per maand, maar vooral toch gewoon personen die elke dag gebruiken. Zolang iemand niet in die mate gebruikt valt hij of zij onder geen enkele noemer, behalve dan de nu in het leven geroepen noemen ´recreationeel´. Al het onderzoek dat tot nu toe is gedaan is alleen gebaseerd op gegevens van drugsverslaafden, terwijl de ´recreationele´ groep veel groter is. Daarnaast lijkt het me ook erg moeilijk om iemand te vinden, die naast zijn/haar cokegebruik niet/nauwelijks alcohol nuttigt. Meestal gaan die twee dingen namelijk gelijk met elkaar op. Als je goed had opgelet tijdens je studie, was je dat verband waarschijnlijk ook wel opgevallen. Klik om te vergroten... Als je mijn bericht goed gelezen hebt vroeg ik naar mensen die niet afhankelijk zijn van drugs of alcohol, niet mensen die niet of nauwelijks gebruiken. Weer zijn de grenzen niet erg vastomlijnd, en kun je een hele discussie starten wat afhankelijkheid nou betekent, maar dat is niet het doel van ons onderzoek.. In het ideale geval gebruikt de proefpersoon helemaal niets anders en leeft hij of zij niet in de echte wereld waardoor er geen enkele invloed van buitenaf is, maar helaas is de werkelijkheid anders, en is ander drugs of alcohol gebruik iets wat we in deze studie voor lief moeten nemen. Wel zijn we geinteresseerd in eventuele gevolgen van ´matig´ drugsgebruik, nu de gevolgen van drugsverslaving wat meer bekend zijn. Veel succes iig met je scriptie over "recreationele" cokegebruikers en hun "coginitieve" capaciteiten. Komt zeer professioneel en deskundig over. Hiermee heb je alvast een heel universitair hoogstandje... Misschien kun je ook nog als voorbeeld (en vergelijking) de uitslagen van je eigen iq-testjes toevoegen in je betoog. Ben benieuwd! Klik om te vergroten... Wat een agressie over een typefoutje?! Mijn welgemeende excuses als ik hierdoor als een kwijlende idioot over kom, maar heb begrepen dat mijn simpele oproep voor een paar proefpersonen een heleboel emoties bij je oproept. Ik hoop in het vervolg niet meer zo´n doorn in je oog te zijn."