Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, ik gebruik nu sinds een 6-tal jaar XTC. De afgelopen jaren werd dit steeds meer en meer en sinds de Corona crisis zo goed als wekelijks. Ik kan nu dus wel zeggen dat ik al meer dan een half jaar wekelijks XTC gebruik, met af en toe eens een weekend tussen. Ik merk zeker dat de effecten minder worden, maar voel er uiteraard wel nog iets van. Op een avond neem ik nu gemiddeld 2 a 3 pillen, soms iets meer maar zeker geen 5. Ik besef zeker dat wekelijks gebruik niet goed is, maar het blijft natuurlijk wel leuk om te doen. Binnenkort zou ik wel eens een lange pauze willen inlassen, maar hoe lang moet deze best zijn? Ik heb al eens gelezen 6 maanden, maar dat vind ik eerlijk gezegd best lang. Zijn er in die tijd andere drugs die ik als "vervanger" kan gebruiken? Op weekdagen heb ik daar echt geen nood aan, maar in het weekend ben ik graag eens niet nuchter. Alcohol is zeker een optie, maar daar ben ik gewoon te snel veel te wazig van, weet ik niet wat ik doe en herinner ik me de volgende dag niks. En stel je voor dat ik 6 maanden geen XTC gebruik, is mijn serotine dan wel hersteld of komt dit nooit meer goed?"
"witte270 zei: Hallo en wauw, elke week is echt echt echt veel en veel te veel. Je zal dit nog wel een aantal keer horen als reactie op je bericht dus wil er niet te veel over doorgaan. Overigens wat je zegt over of het nooit meer goed komt denk ik wel dat je een klein beetje daar rekening mee moet houden. Er zijn een hoop verhalen van mensen die veelvuldig xtc gebruiken net als jij en daardoor een permanente tolerantie voor xtc opbouwen. Hierdoor heb je het wellicht een beetje voor jezelf verpest. Ik zou dan ook absoluut aanraden om een pauze te nemen. Verder heb je het ook over 2 of 3 pillen en geen 5, als je niet weet hoeveel mg mdma Erin zit heeft dit totaal geen waarde dit te benoemen. Het is belangrijk te weten hoeveel mg erin zit zodat je niet overdoseert. Wat betreft andere drugs zou ik even gewoon helemaal sober worden de komende tijd. Je brein is nog net niet gefrituurd van deze hoeveelheden. Je receptoren zijn behoorlijk van slag waarschijnlijk. Ik weet natuurlijk niet hoe je je elke week voelt maar kan me voorstellen dat je nu stopt je je een stuk beter gaat voelen. Voor nu zou ik echt rustig aan gaan doen, dit kan best een hele negatieve uiting gaan hebben op je gezondheid namelijk. Je kan op de lange termijn je erg depressief gaan voelen en schade aanrichten die niet herstelbaar is. Nog een tip: kijk even in het handboek xtc/mdma ban drugs forum zelf. Handboek - MDMA/XTC: handleiding Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven... drugsforum.nl Klik om te vergroten... Bedankt voor je snelle antwoord! Het rare is dat ik me eigenlijk echt wel goed voel doorheen de week en de dag nadien ook niet eens last heb van een dip, gewoon een beetje vermoeid. Maar zoals je zegt, zal dit op lange termijn wel de nodige effecten met zich meebrengen."