"Dopezilla zei:
Ik mik hier even wat ik in een PB aan iemand had gestuurd als reactie op wat vragen over mephedrone. Er zal vast wel wat nuttigs tussen staan:
Ollemann zei:
Ik heb redelijk wat ervaring met mephedrone, maar veel weten doe ik niet. Enkel wat wikipedia en mijn ervaringen mij geleerd hebben.
Aangezien ik het enkel in pilvorm heb gehad kan ik niks zeggen over de smaak en hoe het eruit ziet. Maar aangezien smaak en uiterlijk vaak bar weinig zeggen over de kwaliteit maakt dat niet zo veel uit denk ik. Ook is mephedrone volgens mij meestal wel puur te vinden. Het is niet zo'n vervuilde markt als de pep markt of god forbid, de coke markt.
Wat ik wel kan zeggen is dat mephedrone véél verslavender is. Misschien net zo verslavend als coke. Dit kan ook wel kloppen, want het heeft dezelfde werking op je dopamine spiegel als coke, waardoor je als je het snuift vooral bij blijft nemen.
Ik nam het oraal, en ik moet zeggen dat ik toen ook al bespottelijk veel bij bleef nemen, tot wel negen pillen op een avond. Gestoord hoge dosissen. Ook deed ik het vrij snel veel te vaak. Ik vind het een gevaarlijk en verslavend goedje, maar het ligt natuurlijk ook geheel aan de persoon die ermee omgaat. Ik stond blijkbaar niet sterk genoeg in m'n schoenen om er vanaf te blijven, maar dat is geheel persoonlijk.
Overigens, dit vele bijnemen moet je goed in de gaten houden. Als je bij nasale inname meer dan 1000mg in 24 uur nuttigt is er kans op ernstige vasoconstrictie, wat kan leiden tot zwarte knieën, vingers, voeten, etcetera. Dit is niet gezond.
Het mag een wonder heten dat ik het niet heb gehad (of ik heb m'n knieën gewoon niet gezien omdat ik een broek aan had). Ik schrok er achteraf gezien nogal van toen ik eenmaal wist dat m'n pillen mephedrone bleken te bevatten, en niet te zuinig ook, omdat ik toch ontzettend hoge dosissen had weg zitten werken.
Wel is de kans op verslaving groter dan bij mdma, dus je moet er voorzichtig mee omspringen, maar dat moet je in principe bij elke drug wel.
Overigens wil ik je niet afschrikken het te gebruiken, het is een leuke drug, maar voorzichtigheid is geboden. Maar dat is logisch.
Heb je ervaring met coke? Zo ja, dan weet je wat je ongeveer kan verwachten qua verslavingsdrang. Wat ik ook zou doen als je het snuift er voor zorgen dat je sowieso niet te veel bij je hebt, zodat je niet in de buurt van een gevaarlijke dosis kan komen. 1 gram op een avond is wel het absolute maximum, en dat is al ongezond. Mocht je het gebruiken zou ik hooguit 500mg op een avond nuttigen.
Overigens, als je het snuift duurt het effect ook maar ruwweg een uurtje. ALs je het oraal neemt duurt het mdma-achtige effect ongeveer 3 tot 4 uur, en daarna sta je nog een uurtje ofzo echt héél strak.
Orale dosis om te beginnen is iets van 150mg denk ik, bij die hoeveelheid kon ik wel lekker gaan in het begin. Ik weet niet wat je gewicht is, maar ik weeg 64 kilo, en dit kon ik goed hebben.
Verder is het natuurlijk een beetje snuffelen naar wat je aan denkt te kunnen, maar overschat jezelf niet zoals ik. Ik heb twee hele vage en fucked up maanden gehad met dat spul. :P
Klik om te vergroten...
Hopelijk voegt het iets toe en heeft iemand er wat aan.
Olle
Klik om te vergroten...
Op deze woorden heb ik dus eens zitten nadenken en ben geschrokken. Aangezien ik vrijdagavond meestal 5 gram koop en ik die allemaal opgebruik
Wat ik ook zou doen als je het snuift er voor zorgen dat je sowieso niet te veel bij je hebt, zodat je niet in de buurt van een gevaarlijke dosis kan komen. 1 gram op een avond is wel het absolute maximum, en dat is al ongezond. Mocht je het gebruiken zou ik hooguit 500mg op een avond nuttigen."