Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heb de bestelling net binnengekregen. Ik had nog juist 1 laatste vraagje: om de hoeveel dagen en hoeveel water zou ik moeten gebruiken voor het bevochtigen van de paddestoelen? Of blijf ik er het best zoveel mogelijk van af (lees: laat die plastic zak met filter erop?) alvast bedankt"
"Heb de set nu een 12 dagen staan, en de eerste paddo's steken eindelijk hun kopje boven. Ze groeien echter wel voornamelijk aan de zijkant. Toen ik zonet de aluminiumfolie verwijderde zag ik dat er langs de zijkanten (maar onder het substraat) erg veel kleine paddo's zaten, wel allemaal max 1 a 2 cm. Nu heb ik gelezen dat men dit kan voorkomen door alluminiumfolie te gebruiken, maar ik heb dit reeds van dag 1 gedaan en toch zit de zijkant vol. Op zich kan mij dit niet zoveel maken, mocht dit uiteraard geen slechte gevolgen hebben (grote kans op infecties, minder paddestoelen per flush, snellere uitputting van het mycelllenium, ...). Zou iemand mij hierop een min of meer duidelijk antwoord kunnen geven? Alvast bedankt en groeten uit BXL"
"ah ja,ter verduidelijking, ik heb nu een 6-tal kleine paddo's, waarvan 5 echt langs de zijkant groeien en slechts 1 die min of meer midden in het substraat zit. Ik had verwacht dat er enkele langs de zijkant zouden groeien en de meesten in het midden van het mycellium. Momenteel is er dus buiten die ene pinhead nog geen enkel paddo doorgebroken in het midden. Oppervlaktematig betekent dit dus dat 95% fzo van het substraat geen paddo's heeft. Zullen deze nog doorbreken of is er iets mis? ------------------------------------- ||"
"schematisch ziet mijn growbox (langs boven gezien) er dus zo uit, waarbij X een paddo voorstelt. Zoals blijkt zijn er dus zogoed als geen paddo's midden in het mycellium, maar zitten ze langs de rand, waardoor 90% ofzo van growbox nog kaal staat. Zullen hier ook nog paddo's doorbreken of is er iets mis? -------------------------------------- |X X| | X | | | | | | | | X| |X X X | --------------------------------------"
"Beste, ik ben van plan om voor het eerst zelf paddo's te kweken. Ik heb hier al wat informatie over opgezocht en dit lijkt mij niet al te moeilijk. Desondanks heb ik toch nog enkele vraagjes waar de more experienced users mij misschien bij kunnen helpen.Ik zou eventueel de volgende soort willen bestellen en wel op http://www.magic-mushrooms-shop.com/nl/ ... caans.html Nu heb ik hierbij echter nog een paar kleine vraagjes, zijnde: 1) men spreekt van "indirect" daglicht. Mijn kamer (waar ik ze zal kweken) zit echter aan de noordkant en heeft dus niet echt veel zonlicht. Ik vraag mij echter af of ik een warmtelamp en/of UVB lamp (ik heb tevens een slang vandaar) kan gebruiken ipv zonlicht? 2) Belangrijk is blijkbaar ook de vochtigheid en de temperatuur. Aangezien de vochtigheid geregeld wordt door het bijgeleverde 'broeikaszak" rest enkel nog de temperatuur. Aangezien het winter is, is het kouder op mijn kamer dan in de zomer (nee, echt?). Nu vroeg ik mij af of ik mijn kweekset niet gewoon in het terrarium van mijn slang kan steken, waar de temperatuur rondt de 26graden ligt of is dit te warm/niet goed voor de slang? Of dien ik echt een warmtemat te kopen (kost nog eens 20 euro meer dus wil weten of dit echt nodig is of niet). Verdere tips en info zijn uiteraard altijd welkom!! Groetjes uit BXL, belgie"
"Beste mensen van drugsforum, Ik heb een tijdje geleden via een webwinkel in nederland een growbox voor paddo's gekocht (Mexican mocht de soort jullie interesseren). Nu doe ik alles volgens de 'regels der kunst', zoals: - handen en onderarmen wassen met desinfecterende gel - geen direct zonlicht - warmtemat - niet in zak ademem maar mondmasker gebruiken - zijkant inwikkelen in zilverpapier Ik ben maandagavond 4 februari begonnen met het 12uur soaken van de growbox en heb daarna het overtollig water voorzichtig afgegoten. Nu, 2 weken later dus, stel ik vast dat ik niet echt hetgeen zie wat ik verwachtte. Er groeien wel reeds paddo's, maar deze groeien bijna allemaal aan de zijkanten van de box waardoor oppervlaktematig gezien 95% van de growbox 'kaal' is. Is dit normaal en zullen er nog paddo's doorbreken in het centrum van de box of is er iets mis? Ik zal jullie nog een link geven naar de foto's van de growbox, zodat jullie zelf eens kunnen kijken. http://imageshack.us/a/img404/968/picture10r.jpg http://imageshack.us/a/img803/4244/picture9r.jpg http://imageshack.us/a/img443/8789/picture3m.jpg http://imageshack.us/a/img28/6656/picture2go.jpg http://imageshack.us/a/img824/2023/picture1ew.jpg http://imageshack.us/a/img6/3451/picture1id.jpg http://imageshack.us/a/img442/9505/picture8q.jpg http://imageshack.us/a/img16/2117/picture7xp.jpg http://imageshack.us/a/img72/8725/picture6vv.jpg http://imageshack.us/a/img812/3299/picture4xy.jpg http://imageshack.us/a/img856/3015/picture5wu.jpg Alvast bedankt"
"Ah ja, ik vraag mij nu ook af of ik na de eerste flush best de paddo's die aan de zijkanten groeien er voorzichtig uitsnij met een cutter, of dat ik deze best gewoon laat zitten? Ik denk immers (maar daar ik geen ervaring heb kan ik er totaal naast zitten) dat ik anders ook bij mijn volgende flushen ook enkel paddo's aan de zijkant zal hebben"
"Dus als ik het goed doorheb kan ik ze gewoon blootstellen aan het licht dat binnenvalt? Ik vind inderdaad op het internet terug dat je de kweekset in daglicht moet zetten maar niet in direct zonlicht (ergo, mijn kamer is dus ideaal want ik heb geen rechtstreekse zoninval). Ik heb eigenlijk nog plaats naast mijn terrarium( staat op een kastje). Kan ik dus de warmtemat van de slang wat verder duwen zodat deze vanonder het terrarium uitkomt en vervolgens hierop mijn kweekset plaatsen (uiteraard met wat blokjes hout eronder om direct contact te vermijden) of zal dit te warm zijn? Alvast bedankt"
"geen reactie, snif snif.... XD"