Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lieve mensen, Ik was aan het afbouwen met oxycodon die ik nam wegens chronische pijn. Ik had steeds meer nodig tegen de pijn en merkte dat ik er psychisch anders van werd. Op het laatst nam ik 120mg kortwerkend verspreid over de dag en 2 keer daags 40mg langwerkend. Ik ben afgebouwd naar 50mg per dag langwerkend en anderhalve week geleden viel ik van de trap en heb ik meer genomen tegen de pijn. Toen het op was heb ik besloten geen nieuwe te vragen. Ik heb op de laatste dag dat ik het nam makkelijke maaltijden, paracetamol, ibuprofen en vitaminen gehaald en mijn arts gevraagd me oxazepam (voor overdag) en Zolpidem (voor slapen) voor te schrijven. Dit kreeg ik eerst niet, maat na 5 dagen ontwenning en niet kunnen slapen uiteindelijk toch. Een week geleden heb ik voor het laatst oxycodon genomen en de eerste 3 dagen waren vreselijk, de 4e dag enigszins beter en de laatste 2 dagen weer ronduit kut. Ik ga er doorheen. Drink veel water of thee, zorg dat ik voldoende vitaminen en extra magnesium binnenkrijg en probeer mezelf af te leiden met lezen en tv of YouTube kijken. Het is klote. Maar ik weet dat het overgaat wat ik nu voel. De chronische pijn wordt binnenkort door een operatie en andere medicijnen die niet zo fucked up zijn hopelijk grotendeels verholpen. Ik heb oxycodon nooit misbruikt, altijd genomen zoals voorgeschreven, maar volgens mij maakt dat geen donder uit voor hoe de ontwenning is. Anderen die graag willen stoppen: ga afbouwen als je daarvoor sterk genoeg bent! Wees eerlijk tegenover je arts. Je kunt er hulp bij krijgen. Ik doe het stoer alleen thuis met een klein beetje oxazepam en te weinig Zolpidem om goed te kunnen slapen, maar ik weet dat het stopt, dat ik snel niet meer zo afhankelijk ben. Ik wil iedereen heel veel succes wensen die ook wil stoppen! Je kunt het!"
"Hallo, Ik gebruik inmiddels bijna 2 jaar Oxycodon. Eerst alleen als de pijn te erg was om te handelen en sinds ongeveer 1,5 jaar dagelijks en ben ik steeds meer gaan nemen voor hetzelfde effect. Het gevoel dat ik ervan kreeg deed me mijn depressie en erge angsten een beetje vergeten. Daarnaast drink ik ook teveel alcohol. De pijn is er helaas nog steeds, maar die krijg ik met de Oxycodon eigenlijk ook niet meer gestild, omdat ik het dagelijks meermaals neem denk ik (ik zit op ongeveer 120-140 mg per dag en heb de capsules van 10mg). Ik heb met mijn huisarts besproken dat ik graag wil afbouwen en uiteindelijk stoppen en we hebben afgesproken dat ik met 10 mg per week ga minderen. Ik vind dit erg moeilijk en weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Er spelen momenteel heel veel moeilijke dingen in mijn leven en ik heb veel last van paniekaanvallen en angsten (ook al voor ik ooit met alcohol en Oxycodon begon. Alcohol is al langer een probleem). Ik heb de afgelopen dagen minder gedronken en dat ging wel redelijk goed. Ik hoop dat ik dat volhoud en er helemaal mee kan stoppen. De Oxycodon vind ik echt heel moeilijk. Ik neem toch steeds weer meer dan ik van plan was en bedenk dan dat ik morgen wel minder neem. Dit gaat alleen vrijwel dagelijks zo en zo kom ik er dus nooit van af. Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan en me kunnen vertellen hoe ze het hebben aangepakt? Ik zit vooral met de hoeveelheid per dosering en om de hoeveel uur ik het inneem. Alvast bedankt!"
"Lieve mensen die gereageerd hebben, ik je hier een tijdje niet gekeken. Ik dacht dat ik op de eerste reacties had gereageerd destijds, maar zie mijn reactie nergens staan. Te snel geweest met de pagina afsluiten waarschijnlijk. Mijn excuses dat jullie dus geen reactie van mij hebben gezien! @jimcp: ik krijg het omdat ik mijn rug heb gebroken 2,5 jaar geleden in een auto-ongeluk. Het is überhaupt een wonder dat ik dat overleefd heb. Ik zal het vertellen als waarschuwing, want dit kan dus gebeuren als je niet uitgerust de weg op gaat...: Ik reed op de Duitse Autobahn met ongeveer 140 km/u op de linker rijbaan (van 3 banen) toen voor mij een super langzaam rijdende vrachtwagen vanaf de rechter rijbaan ineens naar links draaide en overdwars op de weg kwam te staan. De chauffeur was in slaap gevallen tijdens het rijden. Ik kon niet uitwijken omdat de hele weg geblokkeerd was door de vrachtwagen en had geen tijd om verder af te remmen dan tot iets van 110 km/u. Ik heb nog geprobeerd richting de rechterberm/vangrail te rijden tijdens het remmen, maar dat lukte niet en ik knalde dus met 110 km/u tegen de achterste wielen van de oplegger en half eronder. Gelukkig was het rustig reed er niemand dicht achter me. De eerstvolgende auto is ook op de vrachtwagen geknald, maar die kon gelukkig veel meer afremmen en had alleen een verbogen motorkap en geen verwondingen. Drie wervels zijn toen gebroken en zenuwen en ruggenmerg zijn beschadigd. Had ook andere verwondingen (flinke hersenschudding, subdurale hematoom (bloeding tussen het harde hersenvlies en het spinnewebvlies) gekneusde en gebroken ribben, kneuzingen in armen/benen/voeten/handen, sneden van gebroken glas en overal blauwe plekken), maar daar heb ik nu geen last meer van gelukkig (alleen littekens en korter haar waar ze in mijn hoofd hebben geboord). De beschadigde zenuwen en andere zenuwen die knel zitten zorgen voor vreselijke pijn. Ik ben 3 keer geopereerd. De eerste keer gelijk na het ongeluk. Toen hebben ze de boel rechtgezet en er pinnen in gedaan. De andere 2 keer hebben ze geprobeerd de pinnen opnieuw te plaatsen en de zenuwen vrij te maken. De tweede operatie heeft wel wat geholpen, maar ik heb nog steeds veel pijn helaas. Ik wilde alleen dus wel stoppen met de oxycodon. Het werkte al lang niet meer tegen de pijn en nog meer nemen was geen optie. Ik vond de bijwerking van het fijne gevoel wel prettig en ik was bang voor de hel die ontwenning heet. Inmiddels ben ik er helemaal van af. Ik heb het behoorlijk snel gedaan ook nog zelfs en heb wel last gehad van ontwenning, maar niet zo extreem als wanneer ik ineens was gestopt. Ik ben eerst van 140mg ineens naar 90mg gegaan en heb de dosis steeds na 5 dagen verlaagd. Van 90mg naar 60mg, toen naar 40mg, naar 20mg, naar 10mg, naar 0,5mg en toen naar 0. Ik heb er dus een maand over gedaan en ter ondersteuning heb ik af en toe oxazepam genomen en voor als ik echt niet kon slapen heb ik temazepam gekregen. Dat heb ik beide zo weinig mogelijk geprobeerd te gebruiken. Voor de pijn slikte ik (nog steeds) paracetamol, diclofenac of naproxen. De ergste ontwenning was toen ik van 90mg naar 60mg ging en toen ik helemaal stopte (duurde ongeveer 4-5 dagen). Ik ben er nu 3 maanden vanaf en ben erg trots op mezelf dat ik het heb gedaan. Ik drink ook niet meer zoveel (2 keer per week 2 biertjes) en heb de helft van de sigaretten die ik rookte vervangen voor mijn e-smoker. Ik heb het idee dat ik minder remmingen had door de oxycodon en daardoor meer rookte en dronk. Ik wens iedereen die ook wil stoppen met middelen heel veel succes! Als ik het kon terwijl ik zwaar depressief was en allerlei andere problemen in mijn leven had, kan jij het ook! De meeste mensen weten niet hoe sterk ze eigenlijk wel niet zijn. Even keihard doorbijten en je kunt ontzettend trots op jezelf zijn!!!"
"Ik ben een week geleden cold turkey gestopt! Heb net een nieuw topic geschreven in categorie opiaten"