Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"0t0lerance zei: De vitaliteit van het mycelium bepaald of je goede flushes krijgt, dat weet je niet van te voren.. hangt af van de tijd dat zo'n bakje op de planken ligt.. op een gegeven moment ben je voorbij de consolidatie fase en na x tijd doet t niet veel meer.. dat is ook de reden dat je de ene keer een top review ziet en de andere keer iets leest over tegenvallende resultaten. Wat je wel zelf in de hand hebt zijn ideale condities voor vruchtvorming.. zoals een "fruiting chamber" maken.. iets van een sgfc (shotgun fruiting chamber).. een andere nog simpele oplossing is dub-tub tek, dat is al beter dan klooien met een zakje en dat vochtig houden. Simpelweg 2 transaparente plastic bakken op elkaar met de "bovenkant" naar elkaar toe zodat je een soort mini broeikas maakt.. beetje de binnenkant bevochtigen met plantenspuit en een kier ertussen houden.. zorgen dat de boel op (kamer)temperatuur blijft of iets erboven (23graden) maargoed beste is gewoon googlen voordat je begint google: shroomok, philly golden teacher.. daar vind je genoeg eenvoudige instructiefilmpjes over de basics. Heel veel succes.. Klik om te vergroten... Wow, 0t0lerance, mag ik je even bedanken voor al je info als meelezer. Veel waardevolle tips - ik zat met dezelfde vragen als de originele vraagstellen (met wel meer ervaring met kweken en gebruiken.) Dus bij deze!"
"Redelijk nieuw ben ik hier op het forum dus wellicht zie ik iets over het hoofd. Maar ik zou graag helemaal zelf een substraat opkweken en een grote bak paddo's kweken. Nu heb ik veel gelezen en bekeken. Ik heb ervaring met thuissets en heb een grof idee van waar te beginnen en wat ik moet doen maar heeft er hier misschien iemand een soort 'kant en klare' handleiding met bewezen goed effect waarmee ik kan beginnen? Ik heb al veel bekeken van ondermeer ene Boomershroomer op Het WereldWijde Web, die goede tips geeft. Haar video's brengen me een heel eind op weg. Maar vragen kan geen kwaad, leek me En enig idee of ik van mijn huidige oogst golden teachers zelf sporen kan 'oogsten' en gebruiken? Of gaat dat wat ver? (ook daar lees ik me nu over in, als ook in de boekentip van @0t0lerance . Meteen in huis gehaald.) Natuurlijk is het een kwestie van proberen, vallen en opstaan, maar er zijn zo veel bomen! Dus is er iemadn met ervaring in zelf heleaal een monotub opzetten? Of een verwijzing naar een handleiding met 'gegarandeerd' succes? Alvast veel dank!"