Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"1 bak staat wat water in, de ander niet... deze cakes zijn meer een soort experiment voor mij. cold shock heb ik ook gedaan, in water laten soaken in de koelkast. dat lijkt me toch een goede afkoeling?"
"Hoi Forum, Ik ben een tijdje geleden begonnen met proberen mijn eigen paddo's te kweken met de sporenprints die ik gemaakt heb van mijn amazonian PES kweekbak van magicmushroom.nl PF tek, rijstmeel/vermiculiet/water cakejes. Na een maand waren ze helemaal wit geworden, en heb ik ze 12 uur in water laten liggen,en daarna bedekt met vermuculiet (m3 / semi grof). Ik moet toegeven dat de laag vermiculiet eromheen niet heel goed gelukt is, weet niet of dat belangrijk is. Nu heb ik bij een online smartshop wat van die zakken met luchtfilter gekocht, en daar staan ze in. in een plastic bakje van de chinees, met daar onderin een laag vochtig perliet. een week geleden heb ik 2 cakes in de zakken gezet (andere cakes zijn nog niet helemaal volledig gekoloniseerd) maar nu krijgen de beide cakes heel erg veel van die witte flufjes . is dit normaal dat het zich zo ontwikkeld? of moet er nu (of bij de volgende cakes) iets veranderd worden - aan de tijd van eruithalen - dunk & roll -temperatuur (23/24'c) -> kan ze ook in een warmere kamer zetten bij mijn cakes (27 'c) -vochtigheid in de zak? -of gewoon geduld hebben???? { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } heb ook 3 andere kweekbakken staan van de shop en die dingen beslaan een stuk harder, Wel zit er in/aan de onderkant van het perliet water."
"Ik heb de cakes toen ze uit het glas kwamen, tussen 20 uur en 24 in een pan koud water in de koelkast laten staan. ik was even in de war met die kant en klare bakken die slechts 12 uur moesten volgens de beschrijving Bij de volgende cakes zal ik proberen het vermiculiet er van tevoren omheen te rollen. om te kijken of ik verschil zie in de groei dan. *op internet zie ik trouwens wel veel staan; eerst soaken, dan de coating -> Dunk & Roll ** ik lees nu dat mensen de cakes als ze 100% gekoloniseerd zijn nog een week ofzo laten staan. denk dat ik dan ook maar even wacht met mijn andere cakes eruit halen. Consolidation - Allowing the mycelium to digest and process nutrients after reaching full colonization. Many different species of mushrooms (shiitake being one of them) benefit greatly from a consolidation period after full colonization. Klik om te vergroten..."
"shroomery zegt: The Dunk In this step you will be replacing the water lost by the substrate. Rinse off your cakes under the tap, rubbing them softly do dislodge any loose material or bits of mushroom material left over from picking the fruits. Be careful not to break off any pins (little immature mushrooms) as they will be your next crop. Pins will survive the dunk and roll no problem, so no need to take them off. Just be delicate with them. Submerge the cakes under cold tap water for 12-24h inside a clean container. Try and avoid dunking for much longer than 24h but the closer you get the better as cakes are very dense and need a long time to absorb all the water . You can use the pan you sterilized you cakes in, a clean tupperware container a bucket, whatever is available. You will notice that the cakes actually bob about like corks so you will need to put something heavy ontop to keep them fully submerged. This is important as it seems that the extra bit of water pressure that comes from being totally submerged aids the rehydration process. There is no need to dunk inside a fridge. As long as your water stays cool (below 40ºF) you will be fine. The cool temperatures of the fridge prevent bacterial bloom while you are dunking (it has nothing to do with cold shocking the mycelium, as this procedure is not required for Psilocybe Cubensis) but unless you are pretty clean your fridge probably harbors a lot of contaminants, so it can be counterproductive. Use ice, running water (can be costly) or the fridge to keep your water below 40ºF. Once your dunk has finished, re-rinse your cakes under the tap and proceed to.. The Roll Rolling your cakes increases the water holding capabilities of the cake. It essentially acts as a mini casing layer. Roll your cakes in dry vermiculite so they are evenly coated with it. You can optionally bake your vermiculite in the oven for an hour at 350ºF if you think it might not be clean (the bag has been opened for a long time for example) but it is not necessary if the vermiculite is out of a new bag. Place the cakes inside your fruiting chamber (not in direct contact with the perlite, use a circle of foil or an old jar lid as a coaster) and wait for an hour or so. Mist your cakes thorougly making sure you wet all the vermiculite. Maintain fruiting conditions as usual. Klik om te vergroten... dat stukje heb ik dus niet gedaan. nu wel wat vermiculiet rond die cake gedaan en eroverheen besproeierd met water om te kijken of ik verschil zie tussen de 2 cakes. sowieso zijn dit meer een soort test cakes dus ik ben niet heel huiverig om ermee te experimenteren. (hoe meer ik uitprobeer, hoe meer ik weet voor de volgende keer). andere cakeje doet het trouwens wel beter, die krijgt al een pinnetje of 10 eruit zie ik nu"
"uiteindelijk heeft die met extra bevochtigd vermiculiet wel veel meer opgebracht dan mn andere cakeje. 23gram tegen 51gram (hieronder) groot: http://i47.tinypic.com/35bgm0g.jpg"
"Hey forum, ik heb een kweekset Amazonian PES waarbij is nu al 2 flushes van 100+ gram vanaf gehaald heb, echter een dag na het soaken voor de 3e flush ontstaat nu in een hoek een zeer dichte witte massa, niet echt van die pukjes wit die er doorheen kwamen zoals vorige keer is dit het einde? of is het normaal? { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Re: dikke schimmel die hoek begint nu een beetje groen te kleuren, dus niet goed. Is het mogelijk om zo'n hoek er gewoon af te snijden of is dat een te groot risico en kan ik hem beter gewoon weggooien?"
"heb gisteren alles eruit gehaald, 110gram samen. bak gesoakt en staat nu weer in de zak zijn die aborts eigenlijk ook te eten?"
"ik heb nu dat stuk eruit gesneden, en behandel de bak nu met 3% waterstofperoxide. Eens kijken of dit effectief is."
"de kit lijkt nu wel aardig te gaan, geen andere uitzaaiingen te zien. dus ik kijk het nog even aan. gisteren 3 gram gedroogd opgegeten en een ontzettend mooie, ontzettend energieke trip gehad. Bijnaam Amazonian XTC kon ik wel begrijpen. Heb in ieder geval een paar goede sporen printen kunnen maken. Eens kijken of het verder kweken mij ook gaat lukken."