Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdikke witte schimmel

dikke witte schimmel

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
honingkoningLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey forum,

ik heb een kweekset Amazonian PES waarbij is nu al 2 flushes van 100+ gram vanaf gehaald heb,
echter een dag na het soaken voor de 3e flush ontstaat nu in een hoek een zeer dichte witte massa, niet echt van die pukjes wit die er doorheen kwamen zoals vorige keer

is dit het einde? of is het normaal?

h
honingkoningLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: dikke schimmel

die hoek begint nu een beetje groen te kleuren, dus niet goed. Is het mogelijk om zo'n hoek er gewoon af te snijden of is dat een te groot risico en kan ik hem beter gewoon weggooien?
h
honingkoningLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb nu dat stuk eruit gesneden, en behandel de bak nu met 3% waterstofperoxide. Eens kijken of dit effectief is.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk gaat het over Trichoderma contaminatie, zolang het geen normale blauwe kneuzing van paddestoel-mycelium was. Trichoderma is een snel groeiend wit mycelium dat groene sporen ontwikkelt. Volgens mij gaat die H2O2 weinig verhelpen aan je probleem. Alleszins goed dat je eerst het gecontamineerde deel hebt weggesneden, anders zou je alleen maar de sporen hebben verspreid met een grotere kans op contaminatie tot gevolg.

Je kan eventueel de cake buiten begraven en zo hopen op wat outdoor paddo's. Dit kan je trouwens ook doen als de cake gewoon uitgeput lijkt. Misschien zorgt dit voor wat extra opbrengst, en anders is het bemesting. :wink:

Kijk bijvoorbeeld dit topic:

http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/16409406#16409406
h
honingkoningLid
01-01-2024, 00:00
#5
de kit lijkt nu wel aardig te gaan, geen andere uitzaaiingen te zien. dus ik kijk het nog even aan.

gisteren 3 gram gedroogd opgegeten en een ontzettend mooie, ontzettend energieke trip gehad. Bijnaam Amazonian XTC kon ik wel begrijpen. Heb in ieder geval een paar goede sporen printen kunnen maken. Eens kijken of het verder kweken mij ook gaat lukken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."