Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Bingedrinker, Hoe gaat het nu? Heb je al manieren gevonden om motivatie op te doen? Zelf doe ik ook al aan binge drinken de laatste 10-12 jaar. Frequentie is wel minder dan vroeger (van elke week naar om de 2/3 weken) maar omdat ik er minder goed tegen kan zijn de gevolgen wel groter (bijv. rare dingen doen, ruzie maken, vreemd gaan). Ik hen onlangs besloten mijn vaste kroeg tot verboden gebied te verklaren voor mezelf en tot het nieuwe jaar geen druppel alcohol meer te drinken. Wie weet helpt het. Grt"
"Leuk dat deze thread wat activiteit ziet. Ik herken het los gaan zodra je begint heel erg. Ik kon ook makkelijk 2 weken niet drinken, maar als ik begon dan ging ik aan een stuk door tot zeker 7-8 uur s'ochtends telkens naar de volgende kroeg die weer open ging of nog open was. Werk of niet, waakdiensten of andere verplichtingen. Bij mij in de omgeving rijden er ook genoeg met alcohol op, zonder brokken tot nu toe. Gelukkig maak ik me daar niet schuldig aan. Ik heb vanaf 1 september tot vandaag met uitzondering van 1 avond (oude vriendin, ben mee gaan drinken helaas niet de ballen om te vertellen dat ik "even" niet drink) niets gedronken. Heeft me veel geholpen. Ik zie nu pas in dat ik van week tot week leefde. Helaas heeft het me een TIA en wat vrienden gekost voordat ik inzag dat het tever ging. Ik heb ervan genoten 10 jaar binge drinken, mooie avonden meegemaakt maar ik hoop dat het nu wel genoeg is. Heb voor oud en nieuw een fles alcoholvrije champagne gehaald. Het valt me eigenlijk alles mee zo."
"zjimiz bedankt voor je interesse. Hoe is het met jou? Heb nog steeds niet gedronken. Wel laatst 12 alcohol vrije biertjes gedronken terwijl een vriend zich aan het bezatten was. Ging eigenlijk ook wel prima. Ik had besloten dat ik in januari weer mocht drinken van mijzelf maar ik durf nog niet echt. Ik denk dat ik het drinken nog maar even uitstel. Of afstel..."
"Zo, het binge virus heeft woensdag weer toegeslagen. Ik was vorig weekeinde weer begonnen met een paar biertjes maar heb het in bedwang kunnen houden tot woensdag. Heb de hele avond biertjes naar binnen gewerkt met wat vrienden maar ben om een uur of twee gelukkig gestopt en naar huis gegaan. Was wel flink dronken, weet de helft niet meer. Weet nog wel dat het erg gezellig was. Al met al ben ik blij dat het niet weer is uitgelopen op een kroegentocht tot 8 uur in de ochtend. En ga ik proberen mijn nuchter-trip weer vol te houden. Was toch al bijna 4 maanden lekker bezig."
"^_^ zei: Dit vind ik echt zo onzin dat binge drinken te gaan noemen. Binge drinking is meerdere dagen zoveel drinken als je maar kan. 16 halve liters dronk ik makkelijk weg elke dag. Niks leuks aan natuurlijk uiteindelijk maar ga niet zielig slachtoffer spelen hier als je eens in de paar maanden paar biertjes drinkt. Klik om te vergroten... Ik denk dat het afhangt van welke definitie van Binge drinken je aanhoud. En wat mij betreft ben je op dit forum een binge drinker als je dat zelf vind. Net zoals je wat mij betreft een probleem drinker bent als je zelf een probleem hebt met je drank gebruik. Tenslotte: als je niet wilt lezen wat er in mensen om gaat dan raad ik je aan dit forum te mijden"