Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hoi roze olifant, ik ben vrij nieuw hier dus ik zag wel dat je een bericht had gestuurd, of direct bericht stuurde over die just right dwang. je kunt er ook veel over lezen op dwang.eu. daar staat een psychiater die erover geschreven heeft en die zelf ook dwang heeft."
"Hallo, Ik ben op zoek naar mensen die ook verslaafd zijn aan otrivin en hier mee willen stoppen. Ik ben al vijftien jaar verslaafd aan die troep, mijn man even maar is al gestopt. Hij had nergens last van. Ik heb ook ocd en ben verslavingsgevoelig. Ik ben benieuwd welke bijwerkingen mensen ervaren van het otrivin misbruik zijn er mensen die willen stoppen samen met mij. gr guusguus"
"hoi roze olifant, grappig trouwens ik gebruik het dus al vijftien jaar non stop en heb ook ocd (dwang). dat maakt het voor mij moeilijk om te stoppen als jij stopte, deed je dat dan cold Turkey of bouwde je af en hoeveel dagen bleef je neus dan dichtzitten? gebruik jij dan die voor volwassenen of voor kinderen? aardig van je om mee te stoppen gr guus"
"okay dank je wel, ik heb zelf wel een ernstige vorm van ocd, het heet just right vorm, dat is dat alles goed en perfect moet zijn, echt heel irritant. hoe lang zat jouw neus dan dicht als je cold Turkey stopte? en hoe vaak spray je per dag, ben je nu nog verslaafd? de verdunmethode zou ook kunnen misschien met naar de kindervariant otrivin gaan ipv 1 0,5 maar misschien is de stap te groot."
"die just right vorm van ocd is erg lastig te behandelen, wat mij betreft hebben we het hier gewoon over, het is niet zozeer met handelingen maar meer gedachten en obsessies. mijn obsessie bijvoorbeeld is mijn neus en de otrivin waar ik niet mee kan stoppen. ik heb het nog geen een keer geprobeerd, omdat ik panisch word van een dichte neus. ik dacht met de kindermethode om dan daarna nog naar een stapje lager te gaan: 0,25 procent en dan te stoppen. heb je veel last van een dichte neus met die verdunmethode? ik snap het nog niet helemaal: je koopt een leeg flesje bijvoorbeeld en daar giet je een flesje xylo in. dan zet je een markeerstreepje en dat vul je bij met fysiologisch zout? en dat spray je en wat dan op is vul je weer bij met fysiologisch zout tot het markeerstreepje?"
"hoi mindless, dat mijn oor dicht zit herken ik niet, maar ik herken wel dat snuiven als mijn neus dichtzit, een soort vann drang of zo, maar dat is inderdaad niet echt goed voor je neus je activeert je neusslijmvlies volgens mij om meer slijm te produceren. wat ik nu heb gekocht, want ik krijg steeds een ontsteking door die stomme otrivin is nasofree, dat is om je neus te spoelen met fysiologisch zout: ms dos medical. dat helpt wel om je neus meer te openen."