Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zelf neem ik al een aantal jaren Rilatine. Oorspronkelijk waren dat tabletten van 10 mg. Later werd mij door een psychiater 20 mg Modified Release capsules voorgeschreven. De laatste maanden gebruik ik nu Rilatine Modified Release 30 mg, twee capsules per dag. Twee dagen in de week neem ik slechts één capsule. Het gebeurt ook dat er dagen zijn dat ik 3 capsules gebruik. Zelf ben ik over de 50 en neem sinds een vijftal jaren Rilatine. Nog nooit heb ik hallucinaties gehad. Sinds 2 jaar ben ik gestopt met werken. Toch ben ik Rilatine blijven nemen omdat ik mij goed kan concentreren op één ding. Zo heb ik me jaren bezig gehouden met Windows besturingssystemen en was beta-tester voor o.a. het huidige Vista dat toen Longhorn was, voor de mensen die er ook kennis van hebben. Ik ga vooral veel wandelen met mijn honden, dat is voor mij de beste ontspanning. Thuis zit ik veel aan mijn PC. Ik bouw steeds zelf mijn eigen systemen, dit heb ik ook geleerd zonder hulp van anderen maar via fora en internet. Ben trouwens nog altijd actief op diverse fora met Windows problemen. Televisie zegt me weinig. Er staat wel steeds een (klein) tv-toestel te spelen. Soms neem ik tijd om ook effectief te kijken. Maximum lengte is 20 a 25 minuten. Uitzonderingen kunnen zijn: Pauw & Witteman, Nova en politieke discussies. Héél uitzonderlijk (1 of 2 keer per jaar) kijk ik naar een film die ik ooit gezien heb en goed vond. Zo is dat vanavond om 23.02 op ARD een film met Harrison Ford die ik nog eens wil zien. En verder speel ik één spel op de PC en dat is World of Warcraft, sinds begin dit jaar. Ik speel niet elke dag maar als ik speel is het wel voor een aantal uren. Zonder Rilatine zou het voor mij totaal onmogelijk zijn geweest dit spel te spelen. Het probleem is dat je goed moet opletten voor vijandelijke players omdat ik op een pvp-server speel. Wat mij vooral aantrekt is de vrijheid die je hebt. Ik ben geen raider, wel een solo-speler. Maar ik geniet van het uitgestrekte landschap, de verschillende omgevingen en de quests. Conclusie: (persoonlijk) zonder Rilatine zou ik niet weten wat eerst te doen. Ik heb zoveel interesses, zoveel te doen. En met al die vrije tijd zou ik nog niet weten wanneer ik wat zou doen. Rilatine zal ik waarschijnlijk voor de rest van mijn leven innemen omdat het leven voor mij menselijk en aangenaam is. Vroeger was ik vaak depressief. Sinds ik Rilatine gebruik heb ik daar nooit geen last meer van gehad. En als ik ga slapen (ik heb daar geen vaste uren voor, kan 22 uur zijn maar kan evengoed 7 uur zijn) neem ik één tablet Lexotan 12 mg. Ik heb al veel gelezen over Rilatine. Meestal negatieve kritiek. Ik trek me daar niks van aan. Ik voel zelf best wat ik voel en hoe ik leef. Maar dan liefst zonder chaos en toch veel bezigheden. Ik heb hier een aantal posts gelezen van mensen die Rilatine willen 'snuiven' en andere zaken. Dit is dom. Uiteraard doet iedereen wat hij/zij wil maar zelf zou ik nooit durven experimenteren met medicatie. Oh ja, nog dit: ik drink nooit alcohol, rook ongeveer 7 sigaretten per dag en 1 joint per week. Iedereen de beste groeten, Een Rilatine gebruiker."
"Ik kan natuurlijk moeilijk alles vertellen over mijn leven maar ik heb 2 kinderen opgevoed wegens familiale omstandigheden in 1992. Ze waren toen 3 en 8. Mijn vrouw was polyvalent verslaafde en toen ik haar leerde kennen destijds nam zij Rohypnol. Ik schrok daar wel van omdat ik niet kon begrijpen dat jonge mensen slaappillen nodig hebben. En misschien nog even aan toevoegen dat die tabletten vroeger (25 jaar geleden) veel groter waren en ook met meer mg. Je kon die geloof ik (ben niet meer zeker) in 4 breken. Het waren grote tabletten. Bovendien was ze aan drank verslaafd. Het is onmogelijk om met alcoholisten samen te leven. Maar... toen de jongste 7 was en in het 2de studiejaar zat werd ik door de directrice ontboden met de vraag om Rilatine te laten voorschrijven. Ik heb dat pertinent geweigerd. Bovendien was het geen vraag maar ik voelde dat meer aan als een dwang, het moet... zogezegd voor zijn goed. Nooit heeft hij Rilatine genomen, enkel een half jaar toen hij 16 was. Het was inderdaad geen gemakkelijk kind en ik kreeg veel klachten vanuit de school. Op een bepaald moment werd mij door de sociale dienst van de school gezegd dat, als ik niet optrad, ze de jeugdrechter gingen inschakelen. Toen heb ik geplooid omdat ik mijn kinderen nooit in een internaat of school zou willen laten belanden. Als je dan alleenstaande bent heb je niet iemand om op terug te vallen en uit angst heb ik dan aan de huisarts Rilatine laten voorschrijven. Zoals gezegd heeft dit ongeveer een half jaar geduurd. Mijn beide zoons zie ik een 2 a 3 keer per week en het enige wat ze gebruiken is cannabis. Ik heb daar geen probleem mee, ze zijn volwassen en ze leiden hun eigen leven. Zelf zou ik het ook niet tolereren dat iemand mij komt vertellen wat ik wel en niet mag doen. (Is de reden dat ik alleen gebleven ben, met mijn honden die nu reeds bijna 8 worden en die ze mij brachten op 5 weken ) Arjan zei: Je moet natuurlijk ook zelf weten wat je doet, een ander snuift ieder weekeinde een lijntje coke of gebruikt wiet of alcohol voor de nodige 'baten', terwijl het niet echt 'gezond' is voor het lichaam. Klik om te vergroten... Ik treed je volledig bij. Iedereen doet wat hij wil. En of het allemaal wel gezond is of niet, misschien niet als het met mate gebeurt. En zelf zou ik de voorkeur geven aan een lijntje coke dan aan drank. Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, da's nu wel enkele jaren terug, en ik geef toe dat dat plezant was, dat gevoel, maar ik ben nooit blijven hangen. Als ik het 10 keer heb gedaan zal het veel zijn. XTC: ja, ooit één keer geprobeerd, nadien nooit meer. Verder heb ik nooit andere drugs gebruikt. Ik kan er dus ook niet over spreken. Rilatine kan voor jonge kinderen niet gezond zijn. Ik pleit daar absoluut niet voor. Maar zelf ben ik blij want Rilatine heeft mijn leven in positieve zin veranderd. Iedereen nog een prettig weekend toegewenst."