Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"heyhey, ik heb tot nu toe bij al mn feesten in het afgelopen jaar 4f/4fmp gebruikt. Ik vind het helemaal geweldig, ik neem over het hele festival 2 capsules met tussen de 160-200 gram, bijvoorbeeld 1 van 160 en de andere paar uur later van 180. het hele feest of festival gaat het helemaal goed en ga ik gewoon lekker. Tot het eind.. als het festival afgelopen is en de 4f daalt weer af, word ik heeeeel erg misselijk. de afgelopen keer ging het goed tot ik in de auto terug naar huis zat, en toen moest ik ineens overgeven, niet veel en alleen maar wateren gal, maar toch. Het is niet leuk dat je je heel erg verheugt op een feest en je als ''after'' een zieke bui krijgt. Nu ga ik over 2,5 week naar Hardbass en zit ik heel erg te twijfelen wat ik zou kunnen doen. Ik vind 4f dus heel fijn maar ik heb geen zin meer om elke keer zo misselijk te worden daar na. (ik merk wel dat ik toen ik bijv 180-200mg nam ik nog misselijker werd dan toen ik mn eerste feest begon met 160-180mg) nu zit ik dus te denken, om xtc te proberen bij hardbass. Ik twijfel heel erg! want mijn gedachtes zijn vooral: zou ik van xtc dan niet ook gaan overgeven (en ik weet dat ik hier mee op moet houden want dat maakt het psychisch erger) of ik doe 4fmp en dan weer de dosis waar ik mee ben begonnen, dus minder, maar dan ben ik weer ''bang'' dat het tegenvalt omdat ik daarna al een wat hogere dosis heb gehad. en ik denk ook weer van: xtc, gewoon doen joh misschien is het wel de ideale oplossing. dus ik ben heel erg benieuwd of jullie nog tips hebben of aanbevelingen en of dat iemand dit misschien herkent?! ik zit er wel veel over na te denken en ik heb ook al van alles gelezen over maagbeschermers etc. of dat een optie kan zijn? hebben jullie ervaringen of suggesties? ik ben heel erg benieuwd! (graag normale reacties en geen reacties met ''moet je maar nuchter gaan etc''. thanks!)"
"acht.zes zei: voor normale reacties moet je naar een normaal forum gaan, die vind je niet hier. heb geen ervaring met 4f's maar ook MDMA kan leiden tot kokhalzen/gal overgeven, zeker bij wat grotere hoeveelheid. en dat zeg ik dus wel uit ervaring. wel was het bij mij zo dat dat kokhalzen juist opluchtte dus ik voel me daarna weer prima. dus misschien moet je er gewoon niet zo zwaar aan tillen. Klik om te vergroten... ja dat had ik inderdaad gelezen, daarom zit ik erg te twijfelen. misschien valt dat beter misschien niet. hoeveel mg x had je? en ik bedoel met normale reacties gewoon geen haat of zeikreacties! verder is alles welkom"
"acht.zes zei: nou, ik heb nooit milligrammen geteld, maar ik was in de jaren 90 een excessieve en nogal onverantwoordelijke MDMA gebruiker, zo vrat ik voort 10 tot 15 pillen op een feest. en dat elke week of 2 weken. ongelooflijk onverantwoord dus en dan krijg je dus last van alle mogelijke bijwerkingen, waaronder dus dat kokhalzen, waar ik vooral last van had bij bijpakken, de eerste pil ging altijd wel goed. uiteindelijk ben ik moeten stoppen, het juiste effect was helemaal weg, en mijn serotonine huishouding was helemaal over de zeik. gelukkig trok dat bij na een paar maanden. inmiddels weer af en toe, en een stuk verantwoorder ook, en ik heb nooit meer last gehad van dat kokhalzen. misschien is het toch het gevolg van overdoseren, jouw 400mg ligt ook boven de veilige grens van max 2,5mg x je lichaamsgewicht. Klik om te vergroten... oh dat is inderdaad veel meer dan dat ik van plan was te gebruiken haha! als ik xtc ga nemen, zat ik te denken om 180mg te nemen en dan te beginnen met een kwartje! denk dat dat wel verantwoord is... hoop ik! maar ga je snel bad op x of ligt het gewoon aan je dosis"
"Psychedelibee zei: Van MDMA is het veel gebruikelijker om misselijk te worden dan van 4-FA, dus betwijfel of het je gaat helpen. En je neemt echt enorm hoge doseringen 4-FA, dus waarschijnlijk zit de oplossing hem gewoon in minder nemen. Maarja dat zal waarschijnlijk wel wat mild aanvoelen als je gewend bent altijd veel te nemen. Klik om te vergroten... ja precies.. misschien is de dosis voor mij te hoog, dat zou goed kunnen. vind het alleen zo raar dat het pas als het begint ''uit te werken'' dus na ongv 8-10 uur ik pas echt de klachten krijg en verder gewoon lekker(!) in orde ben.. mijn vriend is erg dun en komt nooit een grammetje aan en neemt normaal gesproken 2x250 van 4f en soms nog wel meer, misschien ben ik er wat gevoeliger voor misschien drink ik onbewust teveel water? wat bevelen jullie aan ? x proberen of een lagere dosis 4f nemen.. ( of iets heel anders?) het gaat mij er meer om dat het gewoon een leuk gezellig feest word!"
"ja ik zou goed een iets lagere dosering kunnen proberen, ik heb ook al 4 maanden niks meer gebruikt, dus hoef zeker niet bang te zijn dat het kort geleden is waardoor het miss anders valt. Ik heb ook als tip gekregen om de 2e capsule later op de avond in mn drinken te doen, zodat hij niet in 1 keer binnen valt! heeft iemand daar ook ervaring mee?"
"Psychedelibee zei: Tja, vind het lastig om voor een ander wat te zeggen. Maar vind het nog wel belangrijk te vermelden dat er bij 4-FA wordt aangeraden om niet meer dan 200mg te nemen (voor de gehele dag). Daarboven neemt het risico op vervelende bijwerkingen enorm toe. En tevens zijn er zelfs gevaarlijke bijwerkingen en dodelijke incidenten gemeld op hoge doseringen. Ik raad je aan eens de waarschuwings berichten van het Trimbos over 4-FA op te zoeken, want dit soort doseringen die jullie gebruiken zijn helaas behoorlijk riskant. Zelf gebruik ik 4-FA niet meer, omdat ik het effect onder de 200mg te mild vind en alles daarboven een te groot risico vind. Dat is een beetje het probleem met 4-FA, de effecten zijn in normale veilige doseringen gewoon heel mild en in mijn optiek zelfs saai. Klik om te vergroten... ja daar heb je zeker gelijk in! las inderdaad wel veel over 4fa van te voren, maar heb gedaan wat veel vrienden aanbevolen! (misschien ook stom) maar precies wat jij zegt, onder de 200 vind ik het zeker te mild, dat weet ik nu al.. vandaar ook de interesse naar X, maar als misselijk een veel voorkomend probleem daar bij is, (en ik weet dus niet of het ligt aan hoe ik eet en ''leef'' of doordat ik er gewoon niet tegen zou kunnen) weet ik niet of dat ook wat zou worden. normaal ben ik echt geen persoon die snel gevoelig of allergisch is of snel ziek word, vandaar!"