Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ben een bewoner van de Emiliehoeve geweest van Okt 2008m tot Nov 2009. Beste beslissing in mijn leven geweest. Het was zeker niet de makkelijkste tijd maar dat was mijn twintig jarige verslaving ook niet dus wat dat betreft...Als je bereid bent om hard aan jezelf te werken en leert om te gaan met teleurstellingen en tegenslagen die gevolgd worden door momenten van trots en gewaardeerd worden is de Emiliehoeve wat voor je. Tenminste als je echt bereid bent om een clean en volwaardig leven te leiden. Ik ben mezelf daar goed tegen gekomen en dat vond ik in het begin helemaal niks. Ik zou het wel even gaan doen en dan weer terug naar mij oude leventje. Nou daar ben ik goed van terug gekomen en achteraf is dat maar goed ook want juist dat oude leventje nekte mij. Ik heb daar geleerd mijzelf te accepteren met al mijn tekort komingen maar ook met al mijn goede eigenschappen. En ik zeg nogmaals dit is niet makkelijk geweest maar dat is maar goed ook want juist als het makkelijk gaat loop je het risico dat je er niet alles uithaald. Ook ik was bevooroordeeld door alle verhalen, die deels klopten maar dat waren verhalen over een andere tijd toen was het waarschijnlijk voor mij ook niet haalbaar mischien. Maar tegenwoordig ligt de nadruk niet zozeer meer op het straf element als wel op gerichte therapie. Zowel cognitief als schema therapie wordt gebruikt om tot de kern van je verslaving te komen om dan van daaruit gericht te werken naar ander aangeleerd positief gedrag. Dit is nu juist waarom het zo effectief is want je leert hierdoor om te gaan met moeilijke situaties die je in je verdere leven tegen komt waardoor je juist de juiste keuzes maakt en dus niet meer terug valt in oud gedrag waardoor je voorheen weer ging gebruiken. Ik kan alleen maar zeggen dat ik, door wat ik geleerd hebt op de Emiliehoeve een nuchter leven lijd waarin ik nu de juiste keuzes maak en veel voldoening heb. Ik ben tegenwoordig werkzaam in een sociaal pension als woonbegeleider waar ik mensen begeleid met een psychatrische achtergrond. Ik ben nu 35 maanden clean van de coke xtc speed hasj wiet en alcohol en ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu. dus om je vraag te beantwoorden welke kliniek het beste is kan IK alleen maar zeggen De Emiliehoeve maar ja of dat ook voor jullie geld hangt af van je commitment om clean te worden EN te blijven Groetjes en ik hoop dat iemand hier wat aan heeft GA VOOR CLEAN"