Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dank voor je reactie. Is het beste inderdaad. De rest ligt in de prullenbak"
"Hoi allen, Ik heb er na zo nu en dan meelezen voor gekozen om eens iets te posten. Situatie is als volgt: Heb een goed leven; goede baan, leuke partner, goed sociaal leven gecombineerd met af en toe drugs (6-10 keer per jaar). Opzich allemaal prima en ik grijp, naar mijn mening, totaal niet vaak naar de drugs. Meeste gebruik is op festivals of feestjes. Er is alleen een ding waar ik me aan stoor en ik ben benieuwd naar jullie mening of ervaring. Vorige week vrijdag was het weer raak: een grammetje sos gehaald. De dag zelf is ongeveer de helft op gegaan. Ik gebruik doorgaans niet veel (vind ik). Als ik op feestjes andere drugs gebruik (mdma, heel soms speed) beland het in een potje tot de volgende keer. Echter, bij sos, is het een ander verhaal. Ik heb dus vorig weekend wat gesnoven en het was een gezellige dag. Het restant heb ik thuis weggestopt. Nu ben ik vandaag alleen thuis na een dag werken en daarna sporten. Een stemmetje in m'n hoofd zei me dat ik wel een puntje kon nemen. Dit werden 2 lijntjes. Dit voelt raar: sos beland nooit voor lang in het potje. Ik vind altijd een (naar mijn idee vreemd) moment om het op te maken. Nu zit ik buiten met een blikje bier, een sigaret aan de sos. Ik begrijp niet waarom dit spul me zo roept als ik het in de buurt heb. Ik baal er wel van. Als mijn vriendin dit zou weten, zou ze erg teleurgesteld zijn en daar zit ik best mee. Ik ben ook bang dat dit het begin is van een mentale verslaving. Mijn avond wordt er nu niet per se beter op maar toch maak ik de verkeerde keuze. Ben benieuwd naar jullie advies en moet het denk ik ook gewoon even van me afschrijven.."
"Kleine update dacht ik even, voor wat het waard is. Diezelfde avond dus het restant weggegooid en de dag erna toch maar even gesproken met mijn vriendin. Hoewel ik nog geen echt probleem heb, leek het me wel goed om m'n struggles te delen. Gelukkig kreeg ik een goede reactie terug met vooral veel begrip. Afgesproken om ook op dit gebied geen geheimen te hebben en op festivals vooral te blijven bij xtc of M aangezien we (ik vooral aangezien ik de uitdaging heb met coke) daar totaal geen behoefte aan hebben buiten de feestjes een paar keer per jaar. Mijn vriendin gaf ook meteen aan geen sos meer te gebruiken (doet op een festival/feestje wel eens een puntje mee) zodat we het samen gedag zeggen. Die spiegel, zonder sos erop , had ik ff nodig en daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties. Soms is het makkelijker om met vreemden te praten ipv direct met je partner of vrienden"