Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik weet dat benzodiazepinen over het algemeen niet meer vergoed worden, maar heb gehoord dat als je bij de apotheek er 10 stuks koopt of per stuk je dan hetzelfde moet betalen? klopt dit??"
"nee ik bedoelde dat je voor 5 stuks misschien hetzelfde moest betalen als voor 30 stuks bij de apotheek, en dat blijkt ook zo te zijn, ik ben vandaag nog naar de apotheek geweest en als de huisarts 5 pilltetjes voorschrijft moet je 12,49 euro betalen omdat het niet meer vergoed word, maar je moet ook die 12,49 euro betalen als je een hele doos van 30 stuks neemt? dit is alleen de prijs voor door de week,in het weekend zijn medicijnen bijna dubbel zo duur? maar je kunt ze niet per stuk kopen voor 1 euro ofzo.. dus de huisarts schrijft de aantallen voor en maakt niet uit hoeveel ,je moet altijd 12,49 euro betalen.. dat vind ik raar en niet kloppen,maar ja ,het is niet anders, herhaalrecept is wel weer goedkoper, het zijn gewoon naaiers!!"
"gisteren weer bij de huisarts geweest omdat ik ernstige slaapstoornissen heb en ik met diazepam nog niet heb kunnen slapen, en ik heb een eigenwijs van een huisarts ,en schreef mij laatst nog mirtazapine voor terwijl ik telkens om Xanax vroeg, omdat ik dat in het verleden ook wel eens heb gehad en dat hielp toen wel goed om mee te kunnen slapen, maar gisteren dan toch voor elkaar gekregen dat hij Xanax wilde uitschrijven,maar helaas wilde hij maar 5 tabletjes geven, de krent! dus een receptje meegehad voor 5 stuks, en ik moest toch nog even naar de aptheek met een herhaal recept voor andere medicijnen, dus alleen de herhaal medicijnen na mijn doktersbezoek afgehaalt en gevraagt of er misschien nog andere recepten openstonden, want ik wilde zeker zijn of de dokter die 5 stuks Xanax niet had doorgegeven aan de apotheek ,want ik was wat van plan nee hoor meneer,er staat niks meer open! dank u mevrouw! (ik kom later wel terug dacht ik) dus ik naar huis en al mijn blauwe balpennen tevoorschijn gehaald ,en met degene die het meest van kleur overeen kwam met kleur van de handtekening van de dokter op het Xanax recept de aantallen van 5 stuks doorgestreept en er 30 stuks voor opgeschreven dus ik wachten tot het 10 voor 6 was en om nog even voor sluitingstijd de apotheek binnen te gaan om de xanax af te halen, ik wist dat de dokter er maar tot half 6 was dus ik dacht als ze moeilijk gaan doen dan kunnen ze die tenminste niet gelijk meer bellen naar de dokter om dat te controleren terwijl ik daar sta, en Jaaa hoor ik kreeg mijn 30 stuks Xanax mee voor 15,75 euro wel zag ik de asistente met mijn receptbriefje nog even overlegde met haar collega,waarschijnlijk omdat er wat aan verandert was, maar wat gaan ze er aan doen?! vanacht heb ik dan eindelijk voor het eerst weer heerlijk kunnen slapen,en mij hebben ze dit keer gelukkig niet te pakken gehad met deze afzetterij van hetzelfde bedrag te betalen ongeacht de aantallen. dan moeten ze de prijzen maar per stuk rekenen! ,dat stelletje dieven!"