Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoeveel betalen voor diazepam?

hoeveel betalen voor diazepam?

7 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
d
drestarLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik weet dat benzodiazepinen over het algemeen niet meer vergoed worden, maar heb gehoord dat als je bij de apotheek er 10 stuks koopt of per stuk je dan hetzelfde moet betalen? klopt dit??
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hetzelfde als welke prijs? Van een illegaal circuit?
Als dat zo is ben je in de apotheek vele malen goedkoper en beter uit natuurlijk. Indicatie is moeilijk te geven maar voor 18 euro nog wat had ik 3 doosjes a 10mg (sandoz) een tijd terug. Ze worden voor mij nu wel vergoed (al een tijd) dus misschien is de prijs wat veranderd maar veel zal het niet zijn lijkt me. Er zijn wel weer dingen uit het (nieuwe) verzekeringspakket gehaald maar het zal niet veel schelen. Mensen met een laag inkomen moeten ook hun medicatie kunnen bekostigen natuurlijk!

Greets!
d
drestarLid
01-01-2024, 00:00
#3
nee ik bedoelde dat je voor 5 stuks misschien hetzelfde moest betalen als voor 30 stuks bij de apotheek,

en dat blijkt ook zo te zijn, ik ben vandaag nog naar de apotheek geweest en als de huisarts 5 pilltetjes voorschrijft moet je 12,49 euro betalen omdat het niet meer vergoed word,

maar je moet ook die 12,49 euro betalen als je een hele doos van 30 stuks neemt?
dit is alleen de prijs voor door de week,in het weekend zijn medicijnen bijna dubbel zo duur?
maar je kunt ze niet per stuk kopen voor 1 euro ofzo.. dus de huisarts schrijft de aantallen voor en maakt niet uit hoeveel ,je moet altijd 12,49 euro betalen.. dat vind ik raar en niet kloppen,maar ja ,het is niet anders, herhaalrecept is wel weer goedkoper,

het zijn gewoon naaiers!!
m
masteraadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat klopt, ze reken altijd de prijs van 30stuks ookal neem je er 1. Dat is een nieuwe manier van geld verdienen daar. zelf heb ik gellukkig een B2 code, dus ik krijg het gewoon vergoed.
d
drestarLid
01-01-2024, 00:00
#5
gisteren weer bij de huisarts geweest omdat ik ernstige slaapstoornissen heb en ik met diazepam nog niet heb kunnen slapen,

en ik heb een eigenwijs van een huisarts ,en schreef mij laatst nog mirtazapine voor terwijl ik telkens om Xanax vroeg, omdat ik dat in het verleden ook wel eens heb gehad en dat hielp toen wel goed om mee te kunnen slapen,

maar gisteren dan toch voor elkaar gekregen dat hij Xanax wilde uitschrijven,maar helaas wilde hij maar 5 tabletjes geven, de krent!

dus een receptje meegehad voor 5 stuks,
en ik moest toch nog even naar de aptheek met een herhaal recept voor andere medicijnen,

dus alleen de herhaal medicijnen na mijn doktersbezoek afgehaalt en gevraagt of er misschien nog andere recepten openstonden, want ik wilde zeker zijn of de dokter die 5 stuks Xanax niet had doorgegeven aan de apotheek ,want ik was wat van plan :mrgreen:

nee hoor meneer,er staat niks meer open!
dank u mevrouw! (ik kom later wel terug dacht ik)

dus ik naar huis en al mijn blauwe balpennen tevoorschijn gehaald ,en met degene die het meest van kleur overeen kwam met kleur van de handtekening van de dokter op het Xanax recept de aantallen van 5 stuks doorgestreept en er 30 stuks voor opgeschreven :tearsofjoy:

dus ik wachten tot het 10 voor 6 was en om nog even voor sluitingstijd de apotheek binnen te gaan om de xanax af te halen,

ik wist dat de dokter er maar tot half 6 was dus ik dacht als ze moeilijk gaan doen dan kunnen ze die tenminste niet gelijk meer bellen naar de dokter om dat te controleren terwijl ik daar sta,

en Jaaa hoor ik kreeg mijn 30 stuks Xanax mee voor 15,75 euro :hearteyes:
wel zag ik de asistente met mijn receptbriefje nog even overlegde met haar collega,waarschijnlijk omdat er wat aan verandert was, maar wat gaan ze er aan doen?!

vanacht heb ik dan eindelijk voor het eerst weer heerlijk kunnen slapen,en mij hebben ze dit keer gelukkig niet te pakken gehad met deze afzetterij van hetzelfde bedrag te betalen ongeacht de aantallen.

dan moeten ze de prijzen maar per stuk rekenen! ,dat stelletje dieven! :wave:
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#6
masteraad zei:
Dat klopt, ze reken altijd de prijs van 30stuks ookal neem je er 1. Dat is een nieuwe manier van geld verdienen daar. zelf heb ik gellukkig een B2 code, dus ik krijg het gewoon vergoed.
Klik om te vergroten...
Tja, de magische B2 code...
Als je de pammetjes en zo maar niet krijgt als slaapmiddel, maar als therapeutisch middel tegen angst bijvoorbeeld, valt het onder de B2 code, en krijg je ze wel weer gratis mee. :confused:
Maar nu zijn de "thuisapothekers" gewoon goedkoper aan het worden (of mag ik zeggen wellicht al zijn :grin: ) dan de reguliere apotheken, en dat is ook een stomme zet van de overheid.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja, de magische B2 code...
Als je de pammetjes en zo maar niet krijgt als slaapmiddel, maar als therapeutisch middel tegen angst bijvoorbeeld, valt het onder de B2 code, en krijg je ze wel weer gratis mee. :confused:
Maar nu zijn de "thuisapothekers" gewoon goedkoper aan het worden (of mag ik zeggen wellicht al zijn :grin: ) dan de reguliere apotheken, en dat is ook een stomme zet van de overheid.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens, ik ben een van de 'gelukkige' met een b2 code.
Op deze manier verliest de overheid het overzicht (meer dan al het geval is) door de prijzen zo hoog te maken. Maar goed zijn natuurlijk eigenbelangen van dokters apothekers etc. ivm prijsafspraken/advies/behandeling op medicatie gebied. Niemand die daar even wat aan kan doen, jammer dat het in een soort 'doofpot'' gat zitten zo. Maar gezien de bedragen die de farmasector binnenhaalt (vele miljarden toen ik het laatst opzocht) is het niet zo wonderlijk.

Tja what can you do..
v
vit.cLid
01-01-2024, 00:00
#8
Laatst kwam ik erachter dat het zelfs nog gekker kan... Diazepam 5 mg kost 6.90 euro en 10 mg kost 8.40 euro (even uit mijn hoofd) scheelde in ieder geval niet meer dan twee euro. Dus ik bij de huisarts 10 mg besteld en geprobeerd die dingen door te breken, maar dat werd door de harde laag zagen met een ... kartelmes. Nu dus weer gewoon 5 mg :(

Overigens heb ik ze ook op medische indicatie, maar moet ze toch zelf betalen. :cry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."