Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Gezien het verbod op paddo's ben ik vrijdag voor de eerste (en wsl dus laatste) keer paddo's (een doosje hawaiiaanse) gaan halen. Nu kan ik die pas komend weekend (vrijdag of zaterdag), een goede week later dus, eten, omdat ik ervoor geen tijd heb (werk enzo). In de smartshop zeiden ze me dat die paddo's nog twee weken goed zouden blijven, dus dat leek me wel ok. Ik bewaar ze in de koelkast. Achteraf merkte ik echter dat er een houdbaarheidsdatum op staat: minstens houdbaar tot en met komende vrijdag (dus amper een week, niet twee weken zoals de verkoper beweerde). Ik was van plan het zaterdagavond (een dag te laat dus) te doen, is dat een probleem? Of zijn die data ruim genomen? Hoe komt het dat in het topic "alles over ..." staat dat je paddo's slechts een paar dagen kan bewaren in de koelkast? Waaraan kan je eventueel zelf zien/ruiken/proeven of die paddo's nog goed zijn (want ze schijnen sowieso goor te smaken)? Nu zien ze er nog goed uit, maar we zijn nog maar woensdag natuurlijk... Als de paddo's zaterdag nog goed zijn, hoeveel moet ik van dat doosje nemen? Volgens de verkoper was het een portie voor één persoon. Op het doosje staat wel dat als het de eerste keer is, dat je dan best maar de helft neemt. Het is niet echt mijn eerste keer: jaren geleden heb ik al eens gedroogde paddo's gekocht. Die heb ik maanden laten liggen in m'n kast, en dan de hele hoop op m'n eentje naar binnen gespeeld. Niets van gevoeld. Maar ik heb dus nog nooit eerder getript op paddo's (wel één keer op salvia). Ik ben geneigd om heel het doosje te eten, of zou dat mis kunnen lopen? En als ik toch beter slechts het halve doosje eet, kan ik dan na een paar uur best de rest ook nog naar binnen spelen als alles goed gaat (of als er te weinig effect blijkt te zijn)? Wat raden jullie mij aan? Punt is dat dit wsl m'n eerste en m'n laatste keer zal zijn, want met het verbod kan ik er niet meer aan geraken (ik ken niemand die gebruikt). Moet ik de steeltjes eten, het hoedje, of gewoon alles? Ik lees vaak dat je er thee van kan maken, maar ook lees ik vaak dat de werkzame stof reeds kapot gaat bij minder dan 40 graden celcius; hoe kan je er dan thee of zo van maken? Waar moet ik voor de rest nog op letten? Er zullen twee (nuchtere) mensen op mij passen (sitter) maar geen van beide heeft zelf ervaring met paddo's. Ik wil dit echt wel laten lukken, want zoals gezegd weet ik niet hoe ik nu nog ooit aan paddo's zou kunnen geraken. Alvast bedankt! Dokus"
"Aan iedereen die gereageerd heeft: heel erg bedankt! Ik twijfel nog een beetje over hoeveel ik nu ga eten. Ik denk dat ik ga beginnen met een halve portie, gewoon zo rauw opeten. Eventueel eet ik de andere helft dan op na een uur of anderhalf uur. Maar langs de andere kant: als het zo idd minder sterk is dan gewoon heel de portie in één keer naar binnen spelen, is dat mss niet zo'n goed idee. Of juist wel? Ik heb het nooit eerder gedaan, maar er wel veel over gelezen (ook over lsd-trips enz.) Al jarenlang wil ik dit ooit doen, maar het kwam er maar nooit van. Door het verbod had ik zo'n beetje een nu of nooit gevoel, en ik zou het dan ook jammer vinden als ik na afloop het gevoel heb dat er niets echt bijzonders gebeurd is. Ik ga nog wat tripverslagen lezen voor ik definitief beslis hoeveel ik neem. Ook zal ik zorgen dat ik die dag niet te veel eet (al heb ik de indruk dat helemaal niets eten ook niet zo gezond is), en ik ga die uitleg voor de sitters zeker aan m'n sitters laten lezen (en zelf ook even doornemen uiteraard). De sitters zijn m'n vriendin en m'n tweede beste vriendin, en ik ga het thuis doen, dus qua vertrouwde omgeving zou dat wel ok moeten zijn. Ook heb ik vandaag reeds muntthee gekocht (ik drink normaal nooit thee, maar ergens op het forum las ik dat het helpt tegen de misselijkheid als je het meteen na het paddo-eten drinkt). Ook heb ik enkele pakjes Dextro in huis gehaald. Zijn er nog dingen die ik best kan kopen/in huis halen? Ik wil nog wat fruit in huis halen (bananen?), wat beschuiten tegen eventuele misselijkheid, en appelsap. Verder dacht ik psychedelische muziek uit de sixties op te zetten (genre Jefferson Airplane enz.). Trance e.d. is niet echt mijn ding. Hebben jullie nog suggesties, of dingen waar ik op moet letten, of gelijk wat? Het komt nu wel dichterbij..."
"Ok, vanavond is het zo ver. Rond 20:00 komt de sitter, iets later "vertrek" ik. Ik ben benieuwd..."
"Extisi zei: OOOOH. OM 8 uur zit ik in me space! En jij tript dan lekker je leven door! Super! Veel plezier. Klik om te vergroten... Hey, kan dit nu al gedaan zijn? Ik vond er niet zoveel aan, eigenlijk. Zou ik te weinig genomen hebben? Heeft het nu nog zin om bij te nemen? Heb denk ik iets meer dan de helft van het doosje naar binnen gespeeld. Advies? EDIT: wel heel veel onbedaarlijk gelachen, ja. Ben nu trouwens al een joint aan het smoren. En de sitters zijn gaan slapen. Ik denk dat ik op groot scherm een Space 1999 ga bekijken. Verder nog advies?"
"phy zei: Tja langer dan anderhalf uur na inname heb je er niets meer aan om nog meer te eten. Dat gaat gewoon verloren. Klik om te vergroten... Dat vermoedde ik al. Ik heb de overschot dan ook niet meer opgegeten. phy zei: Jammer dat het niet helemaal ging zoals je wilde. Dat kan aan de setting gelegen hebben, de potentie van dit portie hawaiians of je weerstand tegen de actieve stof. Wat heb je precies allemaal meegemaakt? Klik om te vergroten... Moeilijk te omschrijven. Ik heb geen hallucinaties gehad, buiten een vage suggestie dat de gordijnen in mijn woonkamer een beetje "wapperden". Wel had ik de indruk dat het spraakcentrum in mijn hersenen geblokkeerd werd. Niet alleen kon ik niet gezegd krijgen wat ik wou zeggen, ik kon zelfs niet meer in woorden denken. Verder een nogal vreemd maar aangenaam gevoel, een soort roes die echter niet te vergelijken valt met de roes uit alcohol of wiet. Ook had ik de onbedwingbare neiging om geluiden te maken met mijn mond (langgerekte klinkers uitstoten, "uuuuuuuuu...." e.d.). IK heb er geen idee van waarom ik dat deed. Dat en enorm lachen (nog veel harder dan ik ooit gehad heb met bv. wiet). Ik voelde me (o.a. door het feit dat ik niet kon spreken) een beetje alsof ik weer een kleuter geworden was. En alles was gezellig en lief, grappig en mooi, nieuw en speciaal. Achteraf gezien viel het dus allemaal redelijk goed mee (ik had evengoed een bad trip kunnen gehad hebben; dan was dit toch beter hé). Alleen had ik zoveel gelezen over ego-verlies, hallucinaties e.d., en daar heb ik dus allemaal niets van gemerkt. En het duurde ook nogal kort (misschien anderhalf uur, hoogstens twee uur, terwijl ik had gelezen dat het drie tot wel zeven uur zou duren). phy zei: Je kan de paddo's die je nu over hebt drogen en op een ander moment proberen. Wie weet is de tweede keer anders! Als je pure chocolade koopt (met zo veel mogelijk cacao) en even goed vast dan kan je het effect wel wat versterken. Blowtjes schijnen ook te helpen. Ik zou wel een paar weken wachten voordat je nog een trip doet. Drogen is gemakkelijk; tussen velletjes keukenrol op een droge donkere plek leggen. Regelmatig verversen. Duurt een paar dagen. Klik om te vergroten... Dat heb ik gedaan: twee velletjes keukenrol, daarop de paddo's, en daarop weer twee velletjes. Elke dag twee keer ververst, en ik denk dat ze nu al droog zijn. Moet alleen nog een zakje of zo zoeken om ze in te doen. Jammer genoeg had ik al meer dan de helft op, dus ik vrees dat de volgende trip nog zwakker zal zijn... :/ Och, ja, mss met chocolade en blowtjes erbij idd. Bedankt aan iedereen voor de uitleg!"