Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Ik heb afgelopen zomer voor het eerst coke gebruikt wat ik op dat moment helemaal geweldig vond. De dag(en) daarna voelde ik mij nog steeds zeer prima en zelfverzekerder dan normaal. Dit was ongeveer 0,5 gram voor 2 personen. Normaal gesproken ben ik een denker en iemand die over letterlijk alles nadenkt en iemand die erg gesteld is op z’n sociale contacten. Nou heb ik sinds het gebruiken van cocaïne totaal geen zin meer om sociaal te zijn/te doen. Ook ben ik door de weeks vaak liever thuis en heb geen zin om af te spreken met vrienden. Terwijl ik normaal gesproken het liefst zo vaak mogelijk buiten de deur was. Ook tijdens het uitgaan merk ik dat ik heel erg in mezelf zit en geen zin heb om iets te doen. Daarbij lijkt het ook of ik veel sneller dronken word dan normaal. Ook heb ik veel buien waarin ik soms denk: ‘wat Is de zin van het leven nou op dit moment’ en snap ik soms niet meer wat ik aan moet met mezelf. Ik ben overigens niet suïcidaal en zal er ook nooit op komen om er een eind aan te maken. ( Heb dit alles ook al met de dokter overlegt en ga binnenkort naar een psychiater ) Ik heb totaal geen drang meer om dat spul op nieuw te gebruiken dus ben er niet verslaafd aan. Ook denk ik dat het iets aan mij veranderd heeft waardoor ik (voor m’n gevoel) nog steeds niet de oude ik ben. Daarnaast heb ik ook last van de volgende klachten: - Hartkloppingen - Veel stemmingswisselingen (De ene keer heel up en opgewekt en zin om iets te doen, zo up als ik dan ben, zo down kan ik me daarop weer voelen) - Geen honger - Veel piekeren over het feit dat ik niet kan nadenken over de dingen waar ik normaal wel over na dacht. - Geen zin om te praten - Bijna niet kunnen inleven in iemand anders tijdens een gesprek. ( Geen empathische gevoelens meer zoals in het voorheen ) - Geen tijdsbesef - Geen concentratie - Soms een soort brok in m’n keel, alsof er iets spannends gebeuren gaat waardoor ik ook heel zenuwachtig ben. - Soms last van hoofdpijn - Geen ontspanningsmomenten meer hebben - Weinig zin om iets te ondernemen De dokter weet dus van dit alles af waardoor ik binnenkort bij een psycholoog aan de slag ga. Maar toch wilde ik dit graag aan jullie voorleggen omdat jullie er meer verstand van hebben en dit misschien wel vaker voorkomt. En hier misschien wel een oplossing voor hebben omdat ik hiermee aardig in de knoop zit. Met vriendelijke groet, Daniel"
"Doffert zei: Het lijkt mij sterk dat de cocaine dit veroorzaakt heeft. Met name omdat de dag waarbij de drug genomen is zo lang geleden is. Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik denk dat er eerder iets anders aan de hand is. Zijn er in de afgelopen tijd geen andere drastische veranderingen geweest? Denk hierbij aan relatie uit, schulden etc. Klik om te vergroten... Euhm ja dat wel. Het verschil met toen en nu is dat ik toen een vast aantal uur in de week aan het werk was, en nu op oproepbasis werk. Maak nu een stuk minder uren waardoor ik ook wat meer thuis ben. Zou het kunnen dat structuur een belangrijke rol speelt?"
"Psychedelibee zei: Lijkt mij eerlijk gezegd ook sterk dat eenmalig cocaine gebruik zo lang geleden nu nog steeds zo'n grote invloed op je leven zou hebben. Hoezo heb je zelf eigenlijk de link gemaakt met coke en niet met andere dingen in je leven? Een gebrek aan structuur en het missen van een invulling van je dag kan een enorme impact op je doen en laten hebben die je niet moet onderschatten. Je gaat al naar een psycholoog zie ik, dus daarmee kun je uiteraard uitvoerig bespreken wat de grondslag van je klachten zijn. Klik om te vergroten... Omdat het sindsdien alleen maar bergafwaarts gegaan is, vandaar."