Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik vermeld wel eventjes dat wij uit België komen en niet uit Nederland. Dus is hier misschien ook wat anders qua ziekenhuizen enzo… detoxklinieken enzo dat hebben wij niet echt… ik denk dat ze op dat gebied in Nederland wel al veeeeel ontwikkelder zijn"
"Mezelf zei: Ga naar de dokter en vraag om hulp !!... I've been through the same ! Jullie hebben gelukkig elkaar maar echt... vraag hulp als de paniek blijft of verergerd. Hulp vragen is geen zwakte maar een kracht ! Is niet erg... je bent niet alleen.... Klik om te vergroten... Dank je voor de hulp en lieve woorden. Wij zijn nog steeds volledig in paniek en ontwenningsverschijnselen zijn voor nog geen meter afgenomen. Gelukkig dat we elkaar hebben want anders wist ik niet hoe ik het ging overleven. Dit goedje is echt zo vies"
"_shikantaza zei: Dat Spice (en aanverwante middelen) rommel is dat weten we hier al jaren, maar een extra waarschuwing kan geen kwaad. Balen dat je er toch mee in aanraking bent gekomen, en wat je hier post klinkt als een super nare ervaring. De Spice ontwenning bedekken met blowen lijkt me niet per se verstandig, maar het kan verlichting geven. Dagelijks blowen is sowieso al af te raden - wiet geeft ook ontwenningsverschijnselen, zeker na langduring gebruik en slapeloosheid is daar onderdeel van. Probeer het maar, en als je over een paar dagen niet van de Spice ontwenning af bent kun je even langs je huisarts gaan. Die kan goede hulp inschakelen. Zelf gaan rommelen met andere middelen leidt eigenlijk altijd tot alleen maar meer ellende, daar zijn op het forum genoeg voorbeelden van te vinden. Doe rustig aan, zorg goed voor jezelf. Het gaat weer over. Klik om te vergroten... dank u voor de lieve woorden. Ondertussen een jointje gerookt maar merk er niks van."
"Dankuwel @Mezelf @Levensgenieter🌈 @_shikantaza voor jullie lieve woorden. We hebben jullie goede raad opgevolgd en zijn uiteindelijk gisteren avond nog naar spoed gegaan. Dokter zag duidelijk dat wij er heel erg aan toe waren en heeft ons voor het slapen elk 2 pilletjes trazodone voorgeschreven. We hebben er eentje om 11u ingenomen, en 1 om 3u ‘s nachts. Maar gisteren weer geen enkele seconde geslapen, dus heeft niks geholpen. Vandaag nog steeds heel paniekerig en de dokter had gisteren gezegd dat als het vandaag niet beter zou zijn, we moesten terugkeren naar spoed. Wij zitten dus nu momenteel sinds 12u op spoed maar echt we hebben het gevoel dat het elk uur alleen maar erger wordt. Het is echt beschamend wat ik nu ga schrijven maar we zijn zo overstuur dat ik de dokters en verpleegkundigen hier echt heb gesmeekt om hulp, iets wat ik niet snel zou doen. Ik heb echt een uur lang tegen de dokter zitten te janken dat hij mij hier zo snel mogelijk uit moet krijgen. We zijn dus nu op spoed en wachten op advies van de dokter, hopelijk schrijft hij iets voor om te kalmeren en slapen want dat heb ik hem wel echt gesmeekt. ‘ik herken mezelf niet meer, wat heeft deze vieze spice met mij gedaan????????????😭😭😭"
"Mezelf zei: Ik heb eigenlijk van elke drug wel eens een soort van afkick ervaren waaronder benzo en opiaten. Nou zijn deze twee genoemde echt wel het zwaarste maar de paniek die Spice teweeg brengt als je er zomaar mee moet stoppen is ongeevenaard. Echt by far nooit geweten dat iemand (ik) zo in paniek kan raken. Ik heb gedachtes gehad die niet eens uitgesproken mogen worden... Het is echt verschrikkelijk. Enige voordeel is dat deze paniek niet langer dan max 5 dagen aanhoudt. Slapen zal tijden daarna (afhankelijk hoe lang het gebruikt is en de hoeveel) zeer slecht gaan maar helaas zal dat de prijs zijn die je ervoor moet betalen. Maar is en wordt veeele malen dragelijker dan die eerste paniekdagen. Succes en zet even die dagen door en zoals eerder gezegd en door mij en @Levensgenieter🌈 .. er is helemaal niks mis mee om naar de dokter te gaan en hulp te vragen. Het is in mijn ogen juist een vorm van kracht. Klik om te vergroten... Levensgenieter🌈 zei: Ik heb een docu van Zembla gezien over Spice. Het is heel verslavend en het gaat rond op middelbare scholen, men denkt dat ze THC-vapes hebben gekocht. De dealers weten zelf vaak ook niet wat ze verkopen. @dangerboom09 Trazodone is een antidepressiva, met als bijwerking dat het kalmerend werkt. Ik begrijp niet waarom ze niet een benzodiazepine als Diazepam voorschrijven. Weet de arts überhaupt wat Spice is? Hoe gaat het nu? Klik om te vergroten... Gaat nog steeds erg slecht en zijn nog steeds op spoed en wachten op advies van de dokter. Zitten hier al sinds 12u. heb inderdaad de indruk dat ze hier niet goed weten wat spice is."
"Levensgenieter🌈 zei: @Mezelf Heel waardevol wat je schrijft. TS heeft minstens zoveel aan advies van een ervaringsdeskundige, als aan hulp van de huisarts en ziekenhuis. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met ze. Klik om te vergroten... Dank je wel om te vragen hoe het gaat. Ik zal even een kleine update geven (ook hetgene wat ik aan @Mezelf heb verteld in dm). laatste keer dat we dus spice hebben gebruikt was zondag (6 dagen geleden dus), maar ontwenningsverschijnselenen zijn voor geen meter afgenomen. Zijn ondertussen al drie! Keer naar spoed gegaan omdat we zo angstig waren en dachten dat we gingen sterven. Dokter heeft ons vanalles al voorgeschreven: trazodone, zolpidem en dan uiteindelijk eergisteren valium. Trazodone en zolpidem hebben niets uitgehaald maar de valium daar heb ik het effect wel van gevoeld. Ik werd een paar uurtjes rustig maar van zodra het was uitgewerkt schrok ik het ‘s nachts weer helemaal trillend en bevend wakker. Heb nu ook geen valium meer want de dokter had maar 1 pilletje meegegeven. Dus ja vandaag zal weer overleven worden zonder pilletjes. Fijn weekend allemaal!!!"
"Inderdaad allemaal heel waardevol wat jullie schrijven. Aan een ervaringsdeskundige heb je inderdaad veel meer tegenwoordig dan aan je huisarts…. Ik neem alle hulpmiddelen mee"
"Dankjewel lieve mensen hier allemaal voor de steun. ❤️"
"Ja ik dacht precies hetzelfde. Gisteren gaven ze ons 1 pilletje om te kalmeren maar dus voor thuis niets meer. Het is eigenlijk gewoon van: trek je plan. Ik heb hen ook gevraagd of ze valium voor meerdere dagen wouden geven maar dit wouden ze niet doen omwille van het verslavingsrisico. Het advies dat ze ons eigenlijk gaven was gewoon om dit nare gevoel te laten uitwerken en dat de ontwenningsverschijnselen wrs over een paar dagen over zullen zijn. Waar ze ook wel gelijk in hebben … maar ja dan nog … een valium voor vandaag en morgen was wel nog extra geweest … want ga weeral niet kunnen slapen vandaag …. Pfff"
"Ik bedoelde: een valium voor vandaag en morgen was wel nog welkom geweest*"