Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"dexdude2 zei: 5 liter metanol, lekker joh en je wordt sowieso wel dronken. Klik om te vergroten... 5liter methanol: je bent blind/ dood Dus geen goed idee"
"prijzen worden lager bij grotere afnames dus winkelprijs zal hetzelfde blijven of tussen de 18-20 euro zitten. Maar idd ik heb het liesfts dat de mensen hem bij mij afnemen. Dit jaar sep 2010-2011 ga ik er toch maar max 2000 produceren want ik zit nog op de hogeschool he"
"tss... Het verhaaltje van de Rus dat zubrowka geen vodka is een fabeltje. Ze willen gewoon dat hun vodka de beste is (wat niet zo is wegens hun massaprodutie) en al de rest van de markt gesmeten wordt, zodat ze een monopolie kunnen uitspelen zoals Champagne dit doet. Niet al te veel van geloven en btw. Vodka is alcohol 96.2% verdund met water (smaakverschil zit in de techniek) Dus het maakt niet uit wat je basis is. Meest beschikbaar in hun land. Polen= aardappel Rusland= graan Amerika= Mais Belgie= suikerbiet Doe geen uitspraken zonder gegronde redenen. Ik als belgische v/w odka producent vindt dit een tikkeltje irritant. Dat ze eerst maar eens een onderzoek doen naar hun methylgehalte in hun vodka's. Trekt op niks dat ze sommige vodka's nog verkopen. MVG"
"Dank u wel! Binnenkort als ik mijn eerste sample fles heb met print smijt ik hem wel online . greetz"
"Bese Flameon, Het verschil tussen de €5 vodka en die van €15 De fles vodka van €5 euro verkoopt zonder marketing en reclame en is een snelle mengeling van alcohol en water (letterlijk met hoge druk tegen elkaar aangespoten)--> smaak kan elke batch verschillen. (vb aldi vodka) Hoe meer productie hoe beter. Meestal produceren deze producenten meerdere vodka's om een grotere afzet te creeeren. Middenmoot vodka laten we zeggen tot 15 euo/ Zei hebben een enorme marketing als ruggengraat+ gaan een eigen smaak creeeren die je kan erkennen. (smirnoff, eristoff, absolut) Geld op de eerste plaats/ als de productie maar blijft stijgen Marketing vodka: Zelfde als middenmoot maar wegens marketing uber duur (grey goose--> suckt ,...) Heb je de betere marketing vodka's met een goede kwaliteit (Belvedere, cavoda,chopin) Kwaliteit = belangerijk maar voornamelijk geld verdienen is hun visie. Duurdere vodka's/ normale marketing: excellente kwaliteit/ kleine productie. Consumeer hen aub puur en behandel ze met respect. Geld verdienen op 2de plaats/ 1ste plaats= kwaliteit. greetz"
"ps ik ben geen finlandia fanaat Hun productie is momenteel 42 miljoen flessen op jaarbasis dat is 1.33 fles dat er geconsumeerd wordt per seconde. Maar kan wel een goede vodka zijn voor cocktails op basis van koriander en gember. greetz"
"Hoi, Heb sinds kort mijn eigen (v/w) odka op de markt gebracht. Nu wat ik regelmatig hoor van veel mensen is dat alle vodka's hetzelfde zijn. Gewoon alcohol met water. Ik zou dit graag tegenspreken. Kenmerkend aan goedkope vodka= rauwe smaak wegens slechte en snelle destillatie + weinig tot zelfs niet gefilterd. Persoonlijk vindt ik ook enorm veel duurdere vodka's op niet trekken (pure marketing en geldklopperij waarbij het productieproces niet lang mag duren) Ik zou graag een woordje meer uitleg geven over mijn vodka maar dit zou waarschijnlijk bekeken worden als reclame. "moderators" Indien dit mag en jullie dit lezen, ben ik zeker bereid wat meer uitleg te geven . Met vriendelijke Groet"
"Laten we dan maar verder vertellen Vodka heeft 2 bestanddelen Water + Ethylalcohol. Water= Mag niet te veel kalk/ ijzer bevatten: vb Aldi vodka heeft een degoutante smaak. Alcohol: Zuiverder door meer te destilleren--> methylgehalte zakt hier dan ook. (het rauwe gehalte blijft aanwezig indien er niet gefilterd wordt) Filtering zoals de meeste vodka liefhebbers onder ons weten: Vodka wordt gefilterd door deze door een filterbuis te laten lopen met actieve kolen in. Doe dit meermaals en je creeert een zachte vodka. (zuivering). Mijn procéde gaat iets anders . (chemische details ga ik niet vermelden ) Gisting (Suikerbiet uit dorp Lubbeek waar ik dus de vodka maak) (geen blabla over suikerbiet aub eerst proeven dan klagen ) 4 maal destillatie "traag" en tussen de 50 en de75 l per batch (small batch+ voor de kwaliteit te doen stijgen). 96.2% max Dan laat ik mijn gecreeerde ethyl 2 dagen rusten. Op naar het volgende proces: Water--> wordt 1 malig gedestilleerd.Het water zelf is afkomstig van de bron op mijn goed. Na 2 dagen verdun ik de ethyl met het water tot op 60%. Dan na nog 1 dag rusten verdun ik het tot op 42%. Nu komt de filtering: aankoop actieve kool van 6 verschillende soorten hout en mijn secret ingredients . Verpulveren en laten trekken in de tot nu toe rauwe vodka. Dit procéde duurt een 100 tal uur naargelang de ontwikkeling. Nu wordt mijn vodka 12 maal gefilterd door microfilters om alle onreinheden tegen te houden. De reiniging van de flessen gebeurd met mijn eigen vodka (kostelijk maar wel proper ) De botteling verloopt volledig met de hand fles per fles. Natuurlijk ga ik tevreden kunnen zijn als ik mij een 3 koppig afvultoestel kan aanschaffen . GPI (draaistop) erop. Beschermomhulsel erover laten smelten. Etiket met de hand erop. En de fles nog eens goed opblinken . Ik heb momenteel 700 flessen gebotteld waarvan er al zo'n 350 verkocht zijn. Momenteel ben ik ook bezig aan een nieuw design (etiket komt een beetje oubollig over). Morgen ga ik er trouwens eens naar zien! Ik ben benieuwd. Zoals je ziet is er een groot verschil tussen goedkope consumptievodka en een kwaliteitsvodka. één van de belangerijkste bestanddelen vindt ik voornamelijk toch TIJD. Steek in een product je tijd en je kennis en het komt goed . Nog een leuk weetje: Ik ben 21 jaar en op dit moment de jongste destillateur van Belgie. Ik heb al gezocht naar vodka's in Belgie maar van de kwaliteitsklasse heb ik er nog geen gevonden. Met vriendelijke groet"
"18 euro Ik haat bedrijven zoals belvedere en grey goose die onredelijke prijzen vragen voor hun producten. Toen ik juist begonnen was, was de prijs 25 euro voor de eerste 200 flessen, dan ben ik naar 18 euro gezakt. Kostprijs + mijn toestellen kosten enorm veel en toch haal ik het eruit. Maar ik verdien er natuurlijk niets aan alles wordt gebruikt voor verder onderzoek en lichtjes uit te breiden. Ik zou in de toekomst toch graag tussen de 40 en 50 000 flessen jaarlijks afwerken. + mijn prijs zou nog 1.5 euro zakken. Vragen mag je me steeds stellen groetjes en vergeet niet drink met mate(n)"
"Ik kan er eentje opsturen per post maar dan moet je wel de verzendkosten erboven betalen. of je kan wachten tot ik een winkelketen te pakken heb gekregen voor de distributie in Nederland Hopelijk duurt dat ook niet te lang meer"