Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"En nee, geen arts. Ik doe dit op mijn eigen houtje. Ben een beetje klaar met artsen, sorry."
"Sinds ongeveer anderhalf jaar gebruik ik Xanax Retard 0,5 MG. Toentertijd mee begonnen om opbouwen van anti depressiva wat makkelijker te maken. Ik heb eerlijk gezegd nooit iets gemerkt van de Xanax. Ik werd er niet in ieder geval niet rustiger van ofzo. Omdat vele medicatie niet aansloeg en ik continu moest op- en afbouwen, ben ik er nooit aan toegekomen om de Xanax af te bouwen. Wat heb ik het afgelopen jaar allemaal gehad? - 30 MG Escitalopram; - 10 MG Oxazepam (soms 3 keer daags) - 150 MG Venlafaxine; - 5 MG Olanzapine; Het enige wat 'hielp' was Olanzapine. Maar omdat ik weer auto moest gaan rijden, ben ik hiermee gestopt. Cold turkey. En dat was echt een hel! Ik reageer heel erg sterk op het afbouwen van medicatie. Daarom wil ik graag jullie hulp vragen voor hoe je het beste Xanax Retard 0,5 MG kan afbouwen. Het gekke is, als ik hem eens vergeet dan merk ik juist dat ik na 24 a 30 uur echt een stuk rustiger ben. Het zal toch niet zo zijn dat ik dadelijk anderhalf jaar last hebt gehad van de Xanax? Met andere medicatie moest ik namelijk ook wel eens stoppen omdat ik er averechts op reageerde. Dus aub tips voor afbouwen Xanax Retard 0,5 MG, rekening houdende dat ik erg op afbouwen reageer. Ik moet tijdens afbouwen nog wel naar het werk kunnen. Is het beste overgaan op Diazepam? En dit afbouwen in 4 a 6 weken (of langer)? Alvast super bedankt!"
"Dankje Tijdloos! @Fool: ik heb geen behandeld arts (meer). Ik wil met dit naar de huisarts gaan. Maar daarvoor eerst zelf verdiepen."
"Nee opnemen zal ik niet doen, sorry. Met de GGZ wereld ben ik een beetje klaar"
"Bedankt voor de reactie. Ik begrijp wat je bedoelt, maar helaas is het in het verleden te vaak mis gegaan met op- en afbouwen. Zo zei een eerste arts dat ik anti depressiva op moest hogen na elke 2 a 3 dagen. Dit terwijl mijn lichaam maximaal 1 verhoging per week aan kan. De volgende arts zei weer dat je alles heel rustig aan moet doen. De Psychiater daarna zei weer cold turkey. En zo is het elke keer anders. Ik weet nu voor mezelf dat ik rustig af moet bouwen. En ik ben dus op zoek naar ervaringen van anderen. Dus is het bijvoorbeeld verstandig om tijdelijk op een ander middel over te stappen, toch de Xanax te snijden in halfjes - terwijl dit niet mag, etc."
"Daar heb ik al gekeken maar weinig tot geen goede tips."
"Na hoeveel dagen voel je de ontwenningsverschijnselen goed? Is dat 3 a 4 dagen na het stoppen/afbouwen? En hoe lang houdt het ongeveer aan? P.s. het zal per persoon verschillen, maar ik hoor graag de ervaringen."
"Ik zat op nog maar 0,5 mg. Ik heb weinig moeite met afbouwen. Dit is het makkelijkste ooit. Ik slik deze week de helft van 1x 0,5 mg xanax retard. Aangezien het gebroken is werkt het korter. Dus vang ik het op met 1 oxazepam per dag. Ik heb het dus anderhalf jaar geslikt en kom er nu pas achter dat ik er helemaal niet tegen kan. Het heeft al die tijd gezorgd voor meer spanning. Wat een troep."
"Vraag is niet langer relevant. Reeds begonnen met afbouwen!"