Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik had dat ook wel dat ik moest overgeven of de neiging had van sigaretten te roken, zeker van er gewoon 1ntje aan te steken kwam me al een braakneiging op. Niet bij iedere sigaret maar toch geregeld er de neiging van kreeg. Wel niet ziek voelen ofzo. Als ik een sigaret wou roken moest ik die altijd door iemand anders laten aansteken. Bij jointen te roken moest ik helemaal niet overgeven of kreeg ik ook niet de neiging. Zo overgeven van een pil te slikken moest ik in het begin altijd. Dat heeft heel lang geduurd eer ik daar vanaf was. Maar dan wist je wel dat het niet meer zo lang ging duren voor je er iets van ging voelen. Al ik soms ook had dat ik moest overgeven al terwijl ik de pil aan het afslikken was. Als die niet direct binnenging bijvoorbeeld, zeker als ze begon af te brokkelen in mijn mond/keel. Bah eerlijk vond ik dat reppig pillen slikken en toch heb ik er vroeger zoveel naar binnen gewerkt."
"Als het een joint ware, geen probleem de ene na de andere maar sigaretten.. toch iets anders. Als ik eens drink (minder dan 1x/jaar) heb ik dat wel met sigaretten de ene na de andere wil roken."
"Hier herken ik wel dingen in ja die ik ook ervaarde op MDA. Hallucineren op licht objecten bv. (kan al van ene zijn) Het zien van mensen die je leek te herkennen is iets wat ik heel fel van MDA had. Ik stond er dan geregeld ook al mee te babbelen voor ik doorkreeg dat ik ze toch niet kende. Hoeveel had je nu uiteindelijk op, 3 of 5? Zou toch wel langer moeten duren eigenlijk dan 3 uren. Maar die 3 maanden regel geld niet echt op MDA. Ik pakte dat vroeger 3x/week en had dik 4 maand diezelfde pillen, had toen vele weken nodig gehad voor het gevoel begon te minderen en veranderen door gewenning."
"Vroeger rookten we altijd als we pillen pakten. Roken deden we zowie al altijd misschien was het dus pillen pakken op het roken Maar ik vond het niet slecht. Sigaretten kreeg ik wel niet echt goed binnen als ik pillen had gepakt, kon er nog geen aansteken zonder een braakneiging te krijgen ervan. Maar joint kwam binnen lijk het niks was, als we terugreden van op stap hadden we altijd een pakje joints mee voor onderweg. En zeker fijn om te doen als de pillen aan het uitwerken zijn. Soms begonnen de pillen terug wat te werken dan."
"snap niet dat jullie dan altijd slecht mda pillen lijken te krijgen die ik vroeger had waren toch zuiver en goed... zoals het hoort te zijn. Als je veel feller van minder pillen gaat is de kans wel groot dat het idd mda pillen zijn. Ik heb zelf veel mda geslikt, opeltjes heb ik van begin productie tot eindproductie gehad en hmm.. belachelijk veel van die opeltjes geslikt in die periode. Heb nooit of te nooit een slechte uitwerking gekend of nawerking van mda pillen die ik had."
"Men zegt altijd dat men genoeg moet drinken als men pillen heeft geslikt. Alleen vroeger kon ik dat gewoon niet. Ik kon ook alleen maar water drinken dan, van iets anders moest ik meestal overgeven. En water drinken, laten we zeggen, nippen. Van gewoon een slok te nemen moest ik ook altijd bijna overgeven. Dus was bij mij altijd aan het sprietje nippen. Kreeg ook nooit een flesje leeg omdat dat na een tijdje niet koud genoeg meer was. Moest ik een nieuw nemen vorig was niet half leeg genipt. Als ik bv. cola dronk.. als ik een slok nam kwam er altijd een luchtbel naar boven.. zoals een boer maar dan een luchtbel.. zo voelde dat toch. Alcohol had ik er nooit op geprobeerd omdat ik dat zoal vies vind. Nog iemand problemen met drinken tijdens pillen ?"
"Ehm... ik ben er in '99 mee gestopt met dat slikken want toen was het toch even aan het overdrijven en sindsdien heb ik het nog een 4-tal keren gedaan sinds toen '99. Maar dat drink probleem heb ik altijd gehad op pillen. En is dat misselijk voelen, toch anders misselijk dan ziek zijn misselijk. Was meer gewoon slecht voelen, tot je moest overgeven dan voelde pas het goede. Al mijn allereerste keren heb ik me alleen maar slecht gevoeld nooit goed. Toen ben ik ook redelijk snel gestopt tot 2-3 jaar later opnieuw te proberen. Ik weet niet hoe het komt maar ik kan niet echt meer genieten van pillen. Misschien omdat ik er toch redelijke hoge eisen aan stel! Als het minder is dan een zuivere mda pil ben ik al niet echt content! :P Echt, als ik nu iets harddrugs wil gebruiken begin ik al serieus stress te krijgen voor ik het gebruik. Zit ook altijd lang te twijfelen omdat ik niet zeker ben of ik me zo wel opnieuw wil voelen. Niet van het flippen, dat is fijn, maar die klote uitwerking die je van mdma meestal wel hebt. Dat overgeven had ik ook alleen van mdma. Van eind '98 tot half '99 heb ik alleen maar mda pillen gehad daar moest ik nooit van overgeven heb ik me nooit slecht van gevoeld, nooit een slechte uitwerking.. beter zelfs, bij ene soort was er geen uitwerking, dat was gewoon opeens gedaan en je zou niet zeggen dat je de 5-6 uren voorheen zwaar gegaan had. Van de andere soort had ik van januari tot maart/april misschien tegen de 150 van afgeslikt... nooit slecht, alleen opt einde dan niks meer van voelde."
"Bij dat drinken was het ook niet echt van misselijk voelen, gewoon als ik een slok nam (ipv een nip) dan kwam dat direct terug op. Weet niet hoe dat kwam!!"
"Wanneer ik ook al eens moest overgeven van mdma was als ik iemand anders zag overgeven. Kwam het bij mij ook weer op, kon dat alleen maar tegen proberen houden door diep en rustig adem te halen."
"Dit is wat ikzelf ook heel dikwijls had van mdma. Ik denk dat er wel bepaalde omgevingen zijn die het gevoel zo goed als compleet kunnen ophouden, of waardoor je het zelf onbewust tegenhoud. Ik had dat probleem in clubs. Wij vertrokken meestal rond 1 uur en ik had al tijdig de 1e binnengewerkt omdat ik altijd wou dat het in de auto nog zou beginnen werken omdat eens binnen in een club lukte het altijd maar moeilijk. Bij mij duurde dat dikwijls 2 uur of zelfs langer voor het eerste gevoel er van opkwam, maar het kwam nooit echt door. En dan maar geregeld bijslikken en niet echt iets speciaals. Als het dan smorgens was, en we vertrokken terug naar huis, in de auto begon er dan wel effect van te komen maar dan zat ik ook 5-6 uren na de eerste pil had genomen. Ik weet niet hoe het kwam dan opeens effect begon op te komen ik denk dat het opgewakkerd werd door een joint. Het was ook niet fel spacen meer dan maar ik kreeg dan vooral tintelingen in mijn hersenen, gezicht, handen en ook een soort van (fijne) druk op mijn hersenen, snelle en zware ademhaling. En thuis afgezet natuurlijk niet kunnen slapen de eerste tijd. Rare was dat de meeste waarmee ik uitging van een halve pil van dezelfde als ik dan nam na een half uurtje meestal al scheef gingen. Nu ik weet wel dat het bij mij ook wel aan muziek kan liggen, is die niet goed, lukt het maar moeilijk. Maar in de auto hadden we altijd goede muziek dus waarom duurde het dan toch nogaltijd langer bij mij, terwijl ik meer slikte, dan bij de anderen. (?) Niet dat het me altijd overkwam maar wel dikwijls en vooral bij het uitgaan. Echt intressant is het niet, meer klote want het begint wanneer het niet meer hoeft, uw vriend komt pas in de juiste stemming wanneer de rest in de uitwerking zit. Ik vond dat toch serieus klote altijd!"