Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo PaulXTC, Om ook maar even aansluiten aan de vraag van mijn voorganger "hoe gaat het nu met stoppen met blowen?" Jouw verhaal is zeer herkenbaar. Ikzelf ben in 2007 gestopt met blowen en dat was best een heftige periode. Ik heb toen cannabis echt verbannen uit mijn leven, open kaart gespeeld met iedereen uit mijn omgeving en verteld dat ik een probleem had met cannabis (en daar ook op geen enkele manier meer mee contact wilde komen simpelweg omdat ik er niet mee kon omgaan). Dat was voor veel van mijn blowmaatjes een behoorlijke schok, en natuurlijk ook indirect voor hunzelf confronterend omdat je ze dan ook een soort van spiegel voorhoud. Maar ik heb altijd het verhaal bij mijzelf gehouden, maar wel eerlijk verteld dat ik niet met cannabis om kan gaan en daar ook niet meer mee geconfronteerd wilde worden omdat ik dan snel weer in oude gewoontes zou vervallen........................gevolg -> ik heb al de contacten met mijn blowmaatjes verbroken simpelweg omdat ze in mijn bijzijn rustig weer een blowtje gingen opsteken en mij vertelden dat het "allemaal wel mee viel" die verslaving. Nu ben ik 2013 weer een oud blowmaatje tegen het lijf gelopen en had weer een soort van contact met deze persoon, en ja hoor ik dacht dat na al die jaren gestopt te zijn wel weer sterk genoeg zou zijn om weer kennis te maken met cannabis. Dus niet! voor ik het wist verviel ik weer in mijn oude gewoontes en was de joint weer mijn "beste vriend". Wederom het contact verbroken met de bewuste persoon en hem uitgelegd dat dit niet ging werken voor mij. Momenteel ben ik gelukkig weer cannabis vrij, maar het moraal van dit verhaal. De hunkering naar het gevoel van stoned zijn blijft naar mijn mening altijd in je hoofd hangen en kan jaren later zomaar weer de kop op steken. Als je stopt moet je daar zeker bewust van zijn ( ik spreek uit ervaring) Nogmaals veel succes met je stoppoging!! gr, carbonhead"