Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Waren we idd toch al van plan. Weet niet of we dan 2-3 maanden (zoals plantenbak aangeeft) halen betwijfel ik"
"Hallo allemaal, ik en mijn vriendin gebruiken nu ongeveer 1,5 jaar GHB meestal in combinatie met XTC. Wij gebruiken uitsluitend in huiselijke kring en in het weekend en dan ook altijd de G van dezelfde, betrouwbare leverancier. Maar de laatste maanden is het verschillende keren voorgekomen dat mijn vriendin na het innemen van de G ineens erg druk wordt, dat gebeurd meestal aan het einde van het 'feest' dus zeg maar op zondagavond. Dat duurt dan zo'n 1,5 uur waarna ze vervolgens weer terugkeert naar haar normale (wappie) gemoedstoestand. Neemt ze vervolgens weer een G'tje, dan is de kans groot dat ze weer gaat uitflippen, maar ook dat is niet zo. Op zo'n flipmoment is ze wel aanspreekbaar maar heeft ze zich totaal niet onder controle, spastische bewegingen, geen realiteitstzin, onredelijkheid en wartaal is dan het beeld. Als ik haar dan vraag om op haar ademhaling te letten, om haar ergens anders op te laten concentreren, dan lukt haar dat geen 5 seconden. Ze loopt constant druk door de kamer, vervolgens gaat ze ergens liggen om na 5 seconden weer op te staan en wartaal uitslaand door de kamer heen te beren. Als ik haar dan het advies geef om een dextrotje te eten (weet eigenlijk geeneens of dat help bij zoiets) dan lukt haar dat zelfs amper, zodra ik ff wegkijk dan gooit ze hem weg. Na afloop weet ze zich nog maar de helft te herinneren en schaamt ze zich rot. Nu even over ons gebruik. Zo'n weekend gaat over het algemeen van zaterdagavond tot zondagavond, maar daar zijn ook uitschieters bij waar we al op vrijdagavond beginnen tot zondag. We gebruiken op een gewone zaterdag/zondag ca 3x XTC en 6-8x GHB. De hoeveelheid die zij gebruikt is 2ml, altijd met met tussenpauzen van minimaal 1,5 uur we schrijven altijd trouw op hoeveel, wat en hoe laat iemand wat nam. Ik ga ervan uit dat onze G aan de sterke kant is, omdat ik hier op het forum veel hogere doses tegenkom, geen idee hoeveel % de onze is. Ik neem trouwens dezelfde middelen op ongeveer dezelfde tijd, met als verschil dat ik 2,5 ipv 2ml pak en bij mij gaat het wel helemaal goed. Ik hoop dat jullie tips hebben om het te voorkomen of mss wat weten om haar daar snel vanaf te helpen als het wel gebeurd, want die momenten zijn echt een domper op de geslaagde weekenden. EDIT: ff wat spelfouten eruit gehaald"
"...... oh ja, het gebeurd meestal tegen het einde van het feestje, dus zeg maar op zondag middag nadat ze al 5 of 6 achterover heeft gekletst die wel heel goed vielen. Heb ik ook even in mijn inleiding erbij ge-edit."
"plantenbak zei: Wat ik me dan afvraag, hoe komt het dat je van weekelijks gebruik naar dagelijks gebruik gaat? dan gaat er toch ook wel een belletje bij je rinkelen of niet ( is geen verwijt het is puur interesse want zo ver ben ik nooit gegaan ). iig veel succes met het afkicken. En als je het moeilijk heb, lees dit verhaal nog eens door dan zul je je vast wel herinneren waarom je wilt stoppen. Klik om te vergroten... Inderdaad, ben ik ook wel benieuwd naar, wij gebruiken namelijk ook alleen in het weekend, door de week hebben we er eigenlijk geen behoefte aan"
"ExceptionalInsight zei: caddy67 zei: Ik hoop dat jullie tips hebben om het te voorkomen of mss wat weten om haar daar snel vanaf te helpen als het wel gebeurd, want die momenten zijn echt een domper op de geslaagde weekenden. Klik om te vergroten... Zal ik 'm dan maar gelijk inkoppen? Geen drugs gebruiken. Geen gemaar, gewoon niet doen, punt. Klik om te vergroten... Hmmmm, beetje vreemd antwoord voor een mod Ben ik hier op het drugsforum of op de site van het CDA? Ik stel toch een gewone vraag hoe dat kan gebeuren?"
"Re: ghb?? petra6 zei: ik ben echt opzoek naar tips het gebruik is 40/50 ml per dag maar wil er echt mee stoppen..probeer het af te bouwen maar kan gewoon niet slapen slaapmidellen helpen niet heb geen rust in me lijf zweet heel de dag door kan iemand me tips geven hoe k het af kan bouwen tot ik er helemaal mee gestopt ben en hoe ik nog normaal kan gaan slapen? Klik om te vergroten... Hoi, ik denk dat je beter een eigen topic hiervoor aan kan maken, zo kijken dan ook mensen die deze al hebben gezien. Succes ermee"
"Elfquest zei: Ik heb deze reactie nooit gehad of er van gehoord op GHB. Het klinkt alsof je vriendin er niet tegen kan. Het niet meer gebruiken of een lagere dosis lijkt me dan het handigst. Klik om te vergroten... Klopt, ik heb er ook nog nooit van gehoord. Voor ik de vraag plaatste heb ik 4uur op het forum lopen zoeken en kwam er daarmee ook niet uit. Maar het kan toch niet zo zijn dat ze er ineens niet meer tegen kan, lijkt mij...... in het verleden ging het wel altijd goed. We hebben door de tijd heen wel de dosering verhoogt van 1,8 naar 2ml."
"Vertel me dan waar we 'onverantwoord' bezig zijn! Ik kom hier met een vraag waar ik graag een oplossing/oorzaak voor wil hebben en niet het gebruikelijke 'JUST SAY NO' geklets, dacht dat ik die hier toch kon krijgen. Maar jij vind dus dat het verstrekken van een bruikbaar antwoord op mijn vraag het gebruik van drugs aanmoedigt en dat we na jouw 'antwoord' nu meteen maar de G door de WC spoelen.......... Dan vraag ik me af of je wel de juiste man op de juiste plek bent. Zoals je in mijn bericht kan lezen, zijn hele 'brave' gebruikers, die zoveel mogelijk info willen over hetgeen we gebruiken. Wij gebruiken puur recreatief en horen volgens mij niet bij een risicogroep, als dat volgens jou wel zo is dan hoor ik dat graag, dat zou een bruikbaar kunnen antwoord zijn."
"Als ik na het gebruik van G in slaap val dan zie ik de meest toffe vormen in de aller gaafste kleuren die er zijn, ik weet niet of je dat dromen kan noemen of meer hallucinaties. Op dat moment los ik ook alle puzzels en doolhoven die ik in die vormen en kleuren zie met gemak op, in real live hou ik geeneens van puzzelen Soms heb ik het inderdaad dat ik wakker wordt terwijl ik droomde dat ik mega relaxed in een stoel lig te hangen, maar dan denk ik 'oh nee......... ik lig gewoon zwaar relaxed in bed, wouw!'. Een keer had ik inderdaad een lucide droom met een paar chicks. Ik realiseerde me ineens dat het een droom is en heb me dan ook flink uitgeleefd op ze Het in slaap vallen met G vind ik zo gaaf dat ik het bewust niet te vaak doe, vind het gewoon té lekker! Die visuals en zo heb ik heb ik trouwens (volgens mij) voor m'n remslaap, als ik die bereikt heb dan slaap ik gewoon en wordt goed uitgerust wakker."
"ExceptionalInsight zei: caddy67 zei: Vertel me dan waar we 'onverantwoord' bezig zijn! Klik om te vergroten... Als de situatie is zoals jij die beschrijft, vind ik die zorgwekkend. Als je dan van ons advies wilt hebben hoe ze toch kan blijven gebruiken vind ik dat onverantwoord. Waar het vandaan komt kan niemand zeggen, behalve een specialist. caddy67 zei: Ik kom hier met een vraag waar ik graag een oplossing/oorzaak voor wil hebben en niet het gebruikelijke 'JUST SAY NO' geklets, dacht dat ik die hier toch kon krijgen. Klik om te vergroten... Het is niet het "gebruikelijke just say no geklets", het is overduidelijk dat haar lichaam/geest nee zegt, maar dat jullie het willen pushen. "Just say no" is ongefundeerd, mijn antwoord was een logische reactie op haar situatie. Het is duidelijk dat ze de stof niet kan handlen, dus is het niet meer dan normaal om het niet meer te gebruiken. caddy67 zei: Maar jij vind dus dat het verstrekken van een bruikbaar antwoord op mijn vraag het gebruik van drugs aanmoedigt en dat we na jouw 'antwoord' nu meteen maar de G door de WC spoelen. Klik om te vergroten... Interpreteer je mn posts bewust verkeerd of neem je nou in de maling? caddy67 zei: Zoals je in mijn bericht kan lezen, zijn hele 'brave' gebruikers, die zoveel mogelijk info willen over hetgeen we gebruiken. Wij gebruiken puur recreatief en horen volgens mij niet bij een risicogroep, als dat volgens jou wel zo is dan hoor ik dat graag, dat zou een bruikbaar kunnen antwoord zijn. Klik om te vergroten... Veilig gebruik bestaat niet, althans, niet helemaal. Er kleven altijd risico's aan, die in dit geval weer bevestigd worden. Je hoeft niet veel of vaak te gebruiken om een risico voor jezelf te vormen, als je psychisch niet in orde bent (no offense) gaat het al snel mis natuurlijk. En als ik je verhaal zo lees, dan ja, ik zou haar tot een risicogroep rekenen. Maar daar ben je niet mee geholpen hoor, dat is de mening van 1 persoon. De cynische toon in mijn posts komt voort uit het feit dat ik de antwoorden op je vragen erg voor de hand vind liggen. Blijkbaar zijn ze iets minder vanzelfsprekend dan ik dacht.. Klik om te vergroten... Oké, dit is een onderbouwd antwoord waar we wat aan zouden kunnen hebben, bedankt daarvoor! Zoals je al aangeeft ben je geen specialist en is het voorgaande jouw mening. Hiervoor heb ik dit draadje gestart, alle respect voor je laatste antwoord. Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen bij haar gebeurd na de inname van G, een vriendin van ons heb ik ook eens met een soortgelijke trip meegemaakt, dat duurde ca 10 min, waarna ze ging liggen en nok ging. Uiteraard hebben we haar tijdens haar 'slaap' extra in de gaten gehouden. Een paar uur later was alles weer oké met haar. Ik vraag me af of er nog anderen met soortgelijke verhalen zijn. Even voor de duidelijkheid, dit hebben we incidenteel aan de hand, het is zéker niet zo dat het elke keer gebeurd. Als dat wel elke keer zo zijn dan is de oplossing idd voor de hand liggend."