Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, deze nacht ben ik met wat vrienden naar een fuif geweest. Alles verliep goed, niet overmatig veel gedronken (3glazen bier + 1wodka). Ik voelde me ook niet slecht, dronken of zo in de loop van de avond. Echter na het drinken van de wodka gingen we naar buiten. na 5minuten begon ik plots onwel te worden. ik ben dan tegen een muurtje gaan zitten en sindsdien weet ik niets meer tot ik 's morgens opstond. Zou dit gewoon door de alcohol komen of is er misschien een andere drug in het spel? Die ene wodka heb ik ook eventjes gewoon op een tafel laten staan en dan later opgedronken (is het mss zo gebeurt?). Normaal drink ik meer als ik uitga en dan heb ik dit niet... Ik was me van niets meer bewust maar ik heb er nog wel wat rondgelopen. Ook heb ik vrij veel moeten overgeven. Ik reageerde ook niet als mijn vrienden iets zeiden, of toch niet altijd (volgens hun). Toen ik thuiskwam had ik ook veel moeite met ademhalen (ook dit weet ik niet meer). Iemand die deze symptomen kent?"
"Tufnut zei: Je post roept bij mij een aantal vragen op. Drink je vaker wodka? Ken je de smaak? Klopte de smaak van die laatste wodka? Met wie was je op die fuif? Vanaf welke moment precies weet je het niet meer en vanaf welk moment weet je het weer wel? Hoe ziet de plek eruit waar je voor het laatst bewust was? Wanneer heb je gekotst? Hoe ben je thuis gekomen? Klik om te vergroten... Ik drink af en toe wodka (met mate). Ik heb de barman het zelf in een glas zien gieten. De smaak was zoals anders. Ik was met enkele vrienden daar (5 in totaal zonder mij). Ik weet niets meer vanaf dat ik eventjes naar buiten ging (toen voelde ik me nog goed). Vanaf ik ben opgestaan weet ik het terug. Van de nacht zelf dus niet meer. de plaats dat ik me het laatst herinner was een parking buiten. Ik heb volgens mijn vrienden gekotst toen ik ook buiten was (niet binnen ofzo). Even later zijn m'n ouders mij komen halen (die hadden ze voor mij gebelt). Het vreemde is wel dat ik blijkbaar nog juiste antwoorden kon geven. Zo vroeg een vriend blijkbaar "hoe ziet de auto eruit?" waarop ik nog goed kon antwoorden."
"Svali zei: Het vreemde is wel dat ik blijkbaar nog juiste antwoorden kon geven. Zo vroeg een vriend blijkbaar "hoe ziet de auto eruit?" waarop ik nog goed kon antwoorden. Klik om te vergroten... Dergelijk voorval is mij ook enkele keren overkomen. Ik heb vele black-outs gehad door overmatig drankgebruik, maar heel soms ook zonder excessief veel te drinken. Op bepaalde momenten val ik dan gewoon ineens weg. Andere mensen merken daar niks van want ik wordt gewoon heel rustig en ik kan dan ook gewoon praten en reageren maar het is alsof je hersenen dat niet meer registreren. Ik heb dat wel eens gehad over een periode van een halve dag of soms langer. Bij mij heeft dat toch met overmatig drankgebruik te maken denk ik en ook als je eens minder drinkt kan het dus voorvallen maar dat heeft dan wel te maken met eerder drankgebruik. Heb je familieleden die veel alcohol gebruiken of Korsakov hebben? Black-outs zijn namelijk een voorloper van Korsakov, wat bij mij in de familie zit. Maar het kan ook zo zijn dat iemand wat in je drankje heeft gedaan, maar die symptomen herken ik niet. Klik om te vergroten... Er zijn bij mijn weten geen familieleden die overmatig alcohol gebruiken of een drankprobleem hebben. Ook mijn beide ouders drinken zo goed als nooit. Van Korsakov is er ook geen sprake in de familie. Ook had ik nooit eerder zo lang een black-out. Maarja, alles is inorde nu met mij.."