Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heb vanochtend tussen 7 en 8 laatste 60 mg gedaan heb nog nergens last van"
"Voel me nog steeds prima. Geen bijwerkingen/paniek aanvallen."
"Ben aan het afbouwen vandaag 160 mg morgen 120 mg , maandag 80 mg dinsdag 40 mg en woensdag 20 mg donderdag niets meer"
"De Zandman zei: Loof de dag niet voor het avond is zegt het spreekwoord....ik hoop voor je, dat het zo blijft. Maar morgen wordt het spannend. Benzo afkick kan afschuwelijk zijn.... Klik om te vergroten... Ben aan het afbouwen vandaag 160 mg morgen 120 mg , maandag 80 mg dinsdag 40 mg en woensdag 20 mg donderdag niets meer"
"Neo-Shulginist zei: Okee, maar je laatste bericht was van maandag, waarin je zei dat je vier dagen cold turkey zou gaan. Is dat niet gelukt, aangezien je nu afbouwt met 160 milligram oxazepam? Zo niet, dan denk ik dat dit afbouwplan echt te snel is. Pas daarmee op, omdat je dan onnodig veel ontwenningsverschijnselen kan ervaren, die ook gevaarlijk kunnen zijn (denk aan epileptische aanvallen of een beroerte). Het is beter om het afbouwen rustig aan te doen. Dan is het wel even vervelend om te erkennen dat je in de tussentijd afhankelijk bent van oxazepam. Maar als dat nou de ernstigste bijwerking is dan valt het nog best mee, zou ik zeggen Klik om te vergroten... Ja denk je dat het te snel is? Ik gebruik het nog maar max 3 weken.. ik ga het proberen zo te doen. Mocht ik ontwenningsverschijnselen gaan ervaren heb je dan nog tips? Wat ik nu doe is 4x 40 mg per dag daarna 4x30 mg per dag etc... heb nu geen afkickverschijnselen. Mochten die komen op bijvoorbeeld donderdag met hoeveel start ik dan weer?"
"Tot nu toe gaat mijn afbouw goed. Zit nu nog op 80mg per dag zonder verschijnselen"
"Neo-Shulginist zei: Het is nu al drie weken giga-hoge doseringen he. Je zit op 3-6 keer de maximaal aanbevolen farmaceutische dosis. Normaal gesproken word je dan op een afbouwtraject gezet wat 6 of 12 weken duurt. En jij probeert dat in 6 dagen te doen. Dus ja, ik denk dat dat te snel is. Als je ontwenningsverschijnselen ervaart dan is het enige wat je kunt doen de dosis stabiliseren en langzamer afbouwen. Het probleem van te snel willen afbouwen is 1. Dat het lichamelijk gevaarlijk is en 2. Dat de kans dan groot is dat je weer terugvalt in eerder benzo-gebruik waardoor je geen vooruitgang boekt. Wat is nou het probleem van even kalm aan doen? Want het is voor jezelf echt heel onprettig om zo snel af te bouwen he. Waarom zou je jezelf daf willen aandoen? Klik om te vergroten... Tot nu toe gaat de afbouw goed zit nog op 80mg per dag"
"MR_CHIP zei: blij dat je niks qua ontwenning hebt , (al ben ik er ook wel verbaasd over )hou alles vooral goed in het oog en trek aan de bel als het niet gaat Klik om te vergroten... Ik slik ook 4x per dag 10mg baclofan erbij voor een eerdere ghb verslaving misschien heeft dat er iets mee te maken?"
"dupont zei: Baclofen werkt op GABA (dezelfde receptoren als Benzo’s). Je bent je Benzo afhankelijkheid om aan het zetten in een Baclofen afhankelijkheid. Ik denk ook dat jij naar de huisarts moet, want je bent steeds bezig met middelen en dat gaat een keer fout. Klik om te vergroten... Ik ben 5 weken geleden uit de kliniek gekomen voor een ghb verslaving. Daar werd afgebouwd met diazepam en baclofen. Daar is mij aangeraden half jaar 4x 10 mg baclofen te slikken en daarna af te bouwen. Die baclofen is voorgeschreven door mijn huisarts"
"dupont zei: En de Benzo’s, wat weet jouw huisarts daarvan? En de kliniek? Klik om te vergroten... Niets! Dat is pas begonnen na de kliniek. Maar het afbouwen gaat voor alsnog goed."