"Normaal schrijf ik geen trip reports, maar laatst had ik toch wel een unieke ervaring die ik wil delen. Ik ben 18 jaar, M, en hou wel van een goed feest. Laatst redelijk wat geëxperimenteerd met drugs, en had onder andere veel lol met LSD en XTC. Nu ging ik naar een drum en bass feest, in mijn eentje, en dit leek mij een mooi moment om de magische candy flip te proberen. Ik voelde me weliswaar niet helemaal top, was een beetje moe en enigszins verkouden. Ik was over de tresholds heen van de drugs die ik ging nemen, en andere drugs had ik ook al een maand niet gebruikt.
Maar oke, hier zo goed mogelijk mijn ervaring. Ik heb met timestamps het op mijn telefoon geprobeerd bij te houden, maar het blijft natuurlijk een beetje giswerk.
22:00 LSD ingenomen. Halve zegel, ongeveer 100 ug. Heb aan de ene kant wel en aan de andere kant niet heel veel zin in het feest, maar dat komt vooral omdat ik moe ben. Ben ondertussen thuis een beetje videos aan het kijken op youtube en dumpert.
22:45 Ik voel de LSD goed inkicken. Ben een beetje misselijk, en alles voelt een beetje vreemd aan. Ook ademen voelt een beetje apart, maar niks heel bijzonders.
23:00 Super energiek, heb ineens heel veel zin in het feest en kan niet wachten om de deur uit te rennen en de helft van mijn spullen vergeten. Net op de fiets gestapt kom ik hierachter. Ik kan dus weer terug, vet balen. Structureel dingen doen gaat merkbaar moeizamer.
23:20 Aangekomen op het feest. Er is nog bijna niemand, maar het is nu al gezellig.
01:06 Xtc ingenomen. Wat een drama, moest namelijk op de wc zonder vloeistof (er stonden net 2 bewakers voor de deur). Met mijn paranoïde kop was dit nog best een uitdaging, heb uiteindelijk bijna alles op mijn tong laten smelten (vet vies dus).
01:49 Leipe shit gebeurt er allemaal, ik ga vet hard op het feest. Had het gevoel dat mijn huid ongeveer 1 centimeter buiten mijn echte huid zat, ik kon hier namelijk alles voelen op dezelfde manier als met mijn echte huid. Vet grappig en confusing tegelijkertijd. Net ook geleerd dat ik kan skanken, terwijl ik altijd dacht dat dat niet voor mij weg was gelegd.
03:00 Net een vet kutte ervaring gehad. Ik was lekker aan het dansen, en toen sloeg iemand mijn water uit mijn handen. Ik vond t helemaal niet erg, maar die gast vond het echt heel vervelend en drong er op aan om mij te compenseren. Omdat ik echt geen dorst had nam ik maar een peukje van hem aan, omdat ik hem niet slecht wilde laten voelen. ik ga naar het rokershok om te roken, gaat ineens een alarm af (brandalarm, calamiteitenalarm, geen idee wat er aan de hand is). Er wordt door de automatische stem omgeroepen dat iedereen naar buiten moet en de automatische hekken van de bar gaan dicht. Ik snapte totaal niet wat er gebeurde. Ik liep naar de deur, bleek het om een oefening te gaan. Door de nicotine kick in combinatie met de stress/verwarring was ik compleet uit mijn vibe. Wilde eigenlijk gewoon naar huis toe en naar mijn bed. Toch maar doorgezet.
03:22 Ik ben weer helemaal terug in mijn element, na een vet kutte tijd die eeuwig leek te duren. Opeens heb ik een inzicht: dit feest is als mijn levensloop. Het begint als een feestje, en dan soms zijn er pieken en dalen. Met deze gedachte ga ik dan ook door de rest van het feest heen, en maak hele bewuste keuzes zoals aan de zijkant gaan staan in plaats van in het midden omdat ik mijn leven ook zo zag.
03:31 Ik sta al voor mijn gevoel de hele tijd met een glas water in mijn hand (daadwerkelijk 5 a 10 minuten) en bedenk mij dat dit ook weer een gelijkenis heeft. Dat glas water was net als kinderen krijgen, je kijkt er op het moment echt naar uit, dan is het in het begin alleen maar geweldig maar het is ook een last. Absoluut genoten van mijn glas water, maar ook soms even niet.
04:27 Even zitten. had net ineens vet veel pijn in mijn darmen, maar dat is nu naar mijn onderrug verplaatst. Nu ik zit wordt het wel al minder. Ik zit op een trap, die de hele tijd omhoog en omlaag draait.
04:45 Ik sta weer volop te skanken met allerlei mensen, super tof
05:28 Het is mooi geweest, het feest duurt nog een half uur maar ik ga lekker richting huis.
05:39 Thuisgekomen, echt super snel gedaan. Eerst even mijn tanden poetsen en daarna lekker slapen.
06:00 Er staat een dikke man naast mijn bed, die boos lijkt. Vet raar dit.
11:15 Wakker geworden, nat van het zweet maar wel prima geslapen. Heb ook gedroomd, maar wat weet ik niet meer.
Trip analyse
Voor mijn doen had ik van allebei de middelen een kleine dosis genomen, en toch heb ik nog nooit zo'n intense trip gehad. De pieken waren 10x zo hoog als vorige trips, maar de dalen ook 10x zo diep. Wat ik wel bijzonder vind is dat ik vrij weinig visuals had, af en toe wat fractals op de vloer maar dat was het dan ook. Hoewel ik wel redelijk kon onderscheiden wat echt en nep was, waren mijn emoties en gedachten een stuk sterker dan normaal.
Candyflippen was voor mij een unieke en ook een hele gave ervaring, maar het is niet iets wat je moet onderschatten. Dit heb ik zelf wel een beetje gedaan, maar zelfs op lage dosering is het vrij intens"