Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik heb afgelopen zaterdag een pilletje gebruikt en 1 lijntje keta gesnoven. Sinds dien heb ik hoofdpijn (niet heel erg, maar wel vervelend) heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Of die dit een keer eerder heeft meegemaakt? Ik ga volgende week sowieso naar de huisarts maar ben best benieuwd naar ervaringen hiermee."
"Help"
"Jmths zei: De vaakst gerapporteerde angst in ziekenhuizen is een hartstilstand wat in in de meeste gevallen al dan niet het overgrote deel van de gevallen onterecht blijkt. Je bent niet de enige in ieder geval. De grootste kans op overlijden voor je ongeveer je 40e is bij verre zelfmoord gevolgd door een verkeersongeluk, wellicht dat je daar een stukje berusting in kunt vinden. Na je 40e ergens wordt de grootste kans op overlijden (voor mannen) kanker gevolgd door hart en vaatziekten. Het aantal mensen dat jaarlijks sterft ter gevolgen van alcohol gebruik wordt ergens tussen de 3000 en 4000 geschat. MDMA ligt ergens tussen de 2 en 20. Statistisch gezien valt de kans zeer laag te noemen in ieder geval. De kans dat je op je 19e een hartaandoening hebt is astronomisch laag in ieder geval. Maar als je lichaam protesteert nadat je na eigen beschrijven MDMA 'lichtelijk misbruikt hebt' is het wellicht alsnog een idee om even wat rustiger aan te doen. Veel plezier, vergeet niet te genieten. :') Klik om te vergroten... Bedankt voor de info! Doet me toch goed om dit weer even door te lezen.Ik ga zeker rustiger aan doen."
"Beste drugs gebruikers, Ik gebruik nog ongeveer 2 jaar lang xtc maar mij angst ervoor blijft toenemen. Ik heb afgelopen jaar in 6 maanden denk ik wel 10 keer gebruikt wat dus redelijk veel is. Soms door de dag heen voel ik pijn op mijn borst, meestal de dagen voordat ik ga gebruiken (soms ook niet maar meestal). Dit maakt mij erg angstig omdat mijn grootste nachtmerrie is dood gaan aan xtc. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, meerdere keren hij zal wel moe van mij worden, en we hebben zelfs een foto van mijn hart laten maken waar hij wel wat dingen zag maar dat dit redelijk normaal is omdat mijn hart nog in ontwikkeling zou zijn (ik ben 19). Hij vroeg ook of ik familie had met hart problemen voor de zekerheid maar dat heb ik volgens mij niet. Toch omdat hij zei dat die toch wat dingen zag maakt dit mij nog steeds bang. Ik ga morgen weer gebruiken en voelde zojuist weer een langdurige pijn op mijn borst. Dit hart onderzoek is ongeveer een maand geleden geweest trouwens. Mijn vraag is dus, hoe groot is de kans dat je overlijd aan xtc? En hoe groot is de kans dat je een hartaandoening hebt en dan overlijd aan xtc? En eventuele tips zodat ik me wat minder zorgen zou kunnen maken? En herkend iemand dit gevoel? Veel vrienden van mijn gebruiken roekeloos en zelfs wel weken achter elkaar en het doet hun niks maar elke keer blijft voor mij enger te worden..."
"Krullen zei: Wij zijn hier geen dokters, maar wat mij verstandig lijkt. Is stoppen met xtc voor een tijd, zeker als je deze klachten door de xtc krijgt Klik om te vergroten... Bedankt voor het reageren! Je hebt gelijk inderdaad haha. Ik heb alleen niet echt klachten door xtc behalve dan eventueel paranoïde"
"Roze Olifant zei: Je gebruikt echt véél te vaak, ja. Afgezien daarvan klinkt het eerder alsof je je overmatig bezorgd maakt. Aangezien de klachten voor XTC-gebruik optreden lijkt het eerder een gevolg van angst/paniek. Paniekklachten kunnen erg veel lijken op hartklachten; mensen melden zich ook vaak op de spoedeisende hulp voor hartklachten terwijl ze werkelijk een paniekaanval hebben. Het aantal gevallen van hartaanval/stilstand als direct gevolg van XTC-gebruik is te verwaarlozen, zeker als je je aan de normale dosering houdt (max.1.5 mg per kg lichaamsgewicht) en in de gaten houdt dat je voldoende drinkt (maar niet teveel) en rust. Dan moet je je uiteraard ook wel aan de eens-per-drie-maanden-regel houden, die je volledig lijkt te negeren. Verder vraag ik me af wat je specifiek bedoelt met je huisarts ‘vond wel wat dingen.’ Ik zou al met al proberen er wat relaxter in te staan zodat je er wat meer plezier aan kunt beleven, het komt wel goed zo lang je je aan de regels houdt. Als je dat moeilijk vindt moet je misschien bij jezelf nagaan of dit het je wel waard is. Succes! Klik om te vergroten... Bedankt voor het reageren. Dit stelt mij een beetje gerust... En dat over mijn huisarts, dat weet ik zelf ook niet vandaar mijn zorgen zijn precieze woorden waren “Dat hij wel wat dingen zag maar dit ook te maken zou kunnen hebben met de groei van mijn hart”"
"De Dunne zei: 10x xtc in 6 maanden is veel te vaak. Dan krijg je idd klachten op den duur. Hoeveel gebruik je per keer? Je zegt weer te willen gaan gebruiken ondanks de klachten. Dat is onverstandig. Dat weet je zelf ook wel als je eerlijk bent. Blijven gebruiken houd je klachten in stand. Lees dit eens goed door: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/ Klik om te vergroten... Rond de 1-2 pillen gebruik ik meestal. Bedankt voor het linkje! Ik ga het even doorlezen"
"@Roze Olifant Door mijn paranoïde test ik natuurlijk wel altijd Ik begrijp dat het niet zoveel uitmaakt hoeveel en hoeveel Mg erin zit uitmaakt voor het aantal schade dat ik heb opgelopen. Maar om je vraag toch te beantwoorden zijn de pillen meestal rond de 180-200 Mg."
"Roze Olifant zei: Dat maakt wel degelijk uit, want dat zijn hooggedoseerde pillen. Daar moet je er geen twee van nemen, tenzij je >250 kilo weegt... Gewoon bij eentje houden dus, dan beperk je de risico’s. Klik om te vergroten... Bedankt voor de tip!"
"acht.zes zei: Lees het volgende anders eens door, je hebt wel wat kenmerken van een hypochonder. Je klachten lijken me stressgerelateerd, die verwar je met een ziekte/aandoening, in dit geval hartklachten, je gaat nog meer stressen en zo hou je een en ander in stand. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hypochondrie Klik om te vergroten... Heel herkenbaar! Dankjewel"