Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat significant is, is dat voor iedereen ritalin een verschillende uitwerking heeft. Ik heb zelf ADHD en bij mij werkt het verdomd goed. Na jaren uit zelfmedicatie flink wat pep weg te gewerkt te hebben, eigenlijk ging er geen dag voorbij dat ik geen bolletje of hoeveelheid pep door m'n neus joeg zit ik nu geruime tijd aan de riti (4xd.d. 10 mg). Hoewel nog steeds die droge bek, ben ik vanaf dat ik ritalin ben gaan gebruiken, helemaal vd Pep af. Ik slaap weer prima en heb geen moment meer naar de pep geneigd. Soms snuif ik de ritalin wel eens, en hoewel een heel wat mildere werking, smaakt het wel! Geeft ook niet zo'n gruwelijke vieze smaak en stuk zachter vd neus. Mijn benzinekosten zijn een stuk minder, omdat ik rustiger rij en ik ben zo veel meer beheerst en houd overzicht! Daar waar ik dit zonder pep en zonder ritalin kwijt ben. Alsof ik jaren met -3 heb rondgelopen en toen ik de ritalin-bril opgezet kreeg het overzicht wederkeerde. Thank god DSM IV. Scheelt me ook aardig wat geld... Heel soms mis ik de goede pep, maar dat is meer tijdens feestjes... Dan stamp ik een stuk of wat ritalinpilletjes kaduuk, en voel me er aardig mellow door... My life is hack on track!"
"zou ik niet doen aangezien ik ook ADD+ADHD(+?) heb en weer waarover ik praat Klik om te vergroten... Toink? Als jij beweert dat je weet waarover je praat, zou je beter moeten weten. ADD is ADHD maar dan zonder de H (dus zonder de hyperactiviteit)... Dat gezever over het spekken van de farmaceutische industrie/maffiapraktijken.... waar hebben we het over? Ik heb jaren lang één of andere louche dealer gespekt omdat ik zonder pep me niet kon concentreren, geen focus had / overzicht kwijt was. Omdat ik dit zat was en de pep ook rotzooi is, heb ik de stap genomen en mij aangemeld voor onderzoek. Kwam uit wat ik al jaren dacht, dat ik ADHD heb. Nu dat ik inmiddels alweer een tijdje ritalin heb, gebruik ik geen pep meer, heeft de dealer een klantje minder, en kreeg de farmaceutische industrie er een klantje bij. Als ik dan toch moet kiezen: liever bij de apotheek mijn (gratis) dope halen en daardoor gegarandeerd wat men in die shit stopt, dan onnozel en onwetend pep te kopen van een dealer..... Let wel: ik weet ook dat Ritalin an sich geen wondermiddel is, het is enkel en alleen een ondersteuning, mijn ADHD gaat er niet van weg... Ik heb ook behandeling gehad/soort van lifestyle-training van een coach die mijn ogen ook opende. Het is dus een én - én verhaal....."