Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste Leden Vorig jaar ben ik voorgekomen omdat ik soms opiaten rookte en zo met de auto gereden heb. Mijn medische rijongeschiktheid is ondertussen ongedaan gemaakt, Wel dien ik nog te slagen voor medische en psychologische testen (de straf van het vonnis) Deze mag ik aanvragen vanaf 20 september. Vorige maand heb ik jammer genoeg toch nog eens heroine gerookt. Wel een heel klein beetje maar, minder dan een halve gram en de rest zelf weggegooid. Hoelang kan ik het best nog wachten voor mijn herstelonderzoeken aan te vragen ? Voor te slagen voor mijn medische rijongeschiktheid was ik 8 maand 100 percent clean, dit is gelukt doordat ik methadon 30mg neem, zo ben ik geslaagd voor de haartesten. Zou die halve gram die ik gerookt hebt vorige maand ervoor kunnen zorgen dat ik niet slaag voor de herstelonderzoeken? Over een tweetal weken mag ik deze aanvragen. Hebben jullie een idee hoeveel weken deze aanvraag voor herstelonderzoeken (medische en psychologische) ongeveer zal duren? Ik vermoed dat een antwoord krijgen plus een afspraak maken misschien toch ookwel nog een maand over gaat? Tegen dan is mijn fout van toch nog eens te roken bijna twee maand geleden, kleine hoeveelheid en zoals gezegd ben ik de periode ervoor ook clean gebleven. Wat denken jullie, zouden ze dit tegen dan nog kunnen zien in bloed of urine? (Op internet lees ik dingen van 1 week in bloed en urine maar tegelijk lees ik ook forums dat het langer dan een maand terug te vinden is in bloed?) En kunnen ze eventueel in mn haar deze kleine hoeveelheid terugvinden waardoor ik weigering krijg voor teruggave rijbewijs alsze een tweede haartest vragen? Het is mijn eerste overtreding dus ik heb ook geen idee of een tweede haartest opnieuw zou gevraagd worden? Of lijkt eerlijk zijn en vertellen dat ik toch nog 1 keer gerookt heb een heel kleine hoeveelheid een beter plan? Eerlijk zijn is mij meestal al slecht uitgevallen. Vriendelijke groeten en dankjewel voor jullie raad."
"Beste forum gebruikers Bij de eerste bloedtest was de CDT waarde 0,2 percent. Bij de laatste 0,4 percent. Dit is nog steeds onder de 1,3 % Bij de rechter is het 0tolerantie voor alcohol. Is dan een waarde van 0,4 percent te hoog? Vriendelijke groeten"
"De Zandman zei: Tsja, wat denk je zelf,? 0 procent is minder dan 0,4 procent, nietwaar. Dus? De rechter beslist en oordeelt. Klik om te vergroten... Beste zandman. Na acht maanden niets te drinken was de cbt waarde 0,2 . Dus de cdt waarde in bloed hangt ook nog af van andere dingen veronderstel ik dan. mijn vraag was misschien niet duidelijk genoeg, Als de cdt waarde 1,3 is van iemand die regelmatig drinkt. Tussen welke waardes cbt schommelt iemand dan die niets drinkt?"
"Hoe zijn jouw tests gegaan? Hopelijk goed grtz"
"Zijn er hier mensen die sporadisch eens drugs gebruiken? En toch door de cbr testen geraakt zijn door eerlijk te zijn? Zelf rookte ik vroeger opiaten in het weekend. Vorige maand heb ik toch nog eens een half grammetje gerookt na zes maand niets gedaan te hebben. Over maand of twee heb ik de cbr testen. Zou ik hierover eerlijk zijn bij de pshychologe of kan ik beter zeggen dat ik helemaal niets meer gebruik? Kleine hoeveelheid van twee maanden geleden zal toch niet positief uitslaan denk ik? ik lees hier veel vragen maar zelden lees ik achteraf hoe het gegaan is. thx"
"Beste dutchie. Heeft het herval van 1 week invloed gehad op de terugave van je rijbewijs? ze zien dan toch dat het 1malig was en je de periode voor en na die week clean bent gebleven?"
"Syl zei: Gewoon eerlijk zijn tegen psycholoog. Zo'n test bij cbr is niet alleen voor jouw veiligheid maar ook voor die van andere weggebruikers. Klik om te vergroten... Hier heb ik het voorbije jaar veel over nagedacht. Gebruik en rijden gaat inderdaad niet samen. Had ik een fietser omver gereden had ik het mezelf nooit vergeven. Voor de toekomst heb ik ook niet meer de intentie om nog harddrugs te gebruiken. Bij de laatste keer heb ik de maand erna vooral gedacht dat het voor niets goed is, en ik de cleane maanden ervoor me minstens even goed gevoeld heb. Andere mensen hun veiligheid ga ik dus zeker niet meer in gevaar brengen. De enige gedachte die ik nog heb ivm drugs zijn softdrugs zoals cannabis. Een jointje zou ik op nieuwjaar wel nog eens durven roken. Dan weet ik ook dat ik de week die erop volgt zeker niet mag rijden aangezien cannabis helaas nog veel langer terug te vinden is. Over mn mening van softdrugs zal ik misschien ook vragen krijgen tijdens het psychologische gesprek. Misschien kan ik mezelf maar beter proberen te overtuigen om op sommige gelegenheden zelfs geen jointje eens te roken. Als ik mezelf daarvan overtuig is het ook makkelijker misschien eerlijk te zijn tijdens de vragen die ik zal krijgen. Mn oma zei altijd, oke cannabis kan helpen bij bepaalde ziekten, Maar iemand die niet ziek is hoeft ook geen medicijnen te nemen"
"Jumping Jack zei: Als jij niet positief getest kan worden hoeven ze ook niks te weten. Anders staat er alleen maar iets achter je naam waar je niks aan hebt en alleen maar nadeel aan kan ondervinden. Als je zelf verantwoordelijk omgaat met gebruiken en het verkeer dat is alles in orde en hoef je geen vinkje achter je naam als drugsgebruiker. Klik om te vergroten... Oke thx. De reden waarom ik twijfel en het onderzoek nog wat langer zou uitstellen is voor een haartest. Dan zouden ze kunnen zien dat ik in een periode van 6 maand 1 keer drugs gebruikt heb. Wanneer ik kan gaan tot bij het cbr is dit alweer twee maand geleden, Daarom twijfel ik om het onderzoek nog uit te stellen totals het 3 maand geleden is bv? Ik stel het liever niet uit omdat ik bijna mijn werk dreig te verliezen zonder rijbewijs, maar als ik niet slaag voor hun tests is het weer zes maand wachten. Misschien is het een goed idee om zelf bij een psycholoog te gaan die kan oordelen dat ik verantwoordelijk genoeg geworden ben om in veiligheid een auto te besturen en ik mijn mening ivm drugs herzien heb? Ondertussen ga ik ook elke twee weken bij de dokter voor een plastest zodat ik hun kan aantonen dat ik geen drugs meer gebruik, Misschien kan ik beter elke week beginnen gaan? dankjewel alvast voor jouw reactie."
"Thx voor jullie reacties. een rijbewijs is het belangrijkste, Zelfs als het eentje is voor een jaar kan ik ermee leven. Enkel jammer van het geld dan, dus kan misschien beter de termijn van 1 jaar in mn hoofd steken want het heeft al veel geld gekost. Maar als ik mijn job kan houden ben ik tevreden en kan ik de gekregen straf aanvaarden. Ik neem al jullie tips mee en houd jullie op de hoogte hoe het gegaan is"