Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi het volgende wil ik aan jullie voorleggen, mijn vriendin is haar huis uitgezet nadat ze was ingevallen door de politie. Ze kweekte wiet, 13 lampen, 350 planten. Er werd ook illegaal stroom getapt. Dit was de eerste inval en het huis werd gehuurd van woningbouw corporatie Portaal (http://www.portaal.nl/index.html), dus niet particulier. Daarnaast heeft ze een zoon van 18 jaar, tijdens de inval was hij 17 dus minderjarig. Mijn vraag is dus of dit wel kan en mag, dat een woningbouwcorporatie iemand met een minderjarig kind uitzet en waarom. Daarnaast graag verwante situaties en wat daar de uitkomst van was. Ikzelf vind het belachelijk dat anno 2003, in een vrij en progresief land als Nederland, het normaal is dat je voor zoiets zomaar op straat wordt gezet. Het wordt tijd, dat bestuurders wakker worden en beseffen dat dit soort optreden alleen maar averechts werkt en nooooit zal leiden tot een relaxed beleid omtrent softdrugs. En dit allemaal terwijl het bewezen is dat harde aanpak juist niet werkt. Begrip leidt tot acceptatie... voorlichten dus en niet verduisteren. M&W"
"Artikel 5.4 van de algemene bepalingen : Het is de huurder toegestaan om de woning mede te gebruiken voor beroepsuitoefening, nering, handel of huisindustrie, mits hierdoor geen overlast aan omwonenden of schade aan de woning wordt veroorzaakt en het gebruik als woonruimte door huurder de hoofdbestemming blijft. in Artikel 5.5 echter staat : Het is de huurder niet toegestaan in of rond het gehuurde te handelen in verdovende middelen ( zoals bijvoorbeeld softdrugs, harddrugs en peppillen) dan wel door anderen in dergelijke verdovende middelen te laten handelen of te dulden dat deze handel plaatsvindt in of rond het gehuurde. Zoals je kunt zien staat er niets over de teelt van softdrugs in en in dat pand werd alleen verbouwd, de handel vond plaats buiten het pand en omliggende straten. Daarnaast als antwoord op je quote, wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat dat hypocriete gedrag van overheid en gemeenten maar eens moet ophouden. Haal het uit het grijze cirquit dan is er ook een betere kijk op de stand van zaken vergeet niet dat ook de belasting en dus staatskas er mede door worden gespekt. Een harde aanpak zal het doen afglijden in de criminaliteit en dat soort wild-west tafereeltjes mogen ze lekker in het buitenland voeren."