Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zijn er hier méér mensen die langdurig (meerdere jaren of anders minimaal meerdere maanden) dagelijks tramadol gebruiken/gebruikt hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee wat betreft tolerantieopbouw en afkicken? Natuurlijk is hier veel algemene informatie over te vinden, maar ik ben meer geïnteresseerd in de persoonlijke ervaringen van de mensen hier. Alvast dank voor het eventueel delen van jullie ervaringen hiermee."
"Benzoboss zei: Tramadol is echt iets dat je voorschrijft als je je knie breekt ofzo en er maar een paar weekjes iets nodig hebt. Voor langdurige pijn kan je imo beter kiezen voor iets als morfine oxycodone hydrocodone codeine kratom wiet of buprenorphine als de gebruikelijke pijnstilling niet genoeg doet. Klik om te vergroten... Waarom is oxycodone voor langdurig gebruik een betere/minder slechte optie dan tramadol?"
"PsyTekZ zei: Ik heb het een aantal maanden gebruikt voor ontstekingspijn door aandoening waar ontstekingen, stijfheid en pijn centraal staan. Het is geen middel om langdurig te gebruiken. Tolerantie bouwt snel op en na korte periode doet het nog weinig voor pijn. Plus ermee stoppen bezorgt de gekende opiode afkickverschijnselen. Klik om te vergroten... "na korte periode doet het nog weinig voor pijn", wat is (in your opinion) een "korte periode"? Aangezien je het meerdere maanden gebruikt hebt. Tijdens die maanden dosering verhoogd?"
"Tramadol werkt een uur na inname. Zes tot acht uren na inname is het uitgewerkt. Werkt oxycodon nog korter dan dit?"