Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste Forumers, Na paddo's gekweekt te hebben met een growkitje wil ik het graag iets uitgebreider aan gaan pakken. Ik heb op verschillende sites gezocht naar manieren om een kweekkamer te maken maar ik ben er toch niet helemaal uit wat de beste is. De eerste optie die ik overweeg ziet er als volgt uit: { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Dit wordt veel beschreven op shroomery. Men neemt een grote plastic bak met een laag water erin. in het water komt een aquariumverwarmer met een thermostaat en een difuseerblokje aangesloten op een luchtpomp dat voor circulatie van het water moet zorgen. Vervolgens komt er een kleinere bak in het water liggen. Hierin komt een laag vermulciet waarop de cakes geplaatst kunnen worden. het geheel wordt afgesloten met een deksel (over de grootste bak). Bij deze optie maak ik me vooral zorgen over mogelijke contaminatie. Is dat warme water wat verdampt en voor de luchtvochtigheid zorgt niet een broedplek voor bacteriën en schimmels etc? De tweede optie is iets simpeler: Men neemt 2 stapelbare bakken van gelijke grote. In de onderste bak komt een laag water met een aquariumverwarmer. De tweede bak komt hier bovenop. De naad tussen de twee bakken wordt luchtdicht afgesloten. in de bovenste bak komt vermuliciet waar de cakes op kunnen staan. Op de bovenste bak komt een deksel. Deze optie lijkt mij een stuk minder besmettingsgevoelig. De luchtvochtigheid zal ik zelf moeten doen door met een plantenspuit te bevochtigen. Heeft iemand hier ervaring mee? welke optie is beter? of kan ik het beter helemaal anders aanpakken? Zijn er dingen die ik fout doe of over het hoofd zie? Zoveel vragen... Alvast bedankt voor eventuele antwoorden. TytoGJ"
"Niemand?"
"Dag Allen, Na maanden alleen als lezer van dit forum door het leven te zij gegaan is hier eindelijk mijn eerste post. Een paar weken geleden heb ik met een vriend van truffels gegeten van het type hollandia. Ik had in een ver verleden goede ervaringen opgedaan met het gebruik van paddo's dus ik had hoge verwachtingen. We hebben allebei ongeveer 10 gram truffels gegeten maar de trip viel mij erg tegen. Dit heeft mij doen besluiten om kweeksetje aan te schaffen zodat ik binnenkort nog eens een goed spiritueel tripje kan gaan maken. Na wat rond te hebben gekeken op internet heb ik dit setje besteld: http://azarius.nl/smartshop/magic-mushrooms/grow-kits/XL-magic-mushroom-grow-kit-B-plus/ Ik heb de bak wat aan de lange kant laten soaken, ongeveer 16-18 uur. Omdat de temperatuur in mijn woonkamer voornamelijk snachts aan de lage kant is ben ik aan het knutselen geslagen. Ik heb spaarlamp bekleed met karton. Hierop heb ik de bak gezet, met karton eromheen zodat er geen stoeltjes aan de zijkanten gaan groeien. Ik zal met de constructie geen schoonheidsprijzen winnen, maar ik hoop dat het functioneert. Het geheel ziet er als volgt uit: { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } De temperatuur op het karton boven de lamp is 28 graden. De temperatuur aan de buitenkant van de zak gemeten is 24 graden. Ik vraag mij af of dit niet te hoog is. Als de buitenkant van de zak 24 graden is dan kan het aan de binnenkant misschien wel veel warmer zijn. Wat zijn jullie ideeën hierover? Daarnaast vraag ik me af of ze wel op de juiste plek staan. Omdat ze in een hoek tussen twee banken staan krijgen ze niet heel veel licht. Zou ik ze ergens anders neer moeten zetten? Mocht iemand mij hierover kunnen adviseren dan hoor ik het graag. Tijdens het hele proces zal ik dit blog bijhouden en foto's blijven posten. Greetz TytoGJ"
"Dankjewel voor de reactie Smartieandme. Als het goed is doen ze het nu."
"Inmiddels heb ik de thermometer grondig gedesinfecteerd en in de zak naast de bak geplaatst. De temperatuur blijkt helemaal niet zo hoog te zijn. Overdag is het 24 graden en snachts 21/22 graden. Ondertussen is het dik anderhalf week geleden dat ik ze neergezet heb. Er zijn nog geen pins te zien. Ik heb echt zooon zin om ze boven te zien komen en ze elke dag groter te zien worden! Wanneer ze hun kopjes laten zien post ik uiteraard een paar foto's!"
"Na een lange tijd niets gepost te hebben is het nu toch echt tijd voor een update! Dat is natuurlijk niet zonder rede; ik ben vandaag vader geworden van meerdere kleine stoeltjes!! Blijdschap alom. Het probleem is echter dat de meeste stoeltjes zich aan de zijkant van de kit nestelen. Ik heb op dit forum gelezen dat meer mensen hier last van hebben maar ik heb het idee dat het bij mij toch wel extreem is. Zie onderstaande foto's. Het idee om de kit in een doos te zetten heeft dus niet goed gewerkt... bij de volgende flush toch maar alufolie eromheen doen. Op dit moment zit ik met een aantal vragen: 1. is er een kans dat de stoelen aan de onderkant afsterven, gaan rotten en de hele bak in hun ziektebed meenemen? 2. Kan ik bij het oogsten het hele sultraat uit de bak nemen en ook de onderste stoelen plukken? of beschadig ik op deze manier de kit? 3. Zal dit probleem zich bij de volgende flush ook voordoen? of zal deze meer door het midden groeien? Ik zou het fijn vinden als jullie hier een antwoord of menig over hebben.. Al zijn mijn kindjes misvormd, ik hou van ze en wens ze een goede toekomst. Alvast bedankt! TytoGJ"